
Porsche voegt GTS-versie toe aan het gamma van de elektrische Macan (2025)
Bij Porsche regeert de logica. Nou ja, behalve wanneer ze hun topmodellen van elektrische auto's... Turbo noemen! Toch blijft de logica intact, want alle modellen delen dezelfde hiërarchie in het gamma. S, 4S, Turbo en zelfs Turbo S. En tussen dat alles vinden we de GTS.
De sportiefste Macan?
De nieuwe GTS-versie van de elektrische Macan positioneert zich precies in het midden, tussen het instapmodel 4S en het topmodel Turbo. Toch is dit niet zomaar een versie om een gat te vullen. De Macan GTS is ook sportief. Hij is uitgerust met Porsche Torque Vectoring Plus, een elektronisch gestuurd sperdifferentieel en een sportonderstel dat 10 mm is verlaagd met het Porsche Active Suspension Management.
Omdat goed nieuws zelden alleen komt, profiteert Porsche er ook van om aan de aandrijflijn te sleutelen. De twee elektromotoren, één op elke as, produceren nu 516 pk, of zelfs 571 pk in overboost-modus. Dat is genoeg om hem in slechts 3,8 seconden naar 100 km/u te laten sprinten!
Race-Tex is een cadeautje
De nieuwe Porsche Macan GTS profiteert ook van enkele extra uitrustingselementen. Om het prijsverschil te rechtvaardigen, als de verhoogde kracht en prestaties dat nog niet hadden gedaan...
De Macan GTS is standaard voorzien van het Sport Chrono-pakket, heeft specifieke GTS-dorpels en getinte Matrix LED-verlichting. Volgens de GTS-traditie worden de chromen exterieurdetails vervangen door zwarte. Tot slot zijn de sportstoelen binnenin bekleed met Race-Tex-stof en hebben ze, uiteraard, GTS-badges.