Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Citroën C5 Aircross Hybrid: Volg het blauwe licht

Citroën rolt op zijn beurt de plug-in hybride uit in de vorm van de C5 Aircross Hybrid. Die krijgt geheel volgens Citroën-logica zijn eigen karakter.

De SUV-familie van PSA bestrijkt (onder meer) de Peugeot 3008, de Opel Grandland, de DS7 Crossback en de Citroën C5 Aircross. Maar deze laatste tak van de familie had nog geen plug-in hybride in het aanbod, een lacune die nu wordt weggewerkt. Het is bovendien net in zijn honderdste jaar dat Citroën een grote stap zet in elektrische aandrijving. Ja goed, daarvoor was er al de van Mitsubishi afgeleide C-Zero, maar die was u waarschijnlijk al vergeten intussen.

Citroen-C5 Aircross Hybrid-2020-1280-0b

225 pk

De Citroën C5 Aircross Hybrid neemt vanzelfsprekend het hybride systeem van de overige familieleden over. Het bestaat uit een 1,6-liter turbobenzine en een elektrische motor. Samen kunnen die 225 pk en 320 Nm ontwikkelen. Volgens de WLTP-norm bedraagt het elektrisch rijbereik tot 50 kilometer, en volgens diezelfde norm is de gemiddelde CO2-uitstoot 39 g/km. Wat hem ook na 2020 nog een fiscaal vriendelijke behandeling oplevert.

Citroen-C5 Aircross Hybrid-2020-1280-20

De hybride beschikt over verschillende rij-instellingen: electric, hybrid, sport en save. Met die modus is het mogelijk om het elektrisch bereik op te sparen, bijvoorbeeld wanneer de laatste 10 kilometer van uw rit in de stad zijn. Je kan bovendien zelfs kiezen of je 10, 20 dan wel alle elektrische kilometers wenst te sparen.

Aan een gewoon stopcontact heeft hij 7 uur nodig om een lege batterij vol te tanken. Citroën kan u een speciaal stopcontact bezorgen waardoor dit in 4 uur lukt, en met een eveneens via Citroën te leveren Wallbox met snellader van 7,6 kW kan laden zelfs in nauwelijks 2 uur.

Citroen-C5 Aircross Hybrid-2020-1280-0a

DNA-kwestie

Zoals Citroën zelf aangeeft past elektrisch rijden perfect binnen het DNA van Citroën dat comfort vooropstelt. Elektrisch rijden voegt daar stilte en gebruiksgemak aan toe. Citroën voegt nog een bijzonder trekje toe, waarmee de hybride chauffeur zich van de andere kan onderscheiden. Wanneer hij elektrisch rijdt, gaat een blauw lichtje aan de onderkant van de achteruitkijkspiegel branden. Alleen de buitenwereld kan dat lichtje zien. Een klein maar fijn detail. De Citroën C5 Aircross Hybrid kost 42.930 euro.

Citroen-C5 Aircross Hybrid-2020-1280-1d

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Alfa-Romeo-Junior-2024 01

Nieuw: Alfa Romeo Junior is eerste EV van het merk (2024)

Autonieuws
Maserati-GranCabrio-Folgore-01

Nieuw: Maserati GranCabrio Folgore geeft ons zin in de zomer (2024)

Autonieuws
Nissan-Qashqai-FL-2024 01

Nieuw: Nissan Qashqai Facelift (2024)

Autonieuws
Ontdek meer