Bericht: Mercedes E-klasse All-Terrain – Moeten we een zakdoek brengen, Audi A6 Allroad?

Nu zijn we wel verrast. Mercedes kondigt in zijn grote productenoffensief ook deze vrijetijdsversie aan van zijn E-klasse break. Niet de zoveelste SUV dus. De Audi A6 Allroad heeft lang genoeg het rijk voor zich alleen gehad.

Sinds Volvo de V70 Cross Country op pensioen stuurde, was de Audi bijna de enige in zijn klasse. Alleen heeft Volvo intussen de zeer geslaagde opvolger getoond van die V70, de V90 Cross Country. En nu maakt Mercedes duidelijk dat het ook wel brood ziet in dit nichesegment. Ai, dat moet aankomen in Ingolstadt…

Klassiek recept

Mercedes trekt dus naar het Autosalon van Parijs met deze ruige versie van de E-klasse break. Die krijgt alle stijlkenmerken van het genre mee: wielkastbeschermingen in mat zwart plastic, herziene zijschorten, stoere bumperbescherming onderaan. Alles is aanwezig.

De Mercedes E-klasse All-Terrain krijgt natuurlijk 4Matic vierwielaandrijving standaard, net als de regelbare pneumatische ophanging Air Body Control. Hierdoor kan de bodemspeling van de auto met 3,5 cm omhoog, naar een maximum van 15,6 cm. Mercedes heeft daarvoor een specifieke All Terrain modus in het rijprogramma ontwikkeld. Dat programma is gekopieerd van de GLE SUV en past motorsturing, versnellingsbak en ESP aan offroadrijden aan. Net als bij een echte 4x4 kan je het offroadwerk aanschouwen op het multimediascherm, dat de stuurhoek van de voorwielen weergeeft, de hellingshoeken aangeeft en een kompas toont.

Diesel Only

De Mercedes E

De precieze prijzen en lanceringsdata volgen bij de presentatie tijdens de Mondial de l’Automobile in Parijs.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

KGM Torres: na EV en benzine, nu de hybride (2025)

Autonieuws

Dacia Bigster: 1.450 km actieradius dankzij LPG (2025)

Autonieuws

Special: Autoscout24 reed exclusief mee tijdens de Rally van Ieper (2025)

Autonieuws
Ontdek meer