Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Melding: Hyundai i20 en i30 – Turbobenzine en dubbelekoppelingsbak

Hyundai brengt volgend jaar twee belangrijke innovaties. In de i20 debuteert een 1.0 driecilinder turbobenzine, terwijl de i30 een dubbelekoppelingsbak krijgt.

De nieuwe motor is voor Europa ontwikkeld in het R&D-centrum in Rüsselsheim (Duitsland). Hij moet betere prestaties en lager verbruik brengen. Dankzij turbo en directe benzineinspuiting komt de kleine 1.0 aan 120 pk en 172 Nm koppel. Door de koelwaterkringloop te scheiden, verbetert de opwarmfase, wat dan weer een betere inspuiting en lagere uitstoot geeft. Daardoor dalen verbruik en emissies.

Hyundai komt ook met een nieuwe zeventraps dubbelekoppelingsbak in de i30. Die moet volgens Hyundai ook een lager verbruik en CO2 geven, in vergelijking met de klassieke zestrapasautomaat. En dankzij het extra verzet is hij ook wat sneller. (sp-x)

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

mercedes-benz g-klasse 806

De elektrische Mercedes G-Klasse is hier: G 580 (2024)

Autonieuws
Opel-Grandland-EV-2024 INTRO

Nieuw: Opel Grandland wedt op alle paarden (2024)

Autonieuws
Tesla-Model-3-Performance-2024 03

Nieuw: Tesla Model 3 Performance (2024)

Autonieuws
Ontdek meer