Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe design – bekende functies

Ontdek nu ons nieuw design, die we stap voor stap over de hele website heen gaan implementeren.

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Opgefriste Volkswagen Arteon als R, plug-in én heerlijke Shooting Brake!

Volkswagen heeft duidelijk geen half werk verricht met de opfriskuur van haar Arteon. Die krijgt een nieuw topmodel, plug-invariant én Shooting Brake-uitvoering.

Een Passat wat te grijs voor je? Dan heeft Volkswagen al sinds 2008 een dynamischer alternatief in haar line-up. Initieel ging die nog door het leven als Passat CC, ondertussen is de vierdeurscoupé uitgegroeid tot de Arteon. Dankzij een facelift werd de Arteon plots nog een stuk begeerlijker.

Shooting Brake

Dat heeft allemaal te maken met de toevoeging van een nieuwe carrosserievariant. Want naast de vierdeurscoupé is er nu ook de Arteon Shooting Brake. Daarmee vult Volkswagen een leegte in die Mercedes creëerde door van de nieuwe CLS geen stationwagen meer te bouwen. De Arteon SB ziet er dan ook uit om duimen en vingers af te likken met zijn lange proporties.

Volkswagen Arteon Shooting Brake

Wees er echter van bewust dat deze Arteon Shooting Brake meer stijl dan substantie toevoegt. Want met amper 2 liter extra kofferruimte tegenover de reguliere Arteon is dit vooral een designstatement. En dan verzwijgen we nog stouwbroer Passat Variant.

Laat er licht zijn

Laat dat echter de pret niet drukken, want de Arteon krijgt enkele belangrijke primeurs voor Volkswagen. Zo is het de eerste auto van het merk met een (optioneel) doorlopende lichtstreep tussen de koplampen. Nja, iets belangrijker is misschien de R-versie.

Volkswagen Arteon

Die Arteon R toont namelijk welke aandrijving de toekomstige Golf R zal krijgen. Zo gebruikt de Arteon R een 2-liter viercilinder turbobenzine met 320 pk en 420 Nm koppel die zijn kracht naar de vier wielen stuurt via en zeventrapsautomaat. Die vierwielaandrijving kan tegenwoordig ook de kracht apart verdelen over de achterwielen. Waardoor deze Arteon R een soort van intelligent sperdifferentieel aan boord heeft.

Met stekker

Naast de R is er ook de eHybrid. Met zijn 218 pk komt die dan wel een stuk minder potent voor de dag, zijn CO2-uitstoot die zonder twijfel onder de 50 g/km zal duiken maakt dat meteen goed. Jawel, de eHybrid is een plug-inhybride. Eentje die met een accu van 13 kWh in staat moet zijn om zo’n 50 tot 60 kilometer af te leggen op pure elektriciteit.

Volkswagen Arteon Shooting Brake

Is zo’n eHybrid of R niet je ding? Dan schijft VW ook nog een rits klassieke diesel- en benzinemotoren naar voren. Waardoor er een Arteon voor iedereen is!

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Audi e-tron doet aan sport: e-tron S!

Autonieuws

Land Rover Defender ook als lichte vracht: Defender Hard Top

Autonieuws

Toekomst Autosalon Genève onduidelijk

Autonieuws
Ontdek meer