Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
lexus-gs-450h-l-01.jpg

Lexus GS 450h

1 / 4
lexus-gs-450h-l-01.jpg
lexus-gs-450h-l-02.jpg
lexus-gs-450h-l-03.jpg
lexus-gs-450h-l-04.jpg

Lexus GS 450h Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lexus GS 450h, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:5.9 - 5.9s
Maximumsnelheid:250 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):137 - 186 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):5.9 - 7.9 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4825 x 1820 x 1430 mm
Portieren:4
Kofferruimte:450 - 468 liter
Aanhangergewicht:415 - 485 kg

Toyota presenteert in 2007 het hybridemodel Lexus GS 450h

Lexus, het edele merk van de Japanse fabrikant Toyota, presenteerde in 2005 met de Sport Utility Vehicle (SUV) Lexus RX 400h één van de eerste premiummodellen op de markt waarin de hybridetechniek in een combinatie uit verbrandingsmotor en elektromotor in een grote serie toegepast werd. Lees meer

Interesse in een Lexus GS 450h

Lexus GS 450h tweedehands auto
Lexus GS 450h dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Dat de première in het SUV-segment plaatsvond had een goede reden: in deze voertuigklasse moesten de producenten vanwege de relatief hoge verbruikswaarden bijzonder dringend innovatieve milieutechnologieën als alternatief aanbieden. Dit gold echter ook voor de grote en zware sedans uit de topklasse en de hogere middenklasse. Ook hier lieten de Japanners al snel zien hoe het samenspel van traditionele motoren en nieuwe effectieve elektromotoren succesvol kan functioneren. In 2007 werd de als volhybride verkochte sedan Lexus GS 450h gepresenteerd, die de GS-serie uit de Lexus-collectie uitbreidde.

De milieutechnieken van de Lexus GS 450h

De combinatie van verbrandingsmotor en elektromotor maakt het mogelijk dat de accu's van de Lexus GS 450h tijdens het rijden weer opgeladen worden door de ottomotor of het geïntegreerde systeem voor terugwinning van remenergie. Het voordeel van deze combi-technologie: de GS 450h hoeft niet net als een puur elektrische auto aan het stopcontact te worden opgeladen om startklaar te blijven. Toch kan men echter ook met de Lexus GS 450h puur elektrisch rijden. Afhankelijk van de rijsituatie wordt bij lage snelheden tot circa 40 km/u alleen de elektromotor gebruikt wat zorgt voor emissievrij rijden. Zodra de snelheid hoger wordt schakelt de benzinemotor automatisch in. Op deze manier moet de Lexus GS 450h haar milieuvoordeel vooral in het stadsverkeer kunnen bewijzen. Dit aandrijvingsalternatief is mogelijk doordat er een bijzonder goedpresterende e-motor in de bijna twee ton zware sedan werd ingebouwd.

De Lexus GS 450h beschikt over een V6-motor en een elektromotor met 200 pk

Alleen de elektromotor stelt de GS 450h al een vermogen van 147 kW (200 pk) ter beschikking. Daar komt nog de traditionele 3,5 liter V6-verbrandingsmotor bij. Beide motoren bij elkaar geven de Lexus GS 450h een vermogen van 254 kW (345 pk). Ondanks deze ronduit sportieve prestatiewaarden lukte het door de hybridetechniek om het gecombineerde verbruik van de sedan te beperken tot circa 7,7 liter per 100 kilometer. Dit brandstofverbruik gaat gepaard met een CO2-uitstoot van circa 180 g/km. Tegelijkertijd bewijst de GS 450h haar naam als sportsedan: de auto kan in 5,9 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren. De maximumsnelheid van de Lexus GS 450h ligt volgens de fabrikant op 250 km/u.

Beoordelingen voor Lexus GS 450h

6 Beoordelingen

4,7