Met deze facelift volgt de DS 4 het voorbeeld van de nieuwe DS N°8. Tegelijkertijd doopt de zelfverklaarde Franse premium compact zich om tot DS N°4. Het lijkt wel alsof het hele gamma van het Franse merk zich voordoet als een bekend parfummerk…
Nieuwe naam, nieuwe stijl
Naast de nieuwe naam grijpt de DS N°4 de gelegenheid aan om het uiterlijk te verfijnen. De compacte wagen uit 2021 verbergt nu nog beter zijn gedeelde basis met de Opel Astra en Peugeot 308 – en dat doet hij met verve. De voorkant krijgt een make-over met een nieuwe grille in contrasterende kleur.
Ook de verlichting verandert, met een nieuwe lichtsignatuur die als een stippellijn door de grille loopt. Zoals de vreemde gewoonte in de autosector het voorschrijft, is het logo nu verlicht. Achteraan krijgt de DS N°4 een nieuwe bumper en prijkt het opschrift “DS AUTOMOBILES” trots op de achterklep. Nieuwe velgen van 19 tot 20 inch maken het plaatje compleet.
Meer schermen… en elektriciteit!
Binnenin verandert er weinig. Wel is het digitale instrumentenpaneel nu standaard 10,25 inch groot in plaats van 7 inch. Het kleine scherm op de middenconsole verdwijnt uit het gamma. In de topversies blijft de uitgebreide head-up display behouden.
Onder de motorkap is er meer nieuws. De plug-in hybride levert nog steeds 225 pk, maar dankzij een nieuwe 14,6 kWh-batterij bedraagt de elektrische actieradius nu 81 km. De 1.2-liter driecilinder is voortaan een mild-hybride en goed voor een gecombineerd vermogen van 145 pk. Het belangrijkste nieuws: de DS N°4 wordt ook volledig elektrisch! Hij neemt de aandrijflijn van de Peugeot e-308 over, met een elektromotor van 180 pk en een 58,3 kWh-batterij. Deze DS N°4 E-Tense haalt tot 450 km rijbereik.