Ga naar hoofdinhoud
Kia Xceed facelift 2022

Kia XCeed onder het mes, voegt sportiviteit toe met GT-Line

Na de Ceed-vijfdeurs en break en de knappe Proceed krijgt nu ook de crossoverversie XCeed een facelift met het nieuwe Kia-logo. In één ruk door voegen de Koreanen een sportieve GT-Line-uitvoering toe.

Vorige zomer kregen de Kia Ceed en Proceed een facelift. Die ging een fractie verder dan nieuwe koetswerkkleuren en velgdesigns, want de make-over introduceerde onder meer opvallend ander bumperwerk en vooral de nieuwe Koreaanse huisstijl met het vernieuwde Kia-logo. Nu, een jaartje later, is de XCeed aan de beurt, de crossoverversie van de Ceed.

Accentlijnen

De XCeed krijgt dus ook dezelfde nieuwe Kia-huisstijl, en frist zijn bumpers op. Vooraan zie je niet alleen een zwarte accentlijn die van onderaan de bumper doorloopt tot in de – echte – luchtgeleiders voor de voorste wielkasten, maar ook een nieuw radiatorrooster met een extra accentlijn. Ook de ledkoplampen werden vernieuwd. Achteraan vormt glanzend zwart de contrastkleur in de bumper, net als een extra accentlijn die naar uitlaten moet hinten. Ook hier krijgen de lichtblokken een frisser design.

Subtiele verschillen

Binnenin zijn de verschillen subtieler. Het infotainmentscherm krijgt enkele aanraakgevoelige knoppen onderaan het touchscreen, al blijft ook de klassiekere knoppenwinkel behouden. Het digitale instrumentenpaneel van 12,3 is nieuw, terwijl – het zit ‘m in de details – de centrale achteruitkijkspiegel een dunnere rand krijgt.

Kia Xceed facelift 2022

GT-Line

Wel volledig nieuw is de GT-Line-aankleding voor binnen- en buitenkant van deze XCeed. Die geeft het koetswerk een sportiever jasje, met een andere grille, dito bumpers en specifieke 18-duimsvelgen. Binnenin krijg je een GT-Line aankleding voor de zetels en het stuur, een zwarte dakbekleding en een versnellingspookknop in geperforeerd leder.

Kia Xceed facelift 2022

Ongewijzigd

Op motorvlak blijft alles bij het oude. De Kia XCeed laat je dus nog steeds kiezen uit benzine- en dieselmotoren en een plug-inhybride aandrijflijn. De benzineblokken bestaan uit een 1.0 T-GDi (120 pk), een 1.5 T-GDi (160 pk) en een 1.6 T-GDi (204 pk), de diesel is een milde hybride zelfontbrander van 136 pk. De PHEV gebruikt een 1.6-benzinemotor met elektromotor, goed voor in totaal 141 pk. Een relatief compacte batterij van 8,9 kWh zorgt voor een elektrisch rijbereik van 48 kilometer.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

BEBE20250430 Citroën C5 Aircross Header

Citroën C5 Aircross: bekende technologie, nieuw jasje (2025)

Autonieuws
BEBE20250430 BMW M2 Header

De BMW M2 krijgt een... viercilinder?! (2025)

Autonieuws
BEBE20250430 Research Header

5 recente auto’s die je compleet bent vergeten (maar wel best goed zijn)

Autonieuws
Ontdek meer