Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Opel Astra OPC – Plakt nog beter tegen het asfalt

De Opel Astra GTC heeft al een dynamischer onderstel meegekregen dan zijn vijfdeurs broertje. In de OPC-versie doet Opel daar nog een schepje bovenop.

De Hi-Per-Strut vooras kennen we reeds uit de Astra GTC. Die moet de hinder van het vermogen op de stuurinrichting aan de vooras verminderen. Maar de Astra OPC wordt nog een stuk krachtiger– 280 pk/400 Nm - en dus is een mechanische sper geen overbodige luxe. Die moet ervoor zorgen dat het vermogen bij het uitkomen van een bocht makkelijker zijn weg naar het asfalt vindt.

Opel rust de OPC voorts nog uit met een instelbaar onderstel. De standaardmodus moet hem comfortabel door het verkeer van alledag loodsen, de sportmodus is er dan weer voor de momenten waarop een verlaten wegje zich aandient. En wie zich op een circuit bevindt, kan die sportmodus nog wat aanscherpen. Daarbij kan ook het ESP minder waakzaam of zelfs helemaal uitgeschakeld worden.

Prijs

Verder heeft Opel er het Ford-handboek voor de ontwikkeling van de RS-modellen bij gehaald. Ook de rolbewegingen van het koetswerk worden beter onder controle gehouden en de banden – op 19-duims velgen – behouden maximaal contact met het wegdek. In 6 seconden staat hij aan 100, de top bedraagt 250 km/u. Volgens Opel verbruikt hij 8,1 l/100 km (CO2: 189 gr/km).

De nieuwe OPC kan vanaf nu worden besteld. De prijs begint aan 30.950 euro. (sp-x)

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

mercedes-benz g-klasse 806

De elektrische Mercedes G-Klasse is hier: G 580 (2024)

Autonieuws
Opel-Grandland-EV-2024 INTRO

Nieuw: Opel Grandland wedt op alle paarden (2024)

Autonieuws
Tesla-Model-3-Performance-2024 03

Nieuw: Tesla Model 3 Performance (2024)

Autonieuws
Ontdek meer