Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
bmw-m6-l-01.jpg

BMW M6

1 / 4
bmw-m6-l-01.jpg
bmw-m6-l-02.jpg
bmw-m6-l-03.jpg
bmw-m6-l-04.jpg

BMW M6 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW M6, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:4.2 - 4.8s
Maximumsnelheid:250 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):231 - 352 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):9.9 - 14.7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4871 x 1855 x 1368 mm
Portieren:2 - 4
Kofferruimte:300 - 1265 liter
Aanhangergewicht:355 - 460 kg

BMW M6: elegantie en agressie, luxe en prestatie

De BMW M6 is de prestatievariant van de BMW 6 Serie coupé en cabrio. De 'M' staat voor Motorsport, de BMW divisie die deze auto's bouwt. Er zijn vier generaties: E24 M6/M635CSi (1983/89), E63/64 M6 (2005/10), F06/F12/13 M6 (2012/18) en G32 M6 (vanaf 2018). De eerste M6 is, samen met de BMW M1, nog steeds de snelste BMW ooit.Lees meer

Interesse in een BMW M6

BMW M6 tweedehands auto
BMW M6 nieuwe auto
BMW M6 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De BMW M6 technisch bekeken

De eerste BMW M6 verschijnt in 1983. Dan zet de bouwer de M88/3 motor met zes cilinders, een aangepaste versie van de M88/1 uit de BMW M1, op het E24 chassis van de BMW 6 Serie. Zo wordt de M635CSi gecreëerd, die in de VS kortweg M6 wordt genoemd. De auto is meteen een succes en wordt geroemd omwille van zijn elegantie, agressie, zijn haaienneus, luxueuze uitrustingen en prestaties. Met een topsnelheid van 255 km/u is de eerste Europese M6 alvast en nog steeds de snelste BMW ooit, naast de M1 (latere BMW's worden elektronisch begrensd op 250 km/u.) Cunningham BMW laat in 1989 zelfs een snelheid van 283 km/u opmeten. De M6 uit deze periode onderscheidt zich verder van de 6 Serie door de M badge op de voorgrille en de kofferbak, zijspiegels in de carrosseriekleur, BBS wielen, een achterspoiler, een grote luchtdam vooraan, grotere voorremmen en een 10 mm lagere rijhoogte.

De derde generatie M6 wordt gebaseerd op de BMW F12/F13. Hij deelt zijn M-DCT transmissie met zeven snelheden, de BMW S63 V8 motor en andere technologie met de BMW M5 (F10). De coupé heeft een dak uit koolstofvezels en bespaart op nog andere manieren 20 kg gewicht ten aanzien van de M5. Tegelijkertijd is hij 140 kg zwaarder dan de vorige M6. De cabrio is 50 kg zwaarder dan zijn voorganger. Officiële cijfers claimen verder een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4,2 seconden. De topsnelheid is, zoals al even aangegeven, begrensd op 250 km/u. Alleen het M Driver Pakket kan deze snelheid opvoeren naar 305 km/u. De Competition uitrusting (vanaf 2016) zorgt voor een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden voor de coupé en 4 seconden voor de cabrio. Het design lijkt ondertussen op de andere recentere M voertuigen, met een zogenaamde niergrille met M6 badge. Dat is een hommage aan de originele M6.

De nieuwe generatie BMW M6

De vierde generatie BMW M6 verschijnt voor het modeljaar 2018. Net als de 6 Serie zelf omvat ze een coupé, een cabrio en een Gran Coupé (met vier deuren). De auto lijkt op veel gebieden op de Mercedes-Benz S-Klasse Coupé en diens AMG varianten, de S63 en de S65 Coupé (AMG is zogezegd de Motorsport-afdeling van Mercedes-Benz.) Het basismodel heeft een motor van 552 pk, die via het Competition pakket nog kan worden opgevoerd naar 591 pk. Aan deze generatie gaat een facelift van de vorige generatie vooraf, uitgevoerd in 2015.

Hier worden onder andere de bumpers, luchtgaten en koplampen gewijzigd. De M6 erft die ingrepen. Het Competition pakket wordt voorts geüpgraded met betere veringen en dempers. Er is nu ook een anti-rolbaar. Zowel het stuur als de stabiliteitscontrole krijgen hun eigen afstelling. Het uitlaatsysteem is uit titanium en van de hand van Akrapovic. Ook standaard biedt de M6 nu meer uitrusting aan. Er zijn onder andere 19" lichtmetalen wielen, een vierdubbele uitlaat, Merino lederen bekledingen, elektrische sportzetels, een wifi hotspot en een stereo van Harman en Kardon. Net als andere BMW Serie modellen is er verder ook iDrive met satellietnavigatie, DAB, bluetooth en USB connectie en een 10.2" scherm.

BMW M6 modellen en prijsklassen

De BMW M6 verschijnt als cabrio met twee deuren, coupé met twee deuren of gran coupé met vier deuren. De motor is de 4.4 BMW S63B44T0 V8, een twin-turbo van 568 PS (418 kW en 560 pk). De transmissie is manueel en heeft zes snelheden. Of men kiest voor de M-DCT met zeven snelheden. Met het Competition pakket kan de motorprestatie van de M6 nog verder verbeterd worden. Naast de reguliere M6 zijn ook versies gebouwd voor de motorsport. Dit zijn de M6 GTLM en de M6 GT3. Het eerste voertuig neemt deel aan het IMSA WeatherTech SportsCar Championship en is de vervanger van de BMW Z4 GTE. Vanaf 2016 rijdt hij in het BMW Team RLL. In 2017 wordt hij vervangen door de BMW M8 GTE. De BMW M6 GT3, tot slot, is de vervanger van de succesvolle BMW Z4 GT3, die al rondrijdt sinds 2010. De auto debuteert in 2016 met onmiddellijk succes, wanneer Rowe Racing de 24 Uur van Spa wint. Hij kaapt verder onder andere nog overwinningen weg in de VLN, het Italiaans GT Kampioenschap en het Super GT Kampioenschap.

Beoordelingen voor BMW M6

6 Beoordelingen

4,8