Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Alfa Romeo Spider2000 Spider Veloce America
€ 25.000
Geen Informatie
Prijs onderhandelbaar
Let op, geld lenen kost ook geld.
Kilometerstand
81.678 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
09/1979
Brandstof
Benzine
Vermogen
81 kW (110 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabriolet
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 81.678 km
- Bouwjaar
- 09/1979
- Vorige eigenaren
- 1
Technische Gegevens
- Vermogen
- 81 kW (110 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 2.000 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 1
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 10 g/km (comb.)
Uitrusting
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Rood
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Alfa Romeo 2000 Spider Veloce America (tipo 115,41)
De auto is een 2000 Spider Veloce voor de Amerikaanse markt.
De auto werd op 15/09/1979 in gebruik genomen.
De auto is geïmporteerd uit de Verenigde Staten.
De kilometerteller geeft 81765 mijl aan (analoge teller met 5 cijfers)
Dit is een Spider uit de tweede serie, de zogenaamde “coda tronca” modellen. De term ‘coda tronca’ verwijst naar specifieke modellen en versies van de Alfa Romeo Spider, met een langere, plattere achterkant dan de andere modellen.
De ‘Veloce tronca’ daarentegen is een specifieke versie met een sportiever interieur en een krachtigere motor.
Deze auto heeft een 4-cilinder watergekoelde motor in lengterichting voorin van 1962 cc 80 kW 110 pk met 2 Dellorto DHLA40 carburateurs (in plaats van Spica injectie) motortype : ARO1615. De motor heeft de originele nummers. Zie certificaat van de constructeur.
De motor is volledig gedemonteerd en gereviseer, inclusief de cilinders, kleppen,… ( zie foto’s ). De restauratie van het voertuig is gestaafd met een deskundigenrapport (2024).
De afgelopen jaren zijn er aanzienlijke kosten gemaakt om de auto om te bouwen naar de Europese versie. aanzienlijk. De ombouw is uitgevoerd met nieuwe originele onderdelen. Er zijn nieuwe onderdelen gebruikt ter waarde van 17.000 euro. (Facturen beschikbaar op aanvraag). Dit bedrag is berekend zonder arbeidsloon
Verschillende Amerikaanse modellen zijn in Europa geïmporteerd. Deze spiders zijn vaak minder roestgevoelig (waardoor ze erg gewild zijn) en hun afwerking is iets anders dan die van de Europese versies.
Alfa Romeo Spider modellen zijn populaire klassiekers waarvan de waarde de laatste jaren is gestegen.
Er zijn nog steeds gemakkelijk onderdelen te verkrijgen
CarrosseriEr zijn een paar lichte gebruikssporen rondom, maar geen schade. De carrosseriepanelen zijn origineel. Het chroom is in originele staat.
De wielen
zijn BWA 6.00 x 14" aluminium lichtmetalen wielen in zeer goede staat. De banden zijn Delinte 185/65R14 86H in nieuwstaat. Er is een reservewiel aanwezig.
Documenten
Kentekenbewijs gedateerd 27/02/2017 op naam van de eigenaar.
Na restauratie het Keuringsbewijs afgegeven door A.I.B.V Charleroi Gosselies d.d. 09/03/2023 + Nieuw Keuringsbewijs na restauratie gemaakt op 29/04/2025.
Het voertuig is periodiek gekeurd als oldtimer zonder opmerkingen. Keuring geldig tot 08/03/2027.
Reden van verkoop
Gezondheidsproblemen
De auto is een 2000 Spider Veloce voor de Amerikaanse markt.
De auto werd op 15/09/1979 in gebruik genomen.
De auto is geïmporteerd uit de Verenigde Staten.
De kilometerteller geeft 81765 mijl aan (analoge teller met 5 cijfers)
Dit is een Spider uit de tweede serie, de zogenaamde “coda tronca” modellen. De term ‘coda tronca’ verwijst naar specifieke modellen en versies van de Alfa Romeo Spider, met een langere, plattere achterkant dan de andere modellen.
De ‘Veloce tronca’ daarentegen is een specifieke versie met een sportiever interieur en een krachtigere motor.
Deze auto heeft een 4-cilinder watergekoelde motor in lengterichting voorin van 1962 cc 80 kW 110 pk met 2 Dellorto DHLA40 carburateurs (in plaats van Spica injectie) motortype : ARO1615. De motor heeft de originele nummers. Zie certificaat van de constructeur.
De motor is volledig gedemonteerd en gereviseer, inclusief de cilinders, kleppen,… ( zie foto’s ). De restauratie van het voertuig is gestaafd met een deskundigenrapport (2024).
De afgelopen jaren zijn er aanzienlijke kosten gemaakt om de auto om te bouwen naar de Europese versie. aanzienlijk. De ombouw is uitgevoerd met nieuwe originele onderdelen. Er zijn nieuwe onderdelen gebruikt ter waarde van 17.000 euro. (Facturen beschikbaar op aanvraag). Dit bedrag is berekend zonder arbeidsloon
Verschillende Amerikaanse modellen zijn in Europa geïmporteerd. Deze spiders zijn vaak minder roestgevoelig (waardoor ze erg gewild zijn) en hun afwerking is iets anders dan die van de Europese versies.
Alfa Romeo Spider modellen zijn populaire klassiekers waarvan de waarde de laatste jaren is gestegen.
Er zijn nog steeds gemakkelijk onderdelen te verkrijgen
CarrosseriEr zijn een paar lichte gebruikssporen rondom, maar geen schade. De carrosseriepanelen zijn origineel. Het chroom is in originele staat.
De wielen
zijn BWA 6.00 x 14" aluminium lichtmetalen wielen in zeer goede staat. De banden zijn Delinte 185/65R14 86H in nieuwstaat. Er is een reservewiel aanwezig.
Documenten
Kentekenbewijs gedateerd 27/02/2017 op naam van de eigenaar.
Na restauratie het Keuringsbewijs afgegeven door A.I.B.V Charleroi Gosselies d.d. 09/03/2023 + Nieuw Keuringsbewijs na restauratie gemaakt op 29/04/2025.
Het voertuig is periodiek gekeurd als oldtimer zonder opmerkingen. Keuring geldig tot 08/03/2027.
Reden van verkoop
Gezondheidsproblemen
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
Verkoper
ParticulierContactpersoon
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.