Bericht: Audi TT Roadster – Diesel blijft

We hebben nog niet met de nieuwe TT gereden, of Audi laat al de volgende versie op ons los: de TT Roadster, ook al meteen beschikbaar als S. De TDI-versie blijft eveneens overeind.

Audi trekt de pure lijn van de vorige roadsterversies van de TT door in de nieuwe. Zo krijgt hij de karakteristieke rolbeugels achter de hoofdsteunen. Het dak is een stoffen constructie, die in totaal 39 kilogram weegt. Dat is drie kilogram winst. De koffer kan 280 liter aan. Het dak bedien je elektrisch, het opent en sluit in 10 seconden en dat kan rijdend tot 50 km/u.

Het merk belooft een gelijkaardige sportieve rijervaring als de gewone TT biedt. Bij de benzines begin je met een 2.0 TFSI turbobenzine met 230 pk en 370 Nm. Die motor wordt in de TTS Roadster opgevoerd tot 310 pk en 380 Nm. Standaard krijgt hij vierwielaandrijving. In 4,9 seconden staat hij aan 100 en de top bedraagt 250 km/u. De TDI blijft in het gamma, maar is met 184 pk en 380 Nm ook een duidelijk sportieve keuze. Audi geeft hem 4,3 l/100 km en 114 gr/km CO2 mee.

De grootste innovatie is binnen te vinden. Audi heeft een volledig digitale tellerpartij uitgewerkt, waarbij het multimediasysteem zich tussen de klokken uitspreidt. Gedaan met opzij kijken dus. De TT Roadster beleeft zijn première in Parijs.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

100 jaar Citroën: Parijs houdt een feestje

Peugeot 2008: Success Story (bis)

Renault Zoé 2019: Weer wat verder

Ontdek meer