- Homepage
- Auto
- BMW
- BMW M-series
- BMW M5
- BMW 5 Reeks F10/F11







Sterke punten
- Tijdloos design
- Comfort en ruimte aan boord
- Goed samenspel motor-versnellingsbak
Zwakke punten
- Zwaarder dan voorganger
- Kettingproblemen vroege dieselversies
- Ophanging kan sneller slijten
BMW M5 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW M5, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor BMW 5 Reeks F10/F11
-
BMW M5 TOURING / CCB / DRIVER PACK / PANO / DRIV PRO/ NEW
€ 174.950,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 26 km
- 04/2025
- 536 kW (729 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
40 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9770 Kruishoutem (Gent-Kortrijk) -
BMW M5 Berline
€ 59.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 110.404 km
- 08/2019
- 460 kW (625 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
266 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3020 Herent -
BMW M5 Bowers & Wilkins Panoramadak Head-Up Keyless
€ 144.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 13.710 km
- 01/2025
- 535 kW (727 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
1,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
36 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
25,3 kWh/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8830 Gits -
BMW M5 BERLINE / CARBON PACK / DRIVER PACK / DRV+PARK PRO
€ 149.950,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 4.453 km
- 11/2024
- 536 kW (729 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
38 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9770 Kruishoutem (Gent-Kortrijk) -
BMW M5 Berline
€ 152.950,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 7.215 km
- 11/2024
- 535 kW (727 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
39 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1090 Jette -
BMW M5 4.4 AS PHEV (535 kW)
€ 154.717,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- - km
- - (Bouwjaar)
- 430 kW (585 PK)
- Nieuwe
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
1,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
38 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4500 Huy-Tihange -
BMW M5 Touring
€ 161.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 11.546 km
- 11/2024
- 535 kW (727 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
45 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2500 Lier (Antwerpen) -
BMW M5 Berline | Meteen beschikbaar
€ 152.950,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 8.541 km
- 10/2024
- 535 kW (727 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
39 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2870 Puurs -
BMW M5 Frozen|B&W|Carbon|MDriverpack
€ 149.950,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 25.102 km
- 07/2024
- 535 kW (727 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
38 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9200 Dendermonde-Appels -
BMW M5 4.4 AS
€ 67.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 62.000 km
- 11/2021
- 441 kW (600 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
11,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
259 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6890 TRANSINNE -
BMW M5 Competition 4.4 V8 625pk B&W ACC Massage Historiek
€ 63.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 119.000 km
- 02/2019
- 460 kW (625 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-2560 Nijlen (op afspraak) -
BMW M5 M5 F10 // NEW ENGINE // NOUVEAU MOTEUR //
€ 32.500,-Geen informatie- 8.500 km
- 06/2013
- 412 kW (560 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-4700 Eupen -
BMW M5 M5
€ 64.900,-BTW verrekenbaar Correcte prijs- 80.000 km
- 10/2018
- 441 kW (600 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
241 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-8450 bredene -
BMW M5 VERKOCHT/VENDU/SOLD
€ 77.499,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 56.543 km
- 03/2021
- 460 kW (625 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
12,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
242 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3530 Houthalen-Helchteren -
BMW M5 4.4 V8
€ 27.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 227.000 km
- 03/2012
- 412 kW (560 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
9,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
238 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1390 Grez-Doiceau -
BMW M5 CS PERFECT CONDITION FULL PPF 0483/47.20.60
€ 159.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 25.336 km
- 07/2021
- 515 kW (700 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
11,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
258 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1820 Steenokkerzeel -
BMW M5 °3.8L°NURBURGRING°NEW CONDITION°FULL
€ 27.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 214.077 km
- 12/1993
- 250 kW (340 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
12,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-5060 Tamines -
BMW M5
€ 23.499,-Geen informatie- 238.000 km
- 03/1999
- 294 kW (400 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
13,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2160 Wommelgem -
BMW M5 Touring 4.4 AS PHEV // 40 GR/KM
€ 175.000,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 7.000 km
- 02/2025
- 535 kW (727 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
1,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
40 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5100 Wierde -
BMW M5 full cs / alcantara / garanti bmw
€ 122.000,-Geen informatie- 15.500 km
- 07/2022
- 460 kW (625 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1800 Vilvorde
Interesse in een BMW 5 Reeks F10/F11
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
De BMW 5 Reeks heeft een traditioneler en daarmee ook tijdlozer design dan zijn voorganger, en ziet er dus nog steeds niet verouderd uit, ook omdat de nieuwe 5 Reeks sterk is gebaseerd op dit model. Ook het interieur kan nog mee met zijn tijd, al is het infotainment wel wat verouderd.
De focus lag bij deze generatie een stuk meer op comfort, wat je direct merkt aan boord. De zetels zitten comfortabel, de demping is goed en ook de geluidsisolatie is van een hoog niveau.
Toch is de dynamiek niet uit het oog verloren: het samenspel tussen de motoren en de 8-trapsautomaat van ZF is uitstekend. Voor een nog betere respons, bijvoorbeeld voor het beklimmen van steile wegen, kan je zowel de motorrespons en de automaat in Sport leggen.
Het motorenaanbod van de 5 Reeks F10/F11 is zeer uitgebreid, met vier- en zescilinders op benzine en diesel, en twee V8-benzinemotoren. Indrukwekkend was ook de M550d, een zescilinder diesel met 4 turbo’s!
Alle belangrijke gegevens over de BMW 5 Reeks F10/F11
Motoren
De BMW 5 Reeks F10/F11 had een erg uitgebreid motorenaanbod. Beginnend bij de benzinemotoren, was de instapmotor de 520i, een viercilinder turbo met 184 pk. Een stapje hoger stond de 523i, die maar tot 2011 is geleverd, en een 204 pk sterke 3 liter-zescilinder had. De 528 was oorspronkelijk ook een zescilinder met 240 pk, maar werd in 2012 vervangen door een viercilinder turbomotor van 245 pk.
Een stapje hoger stond de 530i, die tot 2013 is geleverd en een 268 pk sterke atmosferische zes-in-lijn had. Daarboven had je de 535i met 306 pk en twee turbo’s. De 550i vormde de top van het ‘gewone’ benzinegamma, met een 4,4 liter-V8 met twee turbo’s en 408 pk voor de facelift, en 450 pk na de facelift.
Op diesel had je vanaf 2013 een 518d met 143 of 150 pk, een gedowntunede versie van de 520d, die 184 pk en na de facelift 190 pk leverde. De 525d was oorspronkelijk een zescilinder van 204 pk, maar werd in 2011 vervangen door een viercilinder biturbodiesel van 211 of 218 pk. De 530d was altijd een zescilinder, oorspronkelijk met 245 pk en later met 260 pk. De 535d had een zescilinder biturbodiesel van 299 of 313 pk. Bijzonder was de M550d, een 3 liter-zescilinder diesel met 4(!) turbo’s en een piekvermogen van 381 pk. Achterwielaandrijving was standaard op elk model behalve de M550d, die vierwielaandrijving kreeg, een optie op de andere modellen vanaf
Bovenaan het gamma stond natuurlijk de M5, die voor het eerst een turbomotor kreeg: een 4,4 liter-V8 met twee turbo’s en 560 pk bij zijn lancering, al kwamen er later versies met tot 600 pk. Deze M5 was enkel met achterwielaandrijving en een automaat te krijgen.
De 5 Reeks F10 kon je ook als hybride krijgen, al ging het hier niet om een plug-in hybride maar eentje van het zelfladende type. De ActiveHybrid 5 combineerde de benzinemotor uit de 535i met een 40 kW sterke elektromotor voor een totaal vermogen van 340 pk en een 10% lager verbruik, maar de kofferruimte slonk wel met 145 liter. Ook het fiscale plaatje was en is niet erg voordelig.
Afmetingen
De BMW 5 Reeks F10/F11 is 4,91 meter lang, 1,86 meter breed en 1,46 meter hoog. De koffer is 520 liter groot in de berline en 560 tot 1.670 liter groot in de Touring, die ook een apart openende achterruit heeft om sneller spullen in te laden. De 5 Reeks F10/F11 kan 1,8 tot 2 ton trekken, afhankelijk van de motorisatie.
Uitvoeringen
Er zijn heel wat verschillende versies geweest van de BMW 5 Reeks F10/F11, maar over het algemeen werd het gamma als volgt ingedeeld: een naamloze basisversie, de Business, de Executive, de High Executive en bij sommige versies ook nog de M Sport Edition. Het M Sport-pakket kon je ook apart bijbestellen en gaf de 5 Reeks van na de facelift speciale bumpers en velgen. Na de facelift van 2014 was de basisuitrusting uitgebreider.
Nieuw- en tweedehandsprijzen
De BMW 5 Reeks F10/F11 is in 2016 uit productie gegaan en is dus niet meer nieuw te bestellen. De huidige generatie is de G30.
De BMW 5 Reeks F10/F11 is tweedehands al te vinden vanaf 8.000 euro, maar dat gaat om modellen met een extreem hoge kilometerstand en/of schade. Voor een exemplaar met minder dan 200.000 km betaal je minstens 10.000 euro, maar de echt interessante aanbiedingen beginnen pas bij 15.000 euro, waarvoor je ook een benzinemotor kan vinden die de komende tijd nog in de LEZ’s mag rijden. De M5 van deze generatie is te vinden vanaf 38.000 euro.
Design-highlights en interieur
De 5 Reeks F10 keerde op een bepaalde manier terug in de tijd vergeleken met zijn voorganger, de meer controversiële E60, aangezien hij designelementen overnam van de E39, nog altijd een van de meest geliefde 5 Reeksen. Denk maar aan de vouwen in de motorkap en de afgeronde vorm van het koetswerk. Het goede is dat deze generatie 5 Reeks nog altijd niet gedateerd oogt, en er zelfs goed uitziet met de basisvelgen. Het design kwam van Adrian van Hooydonk, die nog altijd aan het roer van de designafdeling van BMW staat. In 2014 kreeg het model een facelift, met iets ander getekende bumpers en lichtblokken.
Typisch modern BMW-interieur
Aan boord was er wel een grote verbetering te merken ten opzichte van de 5 Reeks E60, met een veel homogener dashboard, waarvan de basisvorm nog tot heel recent in de nieuwe modellen van BMW gebruikt werd. We zien de typische overkapte tellers, maar het centrale display zit nu iets meer naar voor, met daaronder een heel ergonomische middenconsole met logisch geplaatste en bereikbare knoppen. Er is veel binnenruimte, maar voor een optimale zit moet je de comfortzetels nemen met de uitschuifbare steunen voor de bovenbenen. De facelift van 2014 bracht nieuwe tellers en een vernieuwd infotainmentsysteem met zich mee, samen met nog extra uitrustingsmogelijkheden, maar de basisvorm bleef bewaard.
Rijhulp en veiligheid
De BMW 5 Reeks F10 werd in 2010 getest door Euro NCAP en kreeg de maximale 5 sterren toebedeeld, met uitstekende scores voor de bescherming van volwassen inzittenden en voor de rijhulpsystemen - al beperkte dat onderdeel zich toen nog tot het beoordelen van de snelheidsassistentie, het ESP-systeem en een gordelverklikker voor- en achteraan. Actieve rijhulpmiddelen heeft deze generatie 5 Reeks dus bijna niet.
Alternatieven
De BMW 5 Reeks F10/F11 streed tegen de W121 Mercedes E-Klasse en de Audi A6 C7, waarbij hij zich onderscheidde als de iets meer dynamische luxeberline of -break. De E-Klasse break was ruimer, de A6 beter afgewerkt en had een betere basismotor. De Jaguar XF van de eerste generatie was een alternatieve keuze, net als de Volvo S80 of de Lexus GS.