Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Een voertuig van:
RSC Automobile bvba
Kilometerstand
106.000 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1988
Brandstof
Benzine
Vermogen
1 kW (1 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Berline
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 4
- Landversie
- Italië
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 106.000 km
- Bouwjaar
- 01/1988
- Laatste onderhoudsbeurt
- 06/2023
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 1 kW (1 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 1.990 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Elektrische ruiten
- Lederen stuurwiel
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- Extra
- Spoiler
- Sportophanging
- Sportpakket
- Sportzetels
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Delphin Grau Metallic (184)
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Interieur
- Gedeeltelijk leder
Beschrijving
- The 'Italian' M3
- A rare example of a true 90's Q car
- Recent mechanical overhaul
- Great agile & fast four door saloon
- 1 of just 1.205
THE 'ITALIAN' M3
The BMW 320is is one of the least well-known variants of the BMW E30 – one of the most popular model lines in the German marque’s 104 year history. People who are familiar with the E30 with probably also be familiar with the 318is and the 325is variants, essentially the sporting versions of the model that sit under the ultimate version of the E30 – the BMW E30 M3.
With both the Italian and Portuguese governments imposing harsh taxation policies on cars with an engine capacity of over 2 litres, it was hardly surprising that European manufacturers would develop performance models for their clients in these markets to overcome the rules. Following the example set by Ferrari with the 208s, BMW’s E30 M3 just fell afoul of the tax rules with its 2.3 – 2.5 litre engine so the 320is was born. Using a de-stroked version of the M3’s S14 engine, the 320is’ capacity came in at 1,990 cc with power only slightly down at 192 bhp, aided by a higher compression ratio than the M3. In addition to the engine, the M3’s Getrag 265 5-speed gearbox was used along with a limited-slip differential with a shorter ratio than its more famous cousin.
In true ‘Q car’ fashion, the flared wheel arches of the M3 were left off, with an M-Technic II aero package being the only sign to passers-by that this was not an ordinary 320. Further features included ‘Sportfahrwerk’ suspension and various subtle details such as an M3 instrument cluster without the red needles or M-division logo. Despite BMW’s intentions, only 2540 two-door examples left the factory at Regensberg making the 320is one of the rarest BMWs of the era.
THIS 320iS
Offered from a client's collection, this 320is is an original ‘AC95’ Italian-delivery 4-door example. Delivered in Delphin Grau Metallic, this 320is presents very well today with around 106,000km on the odometer. An extremely clean example throughout the exterior, interior and engine bay, this 320is is accompanied with its correct tools.
The car recently received a mechanical overhaul including dampers, discs, brakes, fluids,...
The 320iS is a remarkably rare version of the hallowed E30-generation 3-Series that was produced solely for the Italian and Portuguese markets, and has often been nicknamed the ‘Italian M3’. Designed with a shorter stroke version of the S14 engine mated to the M3’s Getrag gearbox, this handsome sporting saloon was described as an “ultra-collectible M3-lite” by Road and Track. Offered for sale in excellent mechanical condition, this E30 would make a natural addition to any collection of BMWs as well as an involving weekend plaything.
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van RSC Automobile bvba
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 999,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 199,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.198,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 10.992,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,55
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 229,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Arval Deutschland GmbH, Bajuwarenring 5, 82041 Oberhaching
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfContactpersoon
Online diensten
Online adviesOnline contractAfleveringReserverenBereikbaar
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.