Volvo wil tegen 2025 in de helft van zijn auto’s elektrische motoren zien. De Volvo V60 T8 speelt daar een grote rol in. In vergelijking met de vorige plug-in hybride V60, ruilt hij diesel voor benzine in de aandrijving. Een groot verschil in comfort.
600 pk en 1.000 Nm. Wanneer je het gaspedaal induwt van de Polestar 1, krijg je een heel stevige schop onder je kont te verwerken. Als visitekaartje van een nieuw merk is dit iets dat je niet gauw zal vergeten.
Ook een break kan er stoer uitzien. Hij kan bovendien zelfs het bos in duiken wanneer hij over vierwielaandrijving beschikt. En dat is het geval met deze V60 CC.
Volvo heeft de nieuwe XC60 een stukje hoger op de premium-ladder geplaatst. Een gok, want de prijs ligt nu ook een stuk hoger en dus is het helemaal geen zekerheid dat deze XC60 het commerciële succes van zijn voorganger evenaart.
Na de test met de Volvo V90 willen we ook zijn sedanbroer zijn plaats in de zon gunnen. In afwachting van de komst van de hybride T8, nemen we de krachtigste benzineversie van de Volvo S90 onder de loep.
Dit is de Volvo waarvoor u een Audi A6 Avant of zelfs een Mercedes E-klasse break moet laten staan. Dat is niet alleen een statement, maar het is ook precies wat deze Volvo V90 uitstraalt.
Naast de T8 biedt Volvo in de nieuwe XC90 ook klassieke motoren aan. Wie geen 78.500 aan een hybride kan schenken, is beter af met ofwel een D5 of een T6.
Is het ironisch, dat een 2,3 ton zware SUV zich een groene auto kan noemen? Alleen, het is geen grap. De plug-in hybride Volvo XC90 T8 toont zich in de realiteit een uitstekende hybride.
Het is niet omdat onder het mom van de downsizing een cilinder op de slachtbank is beland, dat Volvo zijn reputatie als motorbouwer op het spel zet. Het nieuwe gamma Drive-E-motoren bewijst dat.
Volvo pakt op de Heysel uit met twee nieuwe varianten van de V40 die in Gent wordt vervaardigd. De Cross Country en de R-Design beleven hun Belgische première.
‘Met de V40 gaan we de strijd aan tegen de Audi A3 en de BMW 1-serie.’ Bij Volvo klinkt men zelfverzekerd over hun jongst geborene. Na de eerste test zijn we geneigd te zeggen: volkomen terecht.
Verschillende constructeurs hebben hun elektrische auto al klaar. Volvo evolueert wat bedachtzamer, en is nu met de elektrische C30 bezig met uitgebreide ‘real life’ tests.
Geen premie meer, waarom zou u dan nog kiezen voor de spaarversie in de Volvo V70? Wel, omdat de DRIVe met de 1.6 diesel eens te meer verbaast.
De V60 is voor Volvo redelijk revolutionair. Dit is namelijk de eerste keer dat een break van het Zweedse merk wat sportiever mag zijn en wat minder volumineus. We legden de D3 op de proefbank.
Voortbordurend op de S60, lanceert Volvo de V60 als ‘de sportiefste break die Volvo ooit geproduceerd heeft’. Marketingtaal, die ondersteund wordt door een dynamisch getekend koetswerk. Hij is er zelfs minder bruikbaar door geworden.
Volvo zet hoog in op de S60. Deze Volvo moet nu echt de BMW 3 en Audi A4 het vuur aan de schenen leggen. Met vermogens tussen 163 pk en 304 pk heeft hij een antwoord op een groot deel van het Duitse motorenpallet.
Met de Volvo XC60 lanceren de Zweden een compacte premium SUV waarbij veiligheid en comfort vooropstaan. Dat alles verpakt in een modern Volvo-jasje. Wij reden de XC60 D5 Geartronic en die maakte een groot deel van onze hoge verwachtingen waar.
De C30 oogt sportief, hip en eigenwijs. Maar het is onmiskenbaar een Volvo. Niet alleen onderhuids deelt de C30 nagenoeg alle componenten met de S40 en V50, maar ook het design is grotendeels bekend.
Het concept van een auto met twee gezichten (weg en off–road) valt beslist in de smaak ! Het vorig model van de Volvo Cross Country, dat in 1997 op de markt kwam, heeft veel succes geoogst, vermits het goed was voor zo’n 18 % van de verkoop van de V70 in alle landen.