Na een eigendomswissel werd Ssangyong omgedoopt tot KG Mobility. KGM, voor de vrienden. Het eerste kind van dit nieuwe bedrijf was de Torres, maar die was nog voorzien van een benzinemotor. De elektrische EVX-variant volgde snel, en nu maakt de hybride het trio compleet.
Hybrid, maar niet plug-in
Dit is de nieuwe Torres Hybrid. Zoals de naam al aangeeft, krijgt hij een nieuwe hybride aandrijflijn onder de motorkap. Het is bovendien een "echte" hybride, geen plug-in hybride. Het geheel bestaat uit een 1,5-liter 4-cilinder benzinemotor van 150 pk, een elektromotor van 177 pk en een kleine batterij van 1,83 kWh.
Alles is gecombineerd in een geëlektrificeerde transmissie, genaamd e-DHT, om een totaal van 204 pk te produceren. Belangrijk hier is echter niet het vermogen, maar de efficiëntie. De Torres Hybrid heeft een gemiddeld verbruik van 6,2 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 133 g/km (WLTP).
Meestal elektrisch
Zonder te veel informatie te geven, kondigt KGM aan dat zijn specifieke hybride aandrijflijn de benzinemotor het grootste deel van de tijd als generator gebruikt. Bovendien blijft de grote kofferbak van 703 liter intact, ondanks de extra batterij. Ten slotte is de nieuwe KGM Torres Hybrid verkrijgbaar vanaf €36.990, wat hem betaalbaarder maakt dan het merendeel van de hybride concurrentie...