Hyundai Ioniq 6 N: van eco naar compleet gestoord (2025)

De Hyundai Ioniq 6 N gooit het over een andere boeg. De aerodynamische elektrische sedan die zo min mogelijk elektronen verbruikt, is getransformeerd in een monster met 650 pk dat rubber verbrandt voor het plezier!

Na een reeks teasers heeft Hyundai eindelijk het doek getrokken van de nieuwe Ioniq 6 N. De aerodynamische elektrische sedan krijgt daarbij dezelfde aandrijflijn als de Ioniq 5 N. Net als bij dat sportieve zustermodel heeft Hyundai ervoor gekozen om hem voor het eerst te presenteren op het Goodwood Festival of Speed.

BEBE20250717  Hyundai Ioniq 6 N 01

650 knotsgekke pk’s

Aangezien de twee Ioniqs dezelfde basis delen — het modulaire e-GMP-platform van de Kia/Hyundai-groep — is het niet verrassend dat de 6 N elementen van de 5 N overneemt. Niet verrassend, maar wel zo plezant.

BEBE20250717  Hyundai Ioniq 6 N 02

De Ioniq 6 N is uitgerust met twee elektromotoren die samen 650 pk produceren. Hierdoor accelereert de Koreaanse sedan in slechts 3,2 seconden naar 100 km/u. Dat is twee honderdsten sneller dan zijn zustermodel. Dat gezegd zijnde, is die acceleratie alleen niet het punt van Hyundai N-auto’s. Ze zijn snel, maar bovenal zijn ze leuk.

BEBE20250717  Hyundai Ioniq 6 N 03

De 6 N profiteert dus van dezelfde speeltjes als de 5 N: de N e-Shift simuleert het schakelen van een versnellingsbak met dubbele koppeling, terwijl de N Active Sound+ klinkt als een krachtige viercilinder turbomotor. Nog gekker is de N Drift Optimizer, waarmee je rubber kunt verbranden in een gecontroleerde drift. Dit alles gaat hand in hand met een adaptieve ophanging met verbeterde geometrie en een volledig hertekend chassis.

Enorme spoiler

Bovenop deze waanzinnige technologie worden de looks nog steeds gedicteerd door de aerodynamica van de Ioniq 6… maar dan met een kleine extra touch: de enorme spoiler. Volgens Hyundai voegt hij downforce toe zonder de aerodynamica te verstoren. Verder zijn er grotere spoorbreedtes, 20-inchwielen en een sportieve bodykit.

BEBE20250717  Hyundai Ioniq 6 N 04

Het interieur is voorzien van een speciaal stuurwiel en kuipstoelen om de passagiers op hun plaats te houden. De actieradius die hij uit zijn 85 kWh-batterij haalt en de prijs worden later bekendgemaakt.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Mazda CX-5 steekt in ’t nieuw, kiest voor hybridehulp (2025)

Autonieuws

Kia PV5: elektrische gezinsbus voor minder dan 40.000 euro (2025)

Autonieuws

Mercedes-AMG GT XX: elektrische super-berline jaagt op Porsche Taycan (2025)

Autonieuws
Ontdek meer