Vijf jaar is hij, maar de Opel Insignia blaakt nog steeds van gezondheid. Maar zoals de traditie het wil, is het dan tijd voor een facelift. Die is uiterlijk mild, maar gaat ver onderhuids.
Vier jaar na zijn lancering lijkt de Insignia nog lang niet toe aan een facelift. Hij oogt nog zo fris als toen. Maar wat hij voor sommige markten nodig lijkt te hebben, is meer vermogen.
Ondanks de hele Opel- en GM-crisis, boert de Insignia verre van slecht. De huidige Auto van het Jaar versierde vorig jaar 160.000 klanten. Nu boort hij met een diesel en vierwielaandrijving een nieuw publiek aan.
Drie sportieve limousines ontmoeten elkaar. Allen beschikken ze over een V6, die ofwel door een compressor, door een turbo, of door meer cc extra worden gestimuleerd. Wat is de leukste oplossing? We bekijken het in een driekamp tussen de Audi S4, de Infiniti G37 en de Opel Insignia OPC.
De nieuwe Auto van het Jaar is deze keer echt kersvers, want de titel was al binnen voordat de auto bij de dealer stond. De Opel Insignia heet officieel de Vectra op te volgen, maar binnen Opel heeft de nieuweling meer functies.