Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
10911 Accord Tourer and Sedan 2008

Honda Accord

1 / 9
10911 Accord Tourer and Sedan 2008
10934 Accord Tourer 2008
10964 Accord Tourer 2008
10967 Accord Tourer 2008
10975 Accord Tourer 2008
18638 The New Honda Accord
18643 The New Honda Accord
18651 The New Honda Accord
18654 The New Honda Accord

Sterke punten

  • Geslaagde dynamiek
  • Bedieningselementen (stuur, versnellingsbak)
  • Geluidsisolatie en snelwegcomfort

Zwakke punten

  • Weinig exemplaren te vinden
  • Geen turbomotoren op benzine
  • Automaat heeft maar vijf versnellingen

Honda Accord Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Accord, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.9 - 12.6s
Maximumsnelheid:185 - 228 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):138 - 253 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):5.3 - 10.7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4595 x 1720 x 1380 mm
Portieren:2 - 5
Kofferruimte:406 - 1183 liter
Aanhangergewicht:415 - 565 kg

Geen succesnummer

Deze achtste generatie Honda Accord kwam in 2008 op de markt en bleef nog tot 2015 plakken, maar wist nooit potten te breken in Europa. Het klantenbestand koos hier liever voor de bekendere modellen met hun moderne turbomotoren, die voordeliger waren qua belastingen. Onbekend maakt onbemind, nochtans blijkt deze Accord een zeer betrouwbare en fijn rijdende grote middenklasser.

Interesse in een Honda Accord

Honda Accord tweedehands auto
Honda Accord dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Bij Honda wordt er ook aandacht geschonken aan de rijbeleving van zijn meer generische modellen, de Accord geniet dan ook van een fijne besturing en een aangenaam schakelende manuele versnellingsbak.

  • Aan boord zit je in brede sportstoelen die veel steun bieden, terwijl ook de geluidsisolatie van een hoog niveau is. Zijn goede stabiliteit maakt de Accord een ideale snelwegcruiser.

  • Maar dat betekent niet dat hij op dynamisch vlak uit de toon valt, want het onderstel is goed gebalanceerd en koersvast.

  • Hoewel de 2.4 i-VTEC de krachtigste motor is op papier, heb je voor dagelijks gebruik meer aan de 2.2-dieselmotor van 180 pk, die veel meer koppel heeft en dus vlotter herneemt en op snelheid komt.

Alle belangrijke gegevens over de Honda Accord

Motoren

Het motorenaanbod van de Honda Accord bestaat uit twee benzinemotoren en een dieselmotor in twee vermogensvarianten. Op benzine begint het gamma met de 2.0 i-VTEC van 156 pk. Daarboven staat de 2.4 i-VTEC van 201 pk, die mooie prestaties kan voorleggen (0-100 km/u in 8 seconden), maar ook duur is om in te schrijven vanwege zijn grotere cilinderinhoud en zijn relatief hoge CO2-uitstoot van 199 g/km. Beide motoren kunnen ook gekoppeld worden aan een automaatbak, die het comfort verhoogt, maar slechts 5 versnellingen telt en het verbruik (en dus ook de CO2-uitstoot) omhoog duwt.

Op diesel bestaat het aanbod uit een 2.2 i-DTEC met 150 of 180 pk, een soepele dieselmotor die niet moet onderdoen voor de benzinemotoren qua prestaties bij een normaal rijgedrag. Het verbruik blijft ook veel meer binnen de perken, maar de Euro 5-diesels worden stilaan ook geweerd uit de LEZ’s.

Afmetingen

De Honda Accord is 4,73 meter lang, 1,84 meter breed en 1,47 meter hoog. De Wagon (break) voegt nog 2,5 cm toe aan de lengte. De ruimte aan boord is in orde, de koffer is iets minder voor zijn klasse (467 liter in de berline, 406 tot 1.183 liter in de break). Het gewicht van de Accord blijft met zo’n 1,4 tot 1,5 ton wel mooi binnen de perken, wat de dynamiek en de slijtage ten goede komt. Het maximale trekvermogen bedraagt 1,7 ton.

Uitvoeringen

De Honda Accord was te koop als vierdeurs berline en als break (Tourer). De instapversie was de S, daarboven stonden de Comfort, Elegance, Lifestyle, Executive en de sportieve Type S, die enkel op de krachtigste benzine- en dieselmotor te bestellen was.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De Honda Accord van de achtste generatie is erg zeldzaam in ons land: op het moment van schrijven (november 2022) staan er amper 7 exemplaren te koop. De goedkoopste kost 8.200 euro en is een 2.2 diesel van 150 pk in de Executive-uitvoering. De Tourers zijn over het algemeen zeldzamer dan de berlines, zeker met een benzinemotor.

Design-highlights en interieur

Deze achtste generatie Honda Accord baseert zich qua design sterk op zijn voorganger, maar het is toch een volledig nieuw model, dat bovendien breder en langer werd. In tegenstelling tot de Civic is Honda vrij conservatief gebleven met de Accord, met nog steeds de smalle koplampen en achterlichten. Voor de break heeft Honda ervoor gekozen minder te kijken naar bagageruimte en meer naar een coherent design, wat is gelukt, maar wat ook als gevolg heeft dat de koffer wat minder praktisch is geworden. In 2011 kreeg het model een subtiele facelift, die komaf maakte met de oranje reflectoren in de koplampen en ook iets andere bumper- en velgdesigns kreeg.

Knoppenzee

Aan boord zal het even duren voor je gewend bent aan alle bedieningen in de Accord, het dashboard en zelfs het stuurwiel zijn namelijk overladen met knopjes. Het voordeel is dat je niet door menu’s in het intussen sterk verouderde infotainmentsysteem moet zoeken naar alle instellingen. Verder vallen de goede zetels op in de Accord, die ook voor je bovenlichaam veel steun bieden en toch comfortabel zitten. Er zijn een paar goede redenen om voor een manuele versnellingsbak te kiezen: de pook is een genot om te bedienen en de vijftrapsautomaat jaagt het verbruik de hoogte in en is niet van de snelste in zijn soort. Binnenin bracht de facelift weinig veranderingen met zich mee. De achterbank biedt voldoende ruimte, de koffer is niet zo groot voor dit segment.

Rijhulp en veiligheid

De Honda Accord kreeg in 2009 de maximale 5 sterren van Euro NCAP, een score die het model vandaag niet meer zou halen met de strenger geworden veiligheidsnormen, maar toch was het model een pionier op veiligheidsvlak: het was een van de eersten in zijn klasse die een rijstrookassistent had, en ook adaptive cruise control was te bestellen op de Accord.

Alternatieven

De Honda Accord zat in het segment van de grote niet-premium middenklassers, zoals de Renault Laguna, Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Peugeot 508, Citroën C5, Mazda6, Alfa Romeo 159, Toyota Avensis, Opel Insignia en Skoda Superb. Van deze wagens was de Accord een van de meest dynamische, maar ook comfortabele dankzij zijn goede stoelen en koersvastheid op de snelweg. Qua kofferruimte kan hij echter niet op tegen de andere spelers in deze klasse.

FAQ

Hoeveel kost de Honda Accord?
De Honda Accord van de achtste generatie is erg zeldzaam in ons land. Je vindt al een tweedehands exemplaar in goede staat voor zo’n 8.000 euro, maar het kan even duren voor je een Accord naar wens tegenkomt. Het aanbod in Duitsland en Nederland is ruimer.
Is de Honda Accord nog nieuw te koop?
In onder meer Japan, de VS en Australië is de Honda Accord nog steeds nieuw te koop, maar in 2015 werd het model uit de Belgische catalogus gehaald vanwege tegenvallende verkoopresultaten.
Wat is de snelste Honda Accord?
De achtste generatie Accord, van 2009 tot 2015, heeft geen snelle Type R, maar was wel te bestellen met een 201 pk sterke 2.4 i-VTEC-benzinemotor.

Beoordelingen voor Honda Accord

73 Beoordelingen

4,7