Ga naar hoofdinhoud
Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid (2023) banner

Nieuw: Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid, nu ook met stekker (2023)

Mercedes breidt het aanbod aan AMG-modellen voor zijn GLE en GLE Coupé uit. Deze Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid is nummer drie, maar de eerste met stekker.

Bij andere Mercedes-modellen is AMG eerder al uitgebreid aan het elektrificeren geslagen, denk maar aan de AMG GT of de Mercedes-AMG C 63. De GLE en GLE Coupé houden het echter hoogstens nog op milde hybride ondersteuning. Of tenminste: ‘hielden’, want daar brengt Affalterbach nu verandering in.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid (2023) static, front view

Half trapje hoger

Dit is namelijk de nieuwe Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid, die naast de al bestaande milde hybride GLE 53 met 435 pk komt te staan. Of er iets boven, want de 3,0 liter grote zescilinder-in-lijn ziet zijn vermogen in deze Hybrid toenemen tot 449 pk dankzij aangepaste software en extra koeling. De elektrische compressor uit de ‘gewone’ GLE 53 wordt achterwege gelaten, want diens rol wordt volledig overgenomen door de elektromotor, die een vermogen van 100 kW (136 pk) en een instantkoppel van 480 Nm levert.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid (2023) static, rear view

Doorstomen

Het systeemvermogen van deze GLE 53 Hybrid komt daardoor uit op 544 pk en 750 Nm, waardoor zowel de gewone SUV als de coupé-SUV naar 100 km/u sprinten in 4,7 seconden en doorstomen tot een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Een batterij van 31,2 kWh zorgt daarnaast voor een volledig elektrische rijmodus, met een topsnelheid van 140 km/u en een elektrisch rijbereik van 80 tot 86 kilometer (SUV) of 82 tot 87 kilometer (coupé-SUV). Snelladen aan 60 kW is optioneel.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid (2023) interior

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

BEBE20250430 Citroën C5 Aircross Header

Citroën C5 Aircross: bekende technologie, nieuw jasje (2025)

Autonieuws
BEBE20250430 BMW M2 Header

De BMW M2 krijgt een... viercilinder?! (2025)

Autonieuws
BEBE20250430 Research Header

5 recente auto’s die je compleet bent vergeten (maar wel best goed zijn)

Autonieuws
Ontdek meer