Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Chevrolet Corvette C7 – Stingray is terug

Corvette… C7… Stingray… Kijk naar het scherm, en fluister het. De snelste onder de Chevy’s is helemaal terug, en hij heeft ze allemaal op zijn menu staan: Porsche, Ferrari, Lamborghini.

Nee, een Ferrari is hij niet. Maar ook nu weer straalt de eigenzinnigheid van de nieuwe Corvette af. De C7 is net voorgesteld in Detroit, en misschien wel het meest opmerkelijke – naast zijn spitse design – is de wedergeboorte van de beroemde Stingray naam.

Het icoon onder de Amerikaanse sportwagens is intussen aan de codering C7 toe, en is duidelijk een moderne Corvette. Geen retro-poespas, maar strakke, moderne lijnen. Wel blijft hij de lange motorkap houden waaronder een pk-zwangere V8 schuilt. De spatborden blijven breed om de wielen zoveel mogelijk ruimte te geven, en de cockpit lijkt er bovengeplakt. Achteraan strijden de opvallende lichtblokken om de aandacht, maar dat gevecht verliezen ze tegen de vierloops uitlaat die centraal geplaatst is. Hoeveel dreiging kan een auto in stilte uitstralen?

De cijfers: hij is 4,50 meter lang, de V8 is 6.2 liter groot en is in de basisversie reeds goed voor 456 pk en 610 Nm. Dit is geen hillbilly V8 bovendien. Variabele klepsturing, rechtstreekse benzine-inspuiting en cilinderuitschakeling maken dat Chevrolet een officieel gemiddelde van om en bij 9 liter laat noteren. Benieuwd wat daarvan in de werkelijkheid zal overblijven. Een manuele zesbak of een zestrapsautomaat zijn beide beschikbaar om de power naar de achterwielen te brengen.

Carbon

I45 kilogram wist Chevrolet te besparen met de nieuwe Corvette. Zo is er een aluminium onderstel, en ook carbon werd gretig gebruikt. De motorkap is uit koolstofvezel opgetrokken, net als het verwijderbare dak. Het gewicht ligt overigens mooi 50/50 verdeeld over de assen. Net als bij vele andere sportwagens biedt ook Chevrolet een regelbaar onderstel met vijf standen aan. Midden in die draaiknop staat de knop om het ESP volledig uit te schakelen. Het interieur was vroeger een van de zwakkere plekken van de Corvette, maar het is duidelijk dat Chevrolet hier een inhaalbeweging heeft gemaakt. De mechanische handrem heeft overigens plaatsgemaakt voor een elektronisch exemplaar.

De eerste exemplaren worden tegen de zomer verwacht. Maar op de juiste prijs wachten we nog. (mh)

Klik hier voor alle nieuws over het merk Chevrolet

Klik hier en zoek uw occasie Chevrolet Corvette tussen de duizenden tweedehands auto’s.

Klik hier voor een overzicht van Chevrolet Corvette, en een selectie van tweedehandse Chevrolet’s.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

mercedes-benz g-klasse 806

De elektrische Mercedes G-Klasse is hier: G 580 (2024)

Autonieuws
Opel-Grandland-EV-2024 INTRO

Nieuw: Opel Grandland wedt op alle paarden (2024)

Autonieuws
Tesla-Model-3-Performance-2024 03

Nieuw: Tesla Model 3 Performance (2024)

Autonieuws
Ontdek meer