
MG HS Hybrid+: hybride zonder beperkingen (2025)
De MG HS kwam enkele jaren geleden bij ons op de markt met als enige aandrijfoptie een plug-in hybride. De tweede generatie gaat op dezelfde voet verder, maar voegt ook een betaalbare benzineversie toe. Wat ontbrak er nog? Een zelfopladende hybride, uiteraard!
Koning van elektrisch... én hybride!
Hoewel MG terugkeerde in Europa met grote elektrische ambities, dwongen de feiten het merk om zijn strategie te herzien. Het merk gaat door met elektrische auto's, maar breidt ook zijn hybride aanbod uit. Na de MG3 en ZS komt de Hybrid+ aandrijflijn nu ook naar het grootste lid van de familie.
Dat gezegd hebbende, neemt de MG HS niet dezelfde motor over als zijn kleinere broers en zussen. Nee, de Hybrid+ is simpelweg een zelfopladende versie van de plug-in hybride aandrijflijn. We vinden dus een 1,5-liter 4-cilinder benzinemotor en een elektromotor, gekoppeld via een automatische 2-traps transmissie. De batterij is veel kleiner (1,8 kWh) en vereist geen opladen. Samen produceren ze 225 pk en geven ze de crossover een officieel verbruik van 5,5 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 126 g/km.
Betaalbaarder
De MG HS Hybrid+ positioneert zich tussen de plug-in hybride en de benzineversie qua vermogen, en volgt dezelfde lijn in de prijslijst. De Hybrid+ is verkrijgbaar vanaf €34.285 en profiteert standaard, zoals alle MG's, van 7 jaar garantie.