Toekomst Alfa Romeo is elektrisch, rijdende iPad’s uit den boze

Alfa’s nieuw CEO, Jean-Philippe Imparato, heeft in een interview laten weten dat hoewel de toekomst elektrisch is, hij geen interieurs vol met schermen wil bouwen. Rijden staat centraal!

Nieuwe ouders, nieuwe regels. Al lijkt jean-Philippe Imparato, de nieuwe CEO van Alfa, het roer niet volledig om te gooien. De Fransoos wil Alfa’s DNA ook in de elektrische toekomst behouden. Volgens Imparato is daarbij geen plaats voor interieurs vol schermen. Eigenaardig, gezien hij voordien bij Peugeot net de andere kant op ging.

Geen “rijdende iPad”

Tijdens een interview met het Franse BFM Business liet kersvers Alfa Ceo Imparato weten dat hij geen fan is van de rijdende iPads van tegenwoordig. Volgens de Fransman, die voordien aan het roer stond bij Peugeot, staat de chauffeur centraal bij Alfa Romeo. Goed nieuws natuurlijk voor de die hard Alfa Romeo-fan.

Alfa Romeo Interior

Wat dit wil zeggen voor de toekomst? Dat je niet meteen gigantische schermen in de interieurs van Alfa’s moet gaan verwachten à la Mercedes. Het Duitse merk pakt tegenwoordig uit met haar hyperscreen dat zowat het gehele dashboard (en een deel van de middentunnel) omtovert tot één gigantisch scherm. Alfa’s van de toekomst zullen het dus zonder twijfel houden op een subtiel infotainmentscherm en instrumentencluster.

Platform delen

Hoewel de nieuwe CEO van het merk pleit voor een analoog interieur, wil dit niet zeggen dat er onderhuids geen plaats is voor hypermoderne technologieën. Alfa is tegenwoordig onderdeel van de Stellantis-groep en moet zich daardoor schikken naar de wensen van de opperbazen. Die bazen hebben eerder al kenbaar gemaakt dat Alfa een elektrisch platform moet gaan delen met broertjes Fiat, Peugeot, Citroën, DS en co.

Alfa Romeo Interior

Op korte termijn staat er evenwel nog de Tonale op de planning, een SUV die onder de Stelvio komt te staan en gebruikt maakt van een plug-inaandrijving. Na die Tonale verschijnt dan weer een nog kleinere crossover. Potentieel is die volledig elektrisch.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

KGM Torres: na EV en benzine, nu de hybride (2025)

Autonieuws

Dacia Bigster: 1.450 km actieradius dankzij LPG (2025)

Autonieuws

Special: Autoscout24 reed exclusief mee tijdens de Rally van Ieper (2025)

Autonieuws
Ontdek meer