Lexus IS 200 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lexus IS 200, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Lexus IS 200
-
Lexus IS 200 200d Executive Line
€ 4.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 237.586 km
- 12/2010
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1070 Anderlecht -
Lexus IS 200 SportCross
€ 4.800,-- 137.765 km
- 09/2004
- 114 kW (155 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9700 Oudenaarde
Interesse in een Lexus IS 200
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
De Lexus IS 200 is de eerste middenklasse sedan van het merk
Het is de Japanse autofabrikant Toyota gelukt om met zijn premiummerk Lexus (dat sinds 1989 op de markt is) een goede positie in de hogere klasse te veroveren als aanbieder van comfortabel uitgeruste sedans met een hoog veiligheidsniveau en stille motoren. Op de Noord-Amerikaanse markt lukte dit sneller en duurzamer dan in Europa. Hier duurde het enige tijd tot consumenten bereid waren om het zonder het prestige te stellen dat er bij de traditioneel vooraanstaande Duitse en Britse merken standaard bij hoorde. Inmiddels is Lexus met zijn topmodellen uit de serie Lexus LS een grootheid geworden in de hogere klasse. Ook in de voertuigklasse van de Sport Utility Vehicles (SUVs) kreeg Toyota succes, dit was niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat Toyota al vroeg gebruik maakte van hybride technologieën bij zijn SUVs uit de serie Lexus RX. Toen de hybride discussie vanwege de economische crisis vanaf 2008 ook voor andere producenten actueel werd, hadden de Japanners met de Lexus GS en LS modellen al twee volhybride series in hun collectie, waarmee Lexus een geheel eigen prestige als milieuvriendelijke aanbieder krijg. Alleen met middenklassemodellen behaalde Lexus aanvankelijk wat minder succes nadat met de Lexus IS 200 de eerste sedan in deze voor Europa zo belangrijke voertuigklasse geïntroduceerd werd.
De Lexus IS 200 wordt als sportieve sedan ontwikkeld
De aanvankelijk alleen als normale sedan op de markt gebrachte Lexus IS 200 werd onder de Lexus GS modellen in de collectie geplaatst en vulde de collectie van Lexus aan die sinds 1989 werd opgebouwd. Het vierdeurs model kon in de goedkoopste versie een maximale snelheid van 215 km/u halen en accelereerde binnen 9,5 seconden van nul naar honderd kilometer per uur. De dynamiek van de circa 4,50 meter lange zescilinder was te danken aan een motor met een prestatievermogen van 114 kW (155 pk), die met een handmatige zesversnellingsbak gecombineerd was om zo de sportieve performance van de sedan beter tot zijn recht te laten komen. Daarnaast was er bovendien een versie van de Lexus IS 200 met een automatische vierversnellingsbak in de collectie opgenomen. In 2001 werd de qua design slechts weinig gewijzigde sedan met een grotere 3,0 liter motor geproduceerd en verscheen hij nieuw op de markt onder de naam Lexus IS 300. Eén jaar later verscheen de eerste hatchback versie onder de naam Lexus IS SportCross. Deze oogde sportiever en in deze versie was de auto voor het eerst ook verkrijgbaar met vierwielaandrijving in plaats van alleen maar met achterwielaandrijving.