Volkswagen Golf GTI Clubsport rijdt kloof naar Golf R dicht

Sportieve fans van de Golf hoeven niet lang te wachten op de gepeperde versies van de achtste generatie. De Golf GTI debuteerde snel, en nu is het al de beurt aan de GTI Clubsport. En zelfs de R komt er binnenkort al aan.

De basis van deze nieuwe GTI Clubsport is uiteraard dezelfde 2.0 TSI-viercilinder als de GTI. Geen 245 paarden zoals de GTI, maar een pittige 300 pk. Tel daar nog eens 400 Nm bij en een DSG-versnellingsbak met zeven verzetten, en je krijgt een sprinttijd naar 100 km/u in minder dan 6 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/u.

AS24 VW Golf GTI Clubsport achter

Een sperdifferentieel tussen de voorwielen moet ervoor zorgen dat het vermogen vlot aan de grond geraakt. De remmen van deze Clubsport zijn efficiënter dan de exemplaren van de Golf GTI, terwijl de standaardvelgen met 18 duim een maatje groter zijn. 19-duimsvelgen zijn optioneel. De ophanging ligt tot slot 15 millimeter lager en kreeg een andere afstelling.

AS24 VW Golf GTI Clubsport interieur

Visueel herken je deze nieuwe Golf GTI Clubsport aan zijn steviger opengewerkte voorbumper en zijn specifieke dakspoiler. De diffusor in de achterbumper en de ovalen uitlaatpijpen zijn ook eigen aan de Clubsport-versie. Prijzen voor deze nieuwe versie heeft Volkswagen nog niet.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

KGM Torres: na EV en benzine, nu de hybride (2025)

Autonieuws

Dacia Bigster: 1.450 km actieradius dankzij LPG (2025)

Autonieuws

Special: Autoscout24 reed exclusief mee tijdens de Rally van Ieper (2025)

Autonieuws
Ontdek meer