Ford Ranger MS-RT is knijterdikke pick-up (2024)

De pick-up mag dan wel aan populariteit verliezen in Europa, Ford wil het succes van zijn Ranger terug aanzwengelen met deze MS-RT!

Heiligschennis in pick-upland, want Ford heeft het platform van zijn immer populaire Ranger gedeeld met Volkswagen voor de nieuwe generatie Amarok. Amerika zet de Duitsers nu buiten spel met deze Ranger MS-RT.

Ultieme straat-truck

De raarste samenwerking in autoland? Die kan je misschien wel bij Ford vinden. Want sind een jaar of tien werkt het Britse M-Sport Rally Team aan sportievere versies van de bedrijfswagens van het merk. Opgepompte busjes en pick-up’s, veel gekker moet het niet worden, toch?

2024 02 13 ranger ms rt 5 8499

De laatste in lijn is deze Ranger MS-RT, volgens Ford de ultieme straat-truck. Dat krijgt hij dankzij extreem dik bumperwerk geïnspireerd op de Ranger racetrucks die deelnemen aan kampioenschappen in Azië. Er is zelfs ruimte voor een stevige diffuser en ducktailspoiler achteraan. 21-duims velgen maken tenslotte het plaatje af.

Met V6

Rustig maar, Ford ramt niet de V6 turbobenzine van de GT voorin deze Ranger, wel krijgt hij de bekende 3-liter V6 diesel onder de kap. Die is goed voor 240 pk en 600 Nm en hangt vast aan een 10-trapsautomaat. Daardoor onderstreept MS-RT dat dit nog steeds een werkpaard is in sportjasje.

2024 02 13 ranger ms rt 7 8508

Dat merk je ook aan het laadvermogen (1 ton) en trekvermogen (3.5 ton) dat ongewijzigd blijft. Je betaalt dus vooral voor de uiterlijke opsmuk, maar dankzij de 4 cm lagere rijhoogte geraak je toch weer net wat makkelijker in de cabine. Kijk, daar alleen al voor zou je ‘m moeten kopen!

Artikel delen

Alle artikels

Dacia: nieuwe hybride-aandrijving, 4x4...en LPG! (2025)

Analyse: gemiddelde leeftijd van het Belgische wagenpark overschrijdt 10 jaar (2025)

Kia EV5: eerst met een grote batterij (2025)

Ontdek meer