Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
98.000 km
Transmissie
-
Bouwjaar
01/1962
Brandstof
Benzine
Vermogen
195 kW (265 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Andere
- Categorie
- Tweedehands
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 98.000 km
- Bouwjaar
- 01/1962
Technische Gegevens
- Vermogen
- 195 kW (265 PK)
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Hierbij verkoop ik mijn Jaguar
E-Type series 1 van 1962 (FIA). Deze wagen is volledig matching numbers met gekende geschiedenis sinds 1963, en is het eerste productiejaar na de stopzetting van de “flat floor” versie in 1961.
Deze ongevalvrije wagen bevindt zich in een goede staat en wordt sporadisch in weekends gebruikt voor korte ritten.
De wagen heeft 5 maand bij specialist verbleven voor een volledig nazicht zowel mechanisch als cosmetisch (aantoonbaar op factuur). De reden van verkoop is omdat de wagen te laag zit/ gezondheidsproblemen.
ALGEMEEN:
Te koop aangeboden: een Jaguar E-Type Series 1 uit 1962 met de originele 3.8 liter motor en matching numbers. De wagen is technisch in goede staat en rijdt en schakelt zoals het hoort. Er is recent nog onderhoud uitgevoerd en ook de compressie werd professioneel gemeten en is aantoonbaar in orde. De auto is voorzien van sportieve Dunlop D-type look velgen, wat hem een betere uitstraling geeft. Het interieur biedt nog ruimte voor eigen afwerking en restauratie, aangezien de vorige eigenaar dit deels heeft verwijderd. Een unieke kans om een klassieke E-Type verder naar wens af te maken.
⸻
CARROSSERIE/LAKWERK:
De lak van de wagen verkeert in nette staat met een mooie glans. Er zijn kleine krasjes aanwezig, maar geen builen of grote beschadigingen. De carrosserie is recht en toont geen zichtbare roestvorming. Chroomdelen zoals bumpers, sierlijsten en spiegels zijn niet meer aanwezig, wat de auto een meer minimalistische, sportieve look geeft. De rubbers rond de ramen zijn in redelijke staat en sluiten voldoende af. De ramen zelf zijn helder en vrij van barsten. De carrosserie is visueel vrij van laswerk, en er zijn geen directe aanwijzingen voor actieve roest of corrosie. De sportieve Dunlop D-type velgen geven het geheel een unieke uitstraling die past bij een racer-style uitvoering.
⸻
TECHNISCH:
De 3.8 liter motor is matching en loopt goed. De motor is recent gecontroleerd, met een gemeten goede compressie, wat aantoonbaar is via documentatie. De wagen start zonder problemen, zowel koud als warm. Er is sprake van een lichte vorm van olieverlies, maar dit is verwaarloosbaar en gebruikelijk bij oudere motoren. De versnellingsbak schakelt soepel en zonder bijgeluiden. Remmen, koppeling en ophanging zijn in goede staat, waarbij remmen en vloeistoffen recent zijn nagekeken. De banden (op Dunlop D-type velgen) zijn in goede staat met voldoende profiel. De auto rijdt solide en stabiel, zonder storende geluiden of trillingen.
⸻
INTERIEUR:
Het interieur is deels aanwezig. De zwarte lederen stoelen zijn nog origineel en in nette staat, met minimale slijtage en zonder scheuren. De rest van het interieur is door de vorige eigenaar verwijderd, wat de wagen momenteel een kale, raceachtige uitstraling geeft. Dit biedt meteen ook een uitstekende basis voor personalisatie of restauratie.
⸻
DOCUMENTEN:
Bij de auto worden de volgende documenten meegeleverd:
• Registratiedocumenten,
• Documentatie van recente technische controle,
• Papieren waarop de compressietest is vastgelegd, ter bevestiging van de goede staat van de motor,
• onderhoudsfacturen
⸻
AFHALING:
De auto is rijklaar op technisch vlak en kan direct op afspraak worden opgehaald. Bezichtiging is mogelijk. De auto bevindt zich in Nazareth-De Pinte 9810, OOST-VLAANDEREN BELGIË
⸻
OVERIGE INFORMATIE:
Deze Jaguar E-Type uit 1962 met matching numbers vormt een geweldige basis voor verdere restauratie of personalisatie. Door de afwezige interieurdelen en het ontbreken van chroomwerk is het voertuig ideaal voor wie op zoek is naar een lichte, circuitgerichte of sportieve uitvoering. Het model uit ’62 behoort tot de vroegere Series 1 exemplaren en is zeer gewild onder liefhebbers en investeerders. Dankzij de goede technische staat is dit een betrouwbare basis voor verdere opbouw.
- ongevalvrij
- Roestvrij
- geschiedenis gekend
- matching numbers
- volledig technisch en cosmetisch nagekeken
- Meest gezochte serie
- Zit in FIA database
- Classicfabs uitlaat met catalysator (beste op de markt)
- Unieke sportieve look met Dunlop velgen
Wat wordt er extra meegeleverd?
- Zijdelingse race uitlaat zonder demper +-100dB
- Originele ruit bestuurder/ plexi sliding window
- Volledige historiek
- Potje verf op maat gemaakt voor eventuele retouches.
Opmerkingen
Aangezien deze wagen in het verleden partieel is omgebouwd naar race spec volgens FIA is, zijn de chrome bumpers en spaakwielen niet meer aanwezig. Het interieur is eruit gehaald maar is volledig body color herlakt en toont mooi aan dat de wagen roestvrij is. Goede basis voor interieur retrimming. Geen lucht blazer aanwezig voor interieur.
PRIX NÉGOCIABLE PRÈS DU VÉHICULE.
PAS D’OFFRE RIDICULE
SOIT DISANT GESTIONNAIRE DE PATRIMOINE PASSER VOTRE CHEMIN
E-Type series 1 van 1962 (FIA). Deze wagen is volledig matching numbers met gekende geschiedenis sinds 1963, en is het eerste productiejaar na de stopzetting van de “flat floor” versie in 1961.
Deze ongevalvrije wagen bevindt zich in een goede staat en wordt sporadisch in weekends gebruikt voor korte ritten.
De wagen heeft 5 maand bij specialist verbleven voor een volledig nazicht zowel mechanisch als cosmetisch (aantoonbaar op factuur). De reden van verkoop is omdat de wagen te laag zit/ gezondheidsproblemen.
ALGEMEEN:
Te koop aangeboden: een Jaguar E-Type Series 1 uit 1962 met de originele 3.8 liter motor en matching numbers. De wagen is technisch in goede staat en rijdt en schakelt zoals het hoort. Er is recent nog onderhoud uitgevoerd en ook de compressie werd professioneel gemeten en is aantoonbaar in orde. De auto is voorzien van sportieve Dunlop D-type look velgen, wat hem een betere uitstraling geeft. Het interieur biedt nog ruimte voor eigen afwerking en restauratie, aangezien de vorige eigenaar dit deels heeft verwijderd. Een unieke kans om een klassieke E-Type verder naar wens af te maken.
⸻
CARROSSERIE/LAKWERK:
De lak van de wagen verkeert in nette staat met een mooie glans. Er zijn kleine krasjes aanwezig, maar geen builen of grote beschadigingen. De carrosserie is recht en toont geen zichtbare roestvorming. Chroomdelen zoals bumpers, sierlijsten en spiegels zijn niet meer aanwezig, wat de auto een meer minimalistische, sportieve look geeft. De rubbers rond de ramen zijn in redelijke staat en sluiten voldoende af. De ramen zelf zijn helder en vrij van barsten. De carrosserie is visueel vrij van laswerk, en er zijn geen directe aanwijzingen voor actieve roest of corrosie. De sportieve Dunlop D-type velgen geven het geheel een unieke uitstraling die past bij een racer-style uitvoering.
⸻
TECHNISCH:
De 3.8 liter motor is matching en loopt goed. De motor is recent gecontroleerd, met een gemeten goede compressie, wat aantoonbaar is via documentatie. De wagen start zonder problemen, zowel koud als warm. Er is sprake van een lichte vorm van olieverlies, maar dit is verwaarloosbaar en gebruikelijk bij oudere motoren. De versnellingsbak schakelt soepel en zonder bijgeluiden. Remmen, koppeling en ophanging zijn in goede staat, waarbij remmen en vloeistoffen recent zijn nagekeken. De banden (op Dunlop D-type velgen) zijn in goede staat met voldoende profiel. De auto rijdt solide en stabiel, zonder storende geluiden of trillingen.
⸻
INTERIEUR:
Het interieur is deels aanwezig. De zwarte lederen stoelen zijn nog origineel en in nette staat, met minimale slijtage en zonder scheuren. De rest van het interieur is door de vorige eigenaar verwijderd, wat de wagen momenteel een kale, raceachtige uitstraling geeft. Dit biedt meteen ook een uitstekende basis voor personalisatie of restauratie.
⸻
DOCUMENTEN:
Bij de auto worden de volgende documenten meegeleverd:
• Registratiedocumenten,
• Documentatie van recente technische controle,
• Papieren waarop de compressietest is vastgelegd, ter bevestiging van de goede staat van de motor,
• onderhoudsfacturen
⸻
AFHALING:
De auto is rijklaar op technisch vlak en kan direct op afspraak worden opgehaald. Bezichtiging is mogelijk. De auto bevindt zich in Nazareth-De Pinte 9810, OOST-VLAANDEREN BELGIË
⸻
OVERIGE INFORMATIE:
Deze Jaguar E-Type uit 1962 met matching numbers vormt een geweldige basis voor verdere restauratie of personalisatie. Door de afwezige interieurdelen en het ontbreken van chroomwerk is het voertuig ideaal voor wie op zoek is naar een lichte, circuitgerichte of sportieve uitvoering. Het model uit ’62 behoort tot de vroegere Series 1 exemplaren en is zeer gewild onder liefhebbers en investeerders. Dankzij de goede technische staat is dit een betrouwbare basis voor verdere opbouw.
- ongevalvrij
- Roestvrij
- geschiedenis gekend
- matching numbers
- volledig technisch en cosmetisch nagekeken
- Meest gezochte serie
- Zit in FIA database
- Classicfabs uitlaat met catalysator (beste op de markt)
- Unieke sportieve look met Dunlop velgen
Wat wordt er extra meegeleverd?
- Zijdelingse race uitlaat zonder demper +-100dB
- Originele ruit bestuurder/ plexi sliding window
- Volledige historiek
- Potje verf op maat gemaakt voor eventuele retouches.
Opmerkingen
Aangezien deze wagen in het verleden partieel is omgebouwd naar race spec volgens FIA is, zijn de chrome bumpers en spaakwielen niet meer aanwezig. Het interieur is eruit gehaald maar is volledig body color herlakt en toont mooi aan dat de wagen roestvrij is. Goede basis voor interieur retrimming. Geen lucht blazer aanwezig voor interieur.
PRIX NÉGOCIABLE PRÈS DU VÉHICULE.
PAS D’OFFRE RIDICULE
SOIT DISANT GESTIONNAIRE DE PATRIMOINE PASSER VOTRE CHEMIN
Leasing
Verkoper
ParticulierContactpersoon
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.