Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
36.132 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
12/1956
Brandstof
Benzine
Vermogen
-
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Landversie
- Italië
- Advertentienr.
- 05-77-GT
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 36.132 km
- Bouwjaar
- 12/1956
- Onderhoudhistoriek
- Ja
Technische Gegevens
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 2.953 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 12
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rosso Rubino (rood metallic)
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Pinin Farina introduceerde in 1956 op de Autosalon van Genève een prototype op basis van de 250 series, welke de naam 250 GT Boano kreeg.
Ferrari was zeer serieus over het produceren in grote aantallen van de 250 GT Coupé. Zozeer zelfs dat Pinin Farina de verwachte productie niet aankon, aangezien hun nieuwe fabriek in Grugliasco nog niet af was.
Ferrari wendde zich in plaats daarvan tot een van de ontwerpers van Pinin Farina, Mario-Felice Boano van Carrozzeria Boano voor de productie van de carrosserieën en interieurs op basis van het Pinin Farina-ontwerp.
Boano had zowel een designhuis in Turijn als een productiefaciliteit in Brescia, genaamd Carrozzeria Boano Lavorazioni Speciali. Ze konden grote bestellingen aan en accepteerden graag de bestelling van Ferrari, die erg belangrijk voor ze was. Omdat Boano als onderaannemer optrad, werd zijn naam nooit genoemd in de promotie van het model.
Boano ging verder met het bouwen van de auto's met kleine stylingwijzigingen ten opzichte van de vijf auto's die Pinin Farina al had gebouwd. De meest opvallende is een lagere spatbordlijn.
Toen Boano's naamgenoot in 1957 naar Fiat verhuisde, nam zijn schoonzoon, Ezio Ellena, de productie over onder de vlag van Carrozzeria Ellena.
Ook Ellena heeft kleine cosmetische veranderingen aangebracht, met name een verhoogde daklijn, wat leidde tot het gebruik van de termen "Low Roof" voor de door Boano gebouwde carrosserieën en "High Roof" voor die van Ellena.
Slechts 88 Boano’s zijn in totaal geproduceerd, chassisnummers varieerden van 0429GT tot 0675GT
Deze auto, chassisnummer 0577GT is Ferrari Classiche gecertificeerd en wordt geleverd met een uitgebreid historiedossier. De auto is geproduceerd op 01-12-1956 en in april 1957 direct geleverd aan de eerste eigenaar (Pasta Guido), die de auto onder kenteken 283753 Roma is gaan rijden.
De auto is samengesteld in de kleurencombinatie Rosso Rubino met een Pelle Beige interieur, wat er echt uitspringt.
De auto is van 2015 tot 2019 uitvoerig gerestaureerd. Alle facturen van de restauratie zijn bij de auto aanwezig. Deze klassieke Ferrari is klaar om deel te nemen aan een concours en komt zelfs in aanmerking voor deelname aan de Mille Miglia.
Neem voor vragen of interesse in deze klassieke Italiaanse schoonheid, vrijblijvend contact met ons op.
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Of bel +31(0)742555370
Meer informatie
Afmetingen (LxBxH): 446 x 168 x 135 cm
Wielbasis: 260 cm
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Ferrari was zeer serieus over het produceren in grote aantallen van de 250 GT Coupé. Zozeer zelfs dat Pinin Farina de verwachte productie niet aankon, aangezien hun nieuwe fabriek in Grugliasco nog niet af was.
Ferrari wendde zich in plaats daarvan tot een van de ontwerpers van Pinin Farina, Mario-Felice Boano van Carrozzeria Boano voor de productie van de carrosserieën en interieurs op basis van het Pinin Farina-ontwerp.
Boano had zowel een designhuis in Turijn als een productiefaciliteit in Brescia, genaamd Carrozzeria Boano Lavorazioni Speciali. Ze konden grote bestellingen aan en accepteerden graag de bestelling van Ferrari, die erg belangrijk voor ze was. Omdat Boano als onderaannemer optrad, werd zijn naam nooit genoemd in de promotie van het model.
Boano ging verder met het bouwen van de auto's met kleine stylingwijzigingen ten opzichte van de vijf auto's die Pinin Farina al had gebouwd. De meest opvallende is een lagere spatbordlijn.
Toen Boano's naamgenoot in 1957 naar Fiat verhuisde, nam zijn schoonzoon, Ezio Ellena, de productie over onder de vlag van Carrozzeria Ellena.
Ook Ellena heeft kleine cosmetische veranderingen aangebracht, met name een verhoogde daklijn, wat leidde tot het gebruik van de termen "Low Roof" voor de door Boano gebouwde carrosserieën en "High Roof" voor die van Ellena.
Slechts 88 Boano’s zijn in totaal geproduceerd, chassisnummers varieerden van 0429GT tot 0675GT
Deze auto, chassisnummer 0577GT is Ferrari Classiche gecertificeerd en wordt geleverd met een uitgebreid historiedossier. De auto is geproduceerd op 01-12-1956 en in april 1957 direct geleverd aan de eerste eigenaar (Pasta Guido), die de auto onder kenteken 283753 Roma is gaan rijden.
De auto is samengesteld in de kleurencombinatie Rosso Rubino met een Pelle Beige interieur, wat er echt uitspringt.
De auto is van 2015 tot 2019 uitvoerig gerestaureerd. Alle facturen van de restauratie zijn bij de auto aanwezig. Deze klassieke Ferrari is klaar om deel te nemen aan een concours en komt zelfs in aanmerking voor deelname aan de Mille Miglia.
Neem voor vragen of interesse in deze klassieke Italiaanse schoonheid, vrijblijvend contact met ons op.
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Of bel +31(0)742555370
Meer informatie
Afmetingen (LxBxH): 446 x 168 x 135 cm
Wielbasis: 260 cm
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Frans Munsterhuis Sportcars
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 862,-
Aanvullende informatie
- Laatste termijn
- € 36.861,66
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfFrans Munsterhuis Sportcars
Verkoper op AutoScout24 sinds 2005ContactpersoonAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.