Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
80.850 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
09/1990
Brandstof
Benzine
Vermogen
125 kW (170 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabriolet
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 80.850 km
- Bouwjaar
- 09/1990
- Laatste onderhoudsbeurt
- 03/2023
- Vorige eigenaren
- 3
- Onderhoudhistoriek
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 125 kW (170 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 2.494 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Gewicht
- 1.285 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Super Plus 98
- Brandstofverbruik2,8
10 l/100 km (comb.)
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ruiten
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Open dak
- Wind deflector
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Digitale radio-ontvangst
- Handsfree
- MP3
- Muziekstreaming geïntegreerd
- Radio
- Veiligheid
- ABS
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Lichtmetalen velgen
- Reservewiel
- Sportzetels
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Zwart
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Andere
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Dat wordt genieten dit voorjaar. In deze fijne auto is droog weer al voldoende om open te kunnen rijden. Deze mooie Z1 is goed onderhouden en met liefde bereden. Altijd een 'binnenslaper' geweest (al hoef je met een kunststof carrosserie en een thermisch verzinkt chassis sowieso geen roest te verwachten) en wat in combinatie met de betrouwbare e30 BMW 3 serie techniek een zorgeloze klassieker opleverd. Een origineel in Nederland geleverde auto met volledige historie. Inclusief mijzelf gekoesterd door slechts 3 eigenaren. Helaas moet de auto plaats maken. Hij is dus beschikbaar voor een liefhebber om weer een periode goed voor deze auto te zorgen.
Heerlijk om met deze auto over - liefst bochtige - binnenwegen te rijden. Als het warm is met deurtjes omlaag. Geeft je in de bergen en heuvels trouwens ook briljant uitzicht. Heel fijn touren met zo'n romige zescilinder. Een unieke auto die onderweg als zeer sympathiek ervaren wordt. En in deze stijlvolle kleurstelling ook wel weer prettig ingetogen. Sowieso merk ik dat veel mensen ongevraagd aangeven deze Traum Schwarz kleur voor de Z1 de mooiste vinden.
Door de multilink Z-achteras die ook in de latere e36 3-serie kwam heeft de auto een mooi onderstel en onderscheid zich daarmee nadrukkelijk van de oldtimers. Voor mij was het een bewuste keuze om een auto te kopen uit het tijdperk dat ze nog wel lekker simpel waren, maar zonder de tegenvallende rijeigenschappen die klassiekers uit de jaren 60-80 vaak kenmerken.
Enige niet originele items aan de auto zijn de - zeer goed bij de auto passende - 'period specific' Blaupunkt Frankfurt RCM 82 DAB radio (met jaren 90 look - lijkt erg op originele Z1 radio - maar wel alle moderne voorzieningen) en de veerpootbrug onder de motorkap (voor beter stuur gevoel en minder vibraties op slecht wegdek). De cabriokap is solide gerepareerd (zie foto) en is volledig waterdicht.
Ik rijd trouwens altijd open. En dat kan al heel vroeg in het seizoen; 'als het maar droog is'. Verwarming in de voetenbak is prima. Lekker onthaasten met de kap open. Wat ik altijd mooi vind is het simpele van het interieur. Mooi afgewerkt met leer (ook het dashboard) en met heerlijke kuipstoelen.
Deurmechanisme loopt goed. Kunststof carrosserie is vrij van scheurtjes. Lak is in goede staat. Voor wel wat professioneel bijgewerkte steenslag. De auto heeft - ook bij eerdere eigenaar - altijd binnen gestaan onder een cover.
Auto heeft vorig jaar naast reguliere beurt ook een 'verwen-beurt' gehad met bijvoorbeeld kleppen stellen, onderstel uitlijnen en checken stroomverdeler.
Interieur is helemaal fris. Nubuck (dat bij veel Z1's uitgedroogd is wit uitgeslagen is) is bij deze Z1 goed onderhouden en zacht en vol van kleur. Ieder voorjaar wordt het nubuck door verzorgd met een speciale protection spray.
Heerlijk om met deze auto over - liefst bochtige - binnenwegen te rijden. Als het warm is met deurtjes omlaag. Geeft je in de bergen en heuvels trouwens ook briljant uitzicht. Heel fijn touren met zo'n romige zescilinder. Een unieke auto die onderweg als zeer sympathiek ervaren wordt. En in deze stijlvolle kleurstelling ook wel weer prettig ingetogen. Sowieso merk ik dat veel mensen ongevraagd aangeven deze Traum Schwarz kleur voor de Z1 de mooiste vinden.
Door de multilink Z-achteras die ook in de latere e36 3-serie kwam heeft de auto een mooi onderstel en onderscheid zich daarmee nadrukkelijk van de oldtimers. Voor mij was het een bewuste keuze om een auto te kopen uit het tijdperk dat ze nog wel lekker simpel waren, maar zonder de tegenvallende rijeigenschappen die klassiekers uit de jaren 60-80 vaak kenmerken.
Enige niet originele items aan de auto zijn de - zeer goed bij de auto passende - 'period specific' Blaupunkt Frankfurt RCM 82 DAB radio (met jaren 90 look - lijkt erg op originele Z1 radio - maar wel alle moderne voorzieningen) en de veerpootbrug onder de motorkap (voor beter stuur gevoel en minder vibraties op slecht wegdek). De cabriokap is solide gerepareerd (zie foto) en is volledig waterdicht.
Ik rijd trouwens altijd open. En dat kan al heel vroeg in het seizoen; 'als het maar droog is'. Verwarming in de voetenbak is prima. Lekker onthaasten met de kap open. Wat ik altijd mooi vind is het simpele van het interieur. Mooi afgewerkt met leer (ook het dashboard) en met heerlijke kuipstoelen.
Deurmechanisme loopt goed. Kunststof carrosserie is vrij van scheurtjes. Lak is in goede staat. Voor wel wat professioneel bijgewerkte steenslag. De auto heeft - ook bij eerdere eigenaar - altijd binnen gestaan onder een cover.
Auto heeft vorig jaar naast reguliere beurt ook een 'verwen-beurt' gehad met bijvoorbeeld kleppen stellen, onderstel uitlijnen en checken stroomverdeler.
Interieur is helemaal fris. Nubuck (dat bij veel Z1's uitgedroogd is wit uitgeslagen is) is bij deze Z1 goed onderhouden en zacht en vol van kleur. Ieder voorjaar wordt het nubuck door verzorgd met een speciale protection spray.
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van null
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 990,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 6.696,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,64
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 24 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 279,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0797
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0321
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.