Lancia beleeft een volledige wedergeboorte en dat betekent ook een uitbreiding van het gamma. In afwachting van de toekomstige Gamma die volgend jaar komt, krijgt de kleine Ypsilon een sportieve variant – de HF - en een variant die het vooral voor de looks doet...
Geest van Delta HF
Na de Stratos HF en Delta HF Integrale wil Lancia opnieuw aansluiten bij zijn verleden door een nieuwe HF-versie toe te voegen. Deze keer worden de twee letters geplaatst... op een elektrische Ypsilon! De kleine Italiaanse auto leent zo de 280 pk sterke aandrijflijn van de Abarth 600e en Alfa Romeo Junior - en binnenkort ook van de nieuwe Peugeot e-208 GTi.
Naast zijn vermogen onderscheidt deze sportieve versie zich door zijn specifieke carrosseriekit. We vinden een meer open voorbumper, specifieke luchtinlaten voor de remmen, grote velgen en een specifieke kunststof bekleding rond de wielkasten.
Hetzelfde, zonder het vermogen
Lancia slaat twee vliegen in één klap en kondigt ook de lancering aan van een nieuwe HF Line variant. Zoals de naam al aangeeft, gaat het hier om een versie die de sportieve look van de HF leent, maar zonder de aandrijflijn over te nemen. Zo wordt de Ypsilon HF Line uitgerust met een voorbumper in de stijl van de sportieve versie en 17-inch velgen.
Merk op dat deze versie niet de verbrede wielkasten heeft, want onder deze silhouet bevinden zich conventionele aandrijflijnen. Lancia biedt de keuze: een elektrische aandrijflijn van 156 pk met een 54 kWh batterij en een actieradius van 419 km, of een (mild) hybride 1,2-liter aandrijflijn met 110 pk.