Ga naar hoofdinhoud
Bericht

Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.

  • Synchroniseer favorieten
  • Zoekopdrachten opslaan
  • Adverteren

Sportversie voor elektrische Volkswagen ID.4

Volkswagens elektrische gezinswagen, de ID.4, krijgt een GTI-versie. Al heet die niet zomaar ‘GTI’, maar... GTX. Die Volkswagen ID.4 GTX is trouwens goed voor 299 pk.

Net zoals de GTI als het sportieve vlaggenschip wordt beschouwd van de Golf-modellen, moet de sportieve kroon op het werk van Volkswagens elektrische ID-familie de GTX worden. Tenminste: dat hoopt de marketingafdeling in Wolfsburg, dat deze nieuwe ID.4 GTX in één adem noemt met de Golf GTI, GTE en GTD.

AS24 VW statisch voor

Nu, sportief is deze Volkswagen ID.4 GTX zeker: de Duitsers vertrekken van de ID.4 met batterij van 77 kWh en elektromotor van 204 pk op de achterwielen. Daar voegen ze op de voorwielen nog een extra elektromotor aan toe, waardoor het vermogen uitkomt op 299 pk. Net als in de topversie van de nieuwe Audi Q4 E-Tron. De ID.4 GTX drijft dus de vier wielen aan en sprint naar 100 km/u in 6,2 seconden. Zijn topsnelheid is begrensd op 180 km/u.

AS24 VW statisch achter

Gek genoeg zijn de meeste dynamische aanpassingen terug te vinden in de optielijst. Het Sports-pakket legt de ophanging 15 millimeter lager en monteert een progressieve stuurinrichting, die directer reageert naarmate de stuurhoek toeneemt. Kies je voor het Sports Plus-pakket, dan monteert Volkswagen een adaptieve ophanging. Standaard staat de ID.4 GTX op 20-duimsvelgen, met exemplaren van 21 duim in de optielijst.

AS24 VW dashboard

Sportiever jasje

De ID.4 GTX krijgt tot slot een iets ander design mee, met een sportievere voorbumper en dito achterbumper met zwarte accenten, een zwart dak en eveneens zwarte dakspoiler. GTX-logo's ontbreken natuurlijk niet, zowel op het koetswerk als in het interieur. Eveneens binnenin zorgen rode accenten voor een sportieve toets, onder meer op de zetels. De Volkswagen ID.4 GTX is bestelbaar vanaf de zomer. Definitieve prijzen volgen later, maar reken op minstens 50.000 euro.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Abarth 1000 SP: uniek eerbetoon aan het origineel

Autonieuws

Elektrische auto’s goedkoper dan benzine? Ten laatste in 2027

Autonieuws

Mercedes mikt op elektrische ludospace met Concept EQT

Autonieuws
Ontdek meer