
Test: Nissan Juke facelift, hetzelfde… maar dan geel! (2024)
In het kort
De Nissan Juke heeft na zijn facelift niet alleen een nieuwe gele kleur, maar ook een compleet nieuw dashboard en een grote upgrade qua (veiligheids)technologieën. Wat de motoren betreft, is het business as usual.
Voordelen
- - Technologische update
- - Goed uitgeruste basisuitrusting
- - Efficiënte hybride maar…
Nadelen
- - … Ongeraffineerde hybride
- - Toegang tot kofferruimte
- - Krap interieur
De Nissan Juke op Autoscout24?
Naar de zoekertjes!Nee, je hoeft het scherm van je toestel niet opnieuw te kalibreren, want Nissan geeft ons alleen beelden van de nieuwe Juke in het geel. Daar is niets bijzonders aan, maar het vraagt wel om een beetje uitleg. Tijdens de mid-career update van de eerste generatie Juke verscheen geel in de catalogus. Vreemd genoeg was het een populaire keuze. Tien jaar later doet Nissan het opnieuw!
Exterieur
Laten we eerlijk zijn: je moet diep in het persbericht graven voordat je de visuele veranderingen bij deze facelift vindt. Natuurlijk is er de nieuwe kleur. Maar Nissan heeft ook aangekondigd dat de 17- en 19-duimswielen zijn vernieuwd. En… dat is het!
Het resultaat is letterlijk Nissans kleinste crossover, met zijn lachende gezicht en beroemde ronde koplampen. De lijnen zijn nog steeds strak voor de 4,2 m lange stadsavonturier, waardoor hij een van de meest compacte in zijn segment is.
Interieur
Je raadt het nooit: ook in het interieur speelt Nissan de gele kaart. Je vindt het op de nieuwe stoelen, nu in (kunst)leder, op de deurpanelen en op het alcantara dashboard. Gelukkig zijn de Japanners zo slim geweest om een alternatieve bekleding in zwart en grijs aan te bieden, voor degenen wier maag al rommelt. Ook moet worden opgemerkt dat deze gele inzetstukken niet kunnen worden gekozen in combinatie met een blauwe of rode exterieurkleur. Oef.
Achter deze kleur gaat echter een veel belangrijkere update schuil. Het hele dashboard van de Juke is opnieuw ontworpen. Het heeft de vorm van een boemerang, met nieuwe vierkante ventilatieopeningen en ruimte voor een nieuw scherm. Achter dit 12,3-inch scherm zit Nissans nieuwste infotainmentsysteem, dat we al kennen van de Qashqai en X-Trail. Beter nog, het is standaard! Aan de linkerkant is het dashboard nu digitaal, via een 7-inch of optioneel 12,3-inch paneel.
Motor
Zoals gebruikelijk ligt de nadruk bij deze midlife opfrisbeurt meer op het uiterlijk en de technologie dan op de motoren. Het is simpel: onder de motorkap verandert er niets. Het instapmodel is nog steeds een 1,0-liter driecilinder benzinemotor met een vermogen van 114 pk en een koppel van 180 Nm. Hij is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, maar optioneel is een 7-traps automaat met dubbele koppeling verkrijgbaar.
De andere motor is de hybride. Hoewel het een Nissan is, gaat het niet om het e-Power-pakket van de Qashqai, maar om de motor van de Renault Captur. Net als bij het andere Alliance-merk combineert deze motor een 1,6-liter viercilinder benzinemotor met 94 pk en een koppel van 148 Nm, die wordt bijgestaan door een elektromotor met 49 pk en een koppel van 205 Nm in een zesversnellingsbak. Samen produceren ze 143 pk voor een gemiddeld gecertificeerd brandstofverbruik van 4,7 liter en 107 g/km CO2.
Rijgedrag
Aan de homologatie te zien zou je denken dat de Nissan Juke Hybrid de dorst van een mus heeft. In werkelijkheid is het beeld gemengd. Aan de ene kant is deze motor niet de meest aangename. Toegegeven, hij maakt zo veel mogelijk gebruik van zijn elektromotor. Maar wanneer de atmosferische viercilinder aanslaat, heeft hij de neiging om in de toeren te schieten... en in de toeren te blijven! Dat komt door de 'multi-mode' versnellingsbak, die slechts 4 versnellingen biedt aan de benzinemotor en de andere twee reserveert voor de elektromotor. Het resultaat is dat je altijd tussen twee vuren komt te staan: te laag in het toerengebied of te hoog!
Daardoor is de efficiëntie niet optimaal. Na onze rit over de bochtige wegen van Spanje was het verbruik op het dashboard 6,9 liter/100 km. Dat is goed, maar het kan beter. Op deze wegen schittert de Juke gelukkig wel met zijn dynamische onderstel. Van bocht naar bocht is deze kleine Nissan allesbehalve een SUV met een hoog chassis.
Prijs
Voorlopig houdt Nissan de prijzen van de vernieuwde Juke nog geheim. Wat we je wel kunnen vertellen is dat ze niet veel zullen verschillen van de huidige prijzen. Een ander belangrijk punt: de uitrusting. De basisuitrusting van de nieuwe Juke is goed gevuld, met infotainment, alle actieve veiligheidsvoorzieningen - ja, zelfs snelheidswaarschuwing (bedankt Europa) - 17-duims wielen en LED-verlichting, om er maar een paar te noemen.
Besluit
De Nissan Juke krijgt een facelift. Maar de kleine crossover heeft zijn belangrijkste verkoopargument niet verloren: zijn gezicht! Het nieuwe uiterlijk wordt aangevuld met een royale standaarduitrusting en vernieuwde boordtechnologie. En ja, hij is er ook in het geel!
Technische specificaties Nissan Juke 143 Hybride (2024)
- Motor: 1,6 liter, 4-cilinder + elektromotor
- Vermogen: 143 pk
- Koppel: 148 + 205 Nm
- Transmissie: 6-versnellingsbak
- 0-100 km/u: 10,1 s
- Topsnelheid: 166 km/u
- Bagageruimte: 354 - 1237 liter
- Brandstofverbruik: 4,7 - 4,9/100 km (WLTP)
- CO2: 107 - 112 g/km (WLTP)
- Prijs: N.b.
Actueel aanbod aanbiedingen

Nissan JukeJuke 1.6
€ 3.900- 11/2010
- 215.000 km
- Benzine
- 6,0 l/100 km (comb.)

Nissan Juke1.5 dCi Acenta |Navig.|Kamera|Alcantara|
€ 4.590- 02/2012
- 232.917 km
- Diesel
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.0 DIG-T Acenta Navi DCT Sitzheizung LED
€ 11.900- 12/2020
- 103.471 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.6 Acenta *Mängel*TÜV-04.27*Auto*Kamera*LED
€ 8.500- 10/2014
- 93.216 km
- Benzine
- 6,3 l/100 km (comb.)

Nissan JukeJuke 1.0 N-Design_1ER PROP_CAMERA_NAVI_GARANTIE
€ 14.950- 03/2021
- 79.000 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan JukeN-Design
€ 14.990- 01/2021
- 54.850 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan JukeJuke I 2010 1.5 dci Tekna
€ 5.490- 05/2012
- 155.000 km
- Diesel
- 4,9 l/100 km (comb.)

Nissan JukeAirco-Cruise-PsensorA-Carplay
€ 12.990- 03/2021
- 107.525 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan JukeAcenta Klimaautomatik Servo ZV
€ 6.690- 02/2014
- 149.341 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.6 Visia Airco Cruise control 2012 NIEUWE APK
€ 5.950- 03/2012
- 136.352 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan JukeVisia, AHK, Kamera, Klimaaut., Multi
€ 5.450- 05/2012
- 228.000 km
- Diesel
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.6 Acenta
€ 10.599- 03/2017
- 55.601 km
- Benzine
- 6,3 l/100 km (comb.)

Nissan Juke1.0 DIG-T 114 CV N-Connecta
€ 18.150- 06/2024
- 19.021 km
- Benzine
- 4,9 l/100 km (comb.)

Nissan JukeJuke 1.0 DIG-T 114 CV DCT N-Connecta KM0
€ 19.8901- 03/2024
- 1 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.0 dig-t N-Connecta 114cv - PROMO
€ 12.490- 06/2021
- 87.498 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.0 dig-t N-Connecta 114cv
€ 14.500- 01/2021
- 31.620 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.6 HEV N-Connecta
€ 18.890- 12/2023
- 21.000 km
- Elektrisch/Benzine
- 4,6 l/100 km (comb.)

Nissan Juke1.0 dig-t N-Connecta PROMO FINANZIAMENTO
€ 12.9001- 05/2021
- 84.000 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.0 Dig-t 114 pk automaat N-Design
€ 19.990- 01/2023
- 21.924 km
- Benzine
- - (l/100 km)

Nissan Juke1.0 **VETTURA ITALIANA/PREZZO REALE**
€ 13.8901- 06/2022
- 70.000 km
- Benzine
- - (l/100 km)


