Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Ford MustangShelby GT500 Eleanor Hommage
€ 159.0005
Geen Informatie
Kilometerstand
300 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
03/1967
Brandstof
Benzine
Vermogen
331 kW (450 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Voertuigtype
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 300 km
- Bouwjaar
- 03/1967
- Laatste onderhoudsbeurt
- 10/2025
- Vorige eigenaren
- 3
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 331 kW (450 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 4.340 cm³
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 8
- Gewicht
- 1.775 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Super Plus 98
- Brandstofverbruik
16,0 l/100 km (comb.)
Uitrusting
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Grijs
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Interieur
- Gedeeltelijk leder
Beschrijving
Sommige auto’s worden gerestaureerd. Andere worden herboren.
Deze 1967 Ford Mustang Shelby GT500 Eleanor Homage behoort onmiskenbaar tot die laatste categorie.
In Belgische handen sinds 2008, begon eind 2023 een ambitieuze en volledig gedocumenteerde body-off restauratie, een traject dat begin 2025 werd voltooid. Wat volgde, was geen cosmetische opfrisbeurt, maar een minutieuze reconstructie waarbij elk detail aandacht kreeg. Dit is een project dat vakmanschap, passie en respect voor het originele ontwerp samenbrengt.
Meer dan €156.000 aan facturen getuigen van de omvang van het werk: van het uit elkaar halen van de wagen tot de laatste afstellingen. De carrosserie werd volledig gestript, rechtgezet, geprepareerd en opnieuw opgebouwd volgens de kenmerkende Eleanor-lijn; strak, gespierd en tijdloos. Elk paneel, elke naad en elke paslijn is het resultaat van uren handwerk.
Onder de motorkap ligt een volledig nieuwe motor, zorgvuldig opgebouwd en nog geen 300 km ingereden. Een hart dat krachtig, soepel en betrouwbaar klopt, maar toch met respect voor het klassieke karakter.
De restauratie werd rijkelijk gedocumenteerd: foto’s van de werken, stap-voor-stap opbouwmomenten, gedetailleerde onderdelenlijsten en alle facturen zijn aanwezig. Wie door deze documenten bladert, begrijpt onmiddellijk dat dit geen gewone hommage-built is, maar een project waarbij niets aan het toeval werd overgelaten.
Het geheel resultateert in een Eleanor die niet alleen indrukwekkend oogt, maar vooral authentiek aanvoelt. Een wagen die het verleden eert en tegelijk voldoet aan de standaarden van vandaag.
Een icoon, opnieuw vormgegeven met respect voor zijn legende.
Motor specificaties:
480hp/500Nm
Block: Seasoned OE roller block 1993-1997
Bore/Stroke: 4.040 x 4.000
Displacement: 408
Crankshaft: Scat 4340 forged internal balance
Rods: Scat 4340 forged H beam with ARP 8740 bolts
Pistons: Forged 10.1 compression
Rings: Moly
Camshaft: Hyd. Roller
Cam. Specs: 235/238 a50 .573in/.582ex 112LSA
Timing Chain: Double roller
Cylinder Heads: Dart aluminium 58cc/195cc 2.02/1.60
Rocker Arms: Aluminium 1.6 roller rockers
Oil Pan: Moroso front sump 7qt street/strip pan
Oil Pump: Melling High volume
Balancer: Internal balance
Flexplate/Flywheel: Internal balance 164 tooth
Intake Manifold: Edelbrock performer RPM air gap dual plane #7581
Distributor: Pro Billit (upgraded melanite gear)
Water Pump: Early RH inlet standard rotation
Carburator: Quick Fuel 780CFM vacuum secondary's electric choke
Fuel Pump: Mechanical fuel pump
Spark Plugs: Autolite #3923
Spark Plug Wires: 8mm
Oil: Conventional / Non Syntethic 10W30
Oil Filter: Wix or K&N per application
Timing: 34-36 Degrees
Deze wagen wordt exclusief aangeboden via Autobids aan een vaste prijs.
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
- BTW verrekenbaar
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.




