Citroën Elo: het concept van een micro-auto die niet zo micro is (2025)

Conceptauto's zijn een andere wereld. Een wereld waarin ontwerpers de overhand nemen en vrij spel geven aan hun verbeelding, of zelfs hun gekheid. Bij Citroën denkt men echter niet aan supercars met 1.000 pk. Nee, men denkt aan het plaatsen van zoveel mogelijk passagiers... in zo’n klein mogelijke ruimte!
Centrale rijpositie... net als een McLaren!
Dit is het Elo-concept, een schattige Franse auto die de logica van het Oli-concept volgt. Met andere woorden: klein, maar slim. Volgens Citroën staat Elo voor "Rest, Play & Work" - we zullen hen een les geven over acroniemen - en het zou wel eens de enige auto kunnen zijn die je nodig hebt.
Deze kleine doos van slechts 4,1 m lang biedt namelijk plaats aan 6 passagiers. Alsof dat nog niet indrukwekkend genoeg is, zit de bestuurder in het midden gepositioneerd... net als in een McLaren F1!
Stijlstudie
De parallellen met de Engelse sportwagen stoppen daar, aangezien de Elo praktisch en comfortabel is. De toegang tot het feloranje interieur verloopt via openslaande portieren, terwijl de zitplaatsen meer op comfortabele sofa's lijken dan op autostoelen.
We hoeven niet te verwachten dat er een Elo op onze wegen verschijnt, aangezien het hier voornamelijk om een stijlstudie gaat. We zullen zeker enkele elementen ervan hier en daar terugvinden in toekomstige Citroëns, maar we betwijfelen of dat de centrale rijpositie zal zijn...
Alle artikels
Alles bekijken
Kia Seltos: opvolger van de XCeed met EV3-look (2025)

