Renault had eerder al zijn nieuwe generatie elektrische bestelwagens voorgesteld. Ze luisteren naar de namen Trafic, Estafette en Goelette en maken allemaal gebruik van een nieuwe ‘skateboard’-architectuur die voor een uitstekende modulariteit zorgt.
Twee batterijen
Achter de drie koetswerken schuilt dus dezelfde technologie. Voorlopig spreekt Renault enkel over één elektromotor, gemonteerd op de achteras, waardoor deze bestelwagens een draaicirkel krijgen vergelijkbaar met die van een Clio. De motor levert 197 pk en 345 Nm koppel.
Wat batterijen betreft, krijgen professionals de keuze: een LFP-accu zonder zeldzame metalen, goed voor 350 km rijbereik, of een grotere NMC-accu die tot 450 km autonomie biedt. Let wel: deze cijfers gelden voor de Trafic. De hogere Goelette zal wat meer stroom verbruiken.
Opladen in 20 minuten
Renault pronkt ook met zijn 800V-boordnet. Niet uniek in de autosector, maar deze bestelwagens zijn wel de eerste elektrische modellen van Renault met zo’n systeem. Hierdoor kunnen ze ultrasnel laden. Hoewel Renault geen laadvermogen opgeeft, stelt het merk dat laden van 15 tot 80% minder dan 20 minuten duurt.
Omdat deze modellen gericht zijn op professioneel gebruik, zijn functies zoals V2L (Vehicle-to-Load) en V2G (Vehicle-to-Grid) standaard aanwezig. Ideaal om stroom te leveren aan werfgereedschap of terug te geven aan het net!