Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Porsche 9113.2 Original Club Sport M637 / G50 / Collector
€ 259.9115
Geen Informatie
Kilometerstand
114.000 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
05/1989
Brandstof
Benzine
Vermogen
160 kW (218 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Landversie
- Verenigde Staten
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 114.000 km
- Bouwjaar
- 05/1989
- Laatste onderhoudsbeurt
- 03/2025
- Onderhoudhistoriek
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 160 kW (218 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 3.200 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Zwart
- Oorspronkelijke kleur
- A1A1 Schwarz
- Kleur interieur
- Beige
- Interieur
- Velours
Beschrijving
1989 Porsche 911 Carrera 3.2 Club Sport – 1 van 340 wereldwijd, 1 van 290 linksgestuurde wereldwijd en slechts 1 van 28!! US-spec exemplaren – Matching Numbers – Belgische papieren
De Club Sport (optiecode M637) is een puur, lichtgewicht alternatief voor de standaard Carrera 3.2, ontwikkeld door Porsche voor klanten die op zoek waren naar een compromisloze rijdersauto.
De 3.2-liter zescilinder boxermotor werd door de fabriek ‘geblueprint’, wat betekent dat ze met uiterste precisie werd samengesteld en uitgebalanceerd voor optimale prestaties en duurzaamheid. Motor draait ook 300 tpm meer dan elke andere 3.2.
Zoals het een echte Club Sport betaamt, werd er veel aandacht besteed aan gewichtsbesparing.
Zo ontbreken onder meer de achterbank, airco, elektrische ramen, geluidsisolatie, centrale vergrendeling, cruise control, motor- en kofferverlichting en zelfs de radiovoorbereiding.
Deze specifieke wagen is bovendien uitgerust met originele sportstoelen in linnen pinstripe velours, een korte schakelpook, Bilstein sportdempers, voor- en achterspoilers en originele Fuchs-velgen.
De optielijst is indrukwekkend compleet en omvat onder meer:
- C02 – US-uitvoering
- 167 – Bridgestone banden
- 220 – Sperdifferentieel (40%)
- 243 – Verkorte schakelpook
- 377 & 378 – Sportstoelen links/rechts
- 419 – Lederen sportstuur
- 451 – Geen radio-voorbereiding
- 473 – Spoilerpakket voor/achter
- 474 – Sportonderstel
- 637 – Club Sport uitvoering
De wagen wordt geleverd met het originele onderhoudsboekje, verschillende facturen, taxatieverslagen en een Porsche Certificate of Authenticity dat de matching numbers bevestigt.
Recent, in maart 2025, werd de Club Sport volledig nagekeken bij Porsche Classic Gelderland en verkeert in topstaat.
Hieronder een overzicht van de onderhoudshistoriek:
- 20/09/1989 – 1.011 mijl
- 22/08/1990 – 2.919 mijl
- 22/04/1993 – 3.136 mijl
- 12/09/1994 – 11.038 mijl
- 03/11/1994 – 18.023 mijl
- 12/11/1995 – 25.037 mijl
- 14/10/1996 – 28.792 mijl
- 12/01/1998 – 36.122 mijl
- 05/09/1998 – 40.328 mijl
- 13/11/1999 – 48.024 mijl
- 10/09/2004 – 59.066 mijl
- 27/01/2006 – 64.862 mijl
- 24/07/2012 – 68.517 mijl
- 16/03/2020 – 110.381 km
- 06/03/2025 – 114.090 km
Met zijn lage productiecijfers, onmiskenbare rijderskarakter en volledig gedocumenteerde geschiedenis is dit een unieke kans om een échte Club Sport te bezitten — een icoon onder de G-modellen, en een waar verzamelobject met zowieso meerwaarde voor de toekomst.
Deze uiterst zeldzame Porsche 911 Carrera 3.2 Club Sport werd geproduceerd in mei 1989 en is één van slechts 28 exemplaren die destijds nieuw werden geleverd op de Amerikaanse markt.
De wagen begon zijn leven in Massachusetts en kende daarna een verblijf in Maine en Arizona, waarna hij in 2012 naar Europa werd geëxporteerd.
Vandaag staat de wagen ingeschreven in België en maakt hij deel uit van de privécollectie van een liefhebber met een voorliefde voor unieke en zeldzame auto’s. De collectie wordt momenteel uitgedund, wat deze bijzondere 911 Club Sport beschikbaar maakt voor een volgende eigenaar.
De motor levert 218 pk in de Amerikaanse uitvoering (op papier, in realiteit ligt het vermogen hoger)
en is gekoppeld aan de bekende G50-versnellingsbak met aangepaste 4e en 5e versnellingen en een 40% sperdifferentieel.
Interesse? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie, een fotoreportage, video, of internationale leveringsmogelijkheden.
www.carrera-sport-classics.be
0032495233581
We speak English
Nous parlons Français
Wir sprechen Deutsch
De Club Sport (optiecode M637) is een puur, lichtgewicht alternatief voor de standaard Carrera 3.2, ontwikkeld door Porsche voor klanten die op zoek waren naar een compromisloze rijdersauto.
De 3.2-liter zescilinder boxermotor werd door de fabriek ‘geblueprint’, wat betekent dat ze met uiterste precisie werd samengesteld en uitgebalanceerd voor optimale prestaties en duurzaamheid. Motor draait ook 300 tpm meer dan elke andere 3.2.
Zoals het een echte Club Sport betaamt, werd er veel aandacht besteed aan gewichtsbesparing.
Zo ontbreken onder meer de achterbank, airco, elektrische ramen, geluidsisolatie, centrale vergrendeling, cruise control, motor- en kofferverlichting en zelfs de radiovoorbereiding.
Deze specifieke wagen is bovendien uitgerust met originele sportstoelen in linnen pinstripe velours, een korte schakelpook, Bilstein sportdempers, voor- en achterspoilers en originele Fuchs-velgen.
De optielijst is indrukwekkend compleet en omvat onder meer:
- C02 – US-uitvoering
- 167 – Bridgestone banden
- 220 – Sperdifferentieel (40%)
- 243 – Verkorte schakelpook
- 377 & 378 – Sportstoelen links/rechts
- 419 – Lederen sportstuur
- 451 – Geen radio-voorbereiding
- 473 – Spoilerpakket voor/achter
- 474 – Sportonderstel
- 637 – Club Sport uitvoering
De wagen wordt geleverd met het originele onderhoudsboekje, verschillende facturen, taxatieverslagen en een Porsche Certificate of Authenticity dat de matching numbers bevestigt.
Recent, in maart 2025, werd de Club Sport volledig nagekeken bij Porsche Classic Gelderland en verkeert in topstaat.
Hieronder een overzicht van de onderhoudshistoriek:
- 20/09/1989 – 1.011 mijl
- 22/08/1990 – 2.919 mijl
- 22/04/1993 – 3.136 mijl
- 12/09/1994 – 11.038 mijl
- 03/11/1994 – 18.023 mijl
- 12/11/1995 – 25.037 mijl
- 14/10/1996 – 28.792 mijl
- 12/01/1998 – 36.122 mijl
- 05/09/1998 – 40.328 mijl
- 13/11/1999 – 48.024 mijl
- 10/09/2004 – 59.066 mijl
- 27/01/2006 – 64.862 mijl
- 24/07/2012 – 68.517 mijl
- 16/03/2020 – 110.381 km
- 06/03/2025 – 114.090 km
Met zijn lage productiecijfers, onmiskenbare rijderskarakter en volledig gedocumenteerde geschiedenis is dit een unieke kans om een échte Club Sport te bezitten — een icoon onder de G-modellen, en een waar verzamelobject met zowieso meerwaarde voor de toekomst.
Deze uiterst zeldzame Porsche 911 Carrera 3.2 Club Sport werd geproduceerd in mei 1989 en is één van slechts 28 exemplaren die destijds nieuw werden geleverd op de Amerikaanse markt.
De wagen begon zijn leven in Massachusetts en kende daarna een verblijf in Maine en Arizona, waarna hij in 2012 naar Europa werd geëxporteerd.
Vandaag staat de wagen ingeschreven in België en maakt hij deel uit van de privécollectie van een liefhebber met een voorliefde voor unieke en zeldzame auto’s. De collectie wordt momenteel uitgedund, wat deze bijzondere 911 Club Sport beschikbaar maakt voor een volgende eigenaar.
De motor levert 218 pk in de Amerikaanse uitvoering (op papier, in realiteit ligt het vermogen hoger)
en is gekoppeld aan de bekende G50-versnellingsbak met aangepaste 4e en 5e versnellingen en een 40% sperdifferentieel.
Interesse? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie, een fotoreportage, video, of internationale leveringsmogelijkheden.
www.carrera-sport-classics.be
0032495233581
We speak English
Nous parlons Français
Wir sprechen Deutsch
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
Verkoper
AutobedrijfContactpersoonGuy Claessens
- BTW verrekenbaar
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.