Ford Ranger Thunder is Raptor light

Ford introduceert een beperkte reeks van de Ranger op Europese bodem. Die Thunder moet de verkoop terug aanzwengelen en gebruikt de motor van de Raptor als verkoopargument.

Dat automerken maar al te happig zijn om de autoverkoop terug op gang te brengen. Een goede manier om dat te bereiken zijn gelimiteerde edities. Ford trapt de bal af met de Ranger Thunder, een sensibele Ranger Raptor.

Uniek in de lak

Al mag je de term “sensibel” met een korrel zout nemen. Want ook op deze Ranger Thunder is Ford niet vies van de nodige opsmuk. Knalrode accenten sieren de snuit, flank en achterklep. Toch is dit in de basis een gewone Ranger. Waardoor het bumperwerk binnen de perken blijft, in tegenstelling tot bij de Raptor.

Ford Ranger Thunder Edition 2020

Wat deze Ranger Thunder dan gemeen heeft met de Ranger Raptor? De motor! Want ook hier huist de 2-liter biturbodiesel voorin. Daardoor beschik je over 213 diesel-pk’s, een tientrapsautomaat en vierwielaandrijving. Krijg je niet: de heftig versterkte ophanging van de Raptor.

Ford Ranger Thunder Edition 2020

Desalniettemin laat Ford weten dat ook deze Ranger Thunder zijn mannetje staat op het onverharde. Niet onlogisch, want de reguliere Ranger weet zich inderdaad goed uit de slag te trekken op het plaatselijk veld. Met 4.500 exemplaren voor de Europese markt hoopt Ford klanten te verleiden tot deze Ranger Thunder. Een aangename manier om wat stock weg te werken. Maar dat heb je niet van ons…

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

KGM Torres: na EV en benzine, nu de hybride (2025)

Autonieuws

Dacia Bigster: 1.450 km actieradius dankzij LPG (2025)

Autonieuws

Special: Autoscout24 reed exclusief mee tijdens de Rally van Ieper (2025)

Autonieuws
Ontdek meer