Bericht: BMW lanceert nieuw merk – ‘i’ by BMW

We hadden gehoopt dat het Isetta zou worden, maar uiteindelijk kiest BMW voor ‘i’ om op de motorkap van zijn nieuwe merk te plakken. ‘i’ is een submerk onder BMW, en richt zich vooral op elektrische modellen. Tenzij Apple er een stokje voor steekt.

BMW stelde zijn nieuwe merk maandag met veel bombarie voor op de hoofdzetel in München. Duurzame mobiliteit is het sleutelbegrip rond ‘i’, waarvan in 2013 de eerste modellen op de markt verschijnen. Het gaat om de BMW i3 en de BMW i8, die we hier al in schetsvorm zien.

Niertjes

Al zijn alternatieve aandrijfvormen – of dat nu elektrisch is, dan wel hybride – wil BMW onder de ‘i’ vlag commercialiseren. De i3 was voorheen bekend als het Megacity Vehicle-project. Dit wordt een ruime stadswagen, die uitsluitend door elektriciteit wordt voortbewogen. De i8 was voorheen Vision EfficientDynamics, en belooft een snelle, hybride sportwagen te worden.

BMW’s opvallende niertjes blijven opmerkelijk genoeg wel behouden in de ‘i’-modellen.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

De Tomaso P72: Terugkeren in stijl

Mini Cooper SE: Goed voor 200 kilometer

Concours Monaco: Uit de kunst

Ontdek meer