Melding: Ford Ecosport Facelift – Wiel kwijt

Nog maar een jaar na zijn lancering in Europa, grijpt Ford al in en krijgt de Ecosport mini-SUV enkele aanpassingen. Daarbij verdwijnt het reservewiel tegen de kofferklep.

Wie nog per sé dat reservewiel op de klep wil, kan dat nog steeds als kosteloze optie aanvinken. Maar het is duidelijk dat Ford de Ecosport wat meer aansluiting wil geven bij de wel goed verkopende Nissan Jukes en Renaults Captur, die nauwelijks een offroad-link hebben. Het Europese publiek krijgt ook nieuwe kunststoffen in het interieur aangeboden, die kwaliteitsvoller aanvoller. Tot slot is het onderstel nog wat aangepast.

Zuid-Amerika

De Ecosport is ontwikkeld op basis van Fiesta-componenten, maar was oorspronkelijk bedoeld voor de Zuid-Amerikaanse markten. Daardoor weken design en afwerking wat van de Europese smaken af.

Dat vertaalde zich in zwakke verkoopscijfers in Europa, in een nochtans populair segement. De Ecosport wordt in Brazilië gebouwd en naar Europa uitgevoerd. Bij ons begint hij aan 17.150 euro. De motorkeuzes beperken zich tot de 1.0 Ecoboost driecilinder benzine (125 gr/km CO2) en de 1.5 diesel met 91 pk (120 gr/km). Ford voorziet in slechts twee uitrustingsniveaus: het basismodel Trend en de luxueuze Titanium-afwerking (vanaf 19.750 euro). (mg/sp-x)

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

KGM Torres: na EV en benzine, nu de hybride (2025)

Autonieuws

Dacia Bigster: 1.450 km actieradius dankzij LPG (2025)

Autonieuws

Special: Autoscout24 reed exclusief mee tijdens de Rally van Ieper (2025)

Autonieuws
Ontdek meer