De vorige Hyundai i20 was leuk, maar misschien wat te braaf. Vooral een praktische keuze, niet zozeer een emotionele. De nieuwe wil daar meer aan doen in de hoop wat meer verkoop weg te pikken bij de klassieke toppers: Ford Fiesta, VW Polo en Renault Clio en Peugeot 208.
Hyundai blijft wel het ruimteaanbod van de i20 naar voor schuiven als belangrijk argument. In de nieuwe i20 neemt de wielbasis nog met bijna 5 centimeter toe tot 2.570 mm. Met 326 liter houdt hij bovendien een flink praktische koffer over… voor dit segment. De achterbank kan nog plat om het volume te vergroten.
Hyundai stoeft met een panoramisch open dak op de i20, dat bovendien geopend kan worden. Hij krijgt ook een achteruitrijcamera en led-lichten vooraan en achteraan. Met zijn totale lengte van 4.035 mm komt hij maar net boven de 4 meter grens. Nog compact genoeg dus om zonder zorgen het stadsverkeer te trotseren. De prijzen zijn nog niet bekend.