Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
270.000 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1988
Brandstof
Benzine
Vermogen
160 kW (218 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Berline
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 270.000 km
- Bouwjaar
- 01/1988
- Keuring
- 12/2025
Technische Gegevens
- Vermogen
- 160 kW (218 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 3.500 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
- Open dak
- Verwarming zetels achter
- Voorruitverwarming
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Boordcomputer
- Handsfree
- Radio
- Sound system
- USB
- Veiligheid
- ABS
- Centrale vergrendeling
- Mistlampen
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Bagagerek
- Reservewiel
- Rokerspakket
- Sportophanging
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Als auto’s konden praten…
…Dan zou deze BMW E32 735i je onder vier ogen vertellen over zijn gloriedagen als dienstwagen van een Franse ambassadeur met sigarenvoorkeur, maatpakken op de achterbank en een linkerbaan-abonnement met knipperende grootlichten. Waarom? Omdat je in 1988 simpelweg nergens kon aankomen met minder dan 230 km/u op de klok.
Deze Siebener was het vlaggenschip van BMW – wat wil zeggen: veel chroom, veel motor, en nog meer zelfvertrouwen. Je zag enkel een glimmende 735i badge verdwijnen in de verte. Onder de motorkap? Een 3.5-liter "Big Six" M30 218 PK sterke zes-in-lijn die klinkt alsof Zeus zelf z’n donderhamer laat warmdraaien.
Alsof dat nog niet speciaal genoeg was, is deze zeldzame uitvoering voorzien van een handbak. Jawel, een échte Getrag-versnellingsbak voor mensen die hun koffie zwart drinken, geen Spotify afspeellijst nodig hebben en zelf bepalen wanneer het tijd is om op te schakelen. Kortom: een rijdersauto, geen zwevende iPad op wielen. 💪
Rally-held met bierjasje
Was deze wagen ooit bedoeld voor rally’s? Absoluut niet. Heeft hij het tóch gedaan? Jazeker. Stelviopas, de Oostenrijkse Alpen, Zwitserse bergdorpen, de romantische chaos van Venetië, de sprookjesachtige meren van Plitvice, zonsondergangen aan het Balatonmeer én Hongaarse modderwegen... deze Bimmer lachte erom. Sterker nog: hij draaide méér nekken dan de Ferrari's en 911’s bij elkaar. In 2024 haalde hij daarom 3e plaats op de Budapest Rally haarspeldbochten, bergmarmotten met trauma’s – hij deed het allemaal. En niet in het minst dankzij z’n aerodynamisch geoptimaliseerde carrosserie, bestaande uit... 1084 individuele bieretiketten.
Juist ja. Bieretiketten.
Een meesterwerk van vloeibaar erfgoed en Soudal contactspray, beschermd met een transparante laag. Wat de Mona Lisa is voor het Louvre, is deze auto voor de Antwerpse Leien tijdens spitsuur – een kunstwerk dat er nooit hoort te zijn, maar toch voorrang krijgt."
En neen, we gaan niet bevestigen dat al die bieren daadwerkelijk geconsumeerd zijn – onze lever zwijgt bij de notaris.
Je denkt: “Leuk zo’n oude BMW, maar past er ook wat in?”
Welnu: deze kofferbak is zo groot dat je er makkelijk drie weekendtassen, een koelbox, een opblaasbare flamingo én een krat bier in kwijt kan – en dan heb je nog ruimte voor een gevouwen partytent en een mens met gemiddelde lenigheid (vraag me niet hoe we dat weten).
De specs – of beter: de partytrucs van deze Beierse burcht:
Nadelen (maar eigenlijk toch ook charmes):
Kortom:
Technisch in uitstekende conditie. Onderstel fris, motor loopt boterzacht, schakelt als een Zwitsers horloge. Rijd klaar voor een volgend avontuur – al is het naar de bakker 3 straten verder of de Noordkaap. Mensen vragen je onderweg geen specs, ze vragen selfies. Kapow!!📸
Optioneel met keuring voor verkoop – voor 10 bakken bier naar keuze OF “een retourticket naar Wenen en een belofte om iets op te halen wat je niet kunt uitleggen aan de douane."👮♂️
Maar geef nu eerlijk toe wil je hier zelf mee naar de keuring rijden? En ja, je zult 5 keer aangesproken worden. Minstens één keer door een politieman met twinkeling in de ogen.
Serieus geïnteresseerden only. Heb je maar €500? Koop een degelijke bakfiets met bekerhouder. Deze wagen is voor mensen met stijl, lef, en misschien een licht alcoholprobleem (geintje... soort van).
Zin om samen met deze wagen geschiedenis te schrijven (of herschrijven met een dikke stift)? Stuur een bericht! Let wel: humor verplicht.
"Fouten in de tekst? Kan. We hebben 'm geschreven met een pint in de ene en een punaise in de andere hand."
…Dan zou deze BMW E32 735i je onder vier ogen vertellen over zijn gloriedagen als dienstwagen van een Franse ambassadeur met sigarenvoorkeur, maatpakken op de achterbank en een linkerbaan-abonnement met knipperende grootlichten. Waarom? Omdat je in 1988 simpelweg nergens kon aankomen met minder dan 230 km/u op de klok.
Deze Siebener was het vlaggenschip van BMW – wat wil zeggen: veel chroom, veel motor, en nog meer zelfvertrouwen. Je zag enkel een glimmende 735i badge verdwijnen in de verte. Onder de motorkap? Een 3.5-liter "Big Six" M30 218 PK sterke zes-in-lijn die klinkt alsof Zeus zelf z’n donderhamer laat warmdraaien.
Alsof dat nog niet speciaal genoeg was, is deze zeldzame uitvoering voorzien van een handbak. Jawel, een échte Getrag-versnellingsbak voor mensen die hun koffie zwart drinken, geen Spotify afspeellijst nodig hebben en zelf bepalen wanneer het tijd is om op te schakelen. Kortom: een rijdersauto, geen zwevende iPad op wielen. 💪
Rally-held met bierjasje
Was deze wagen ooit bedoeld voor rally’s? Absoluut niet. Heeft hij het tóch gedaan? Jazeker. Stelviopas, de Oostenrijkse Alpen, Zwitserse bergdorpen, de romantische chaos van Venetië, de sprookjesachtige meren van Plitvice, zonsondergangen aan het Balatonmeer én Hongaarse modderwegen... deze Bimmer lachte erom. Sterker nog: hij draaide méér nekken dan de Ferrari's en 911’s bij elkaar. In 2024 haalde hij daarom 3e plaats op de Budapest Rally haarspeldbochten, bergmarmotten met trauma’s – hij deed het allemaal. En niet in het minst dankzij z’n aerodynamisch geoptimaliseerde carrosserie, bestaande uit... 1084 individuele bieretiketten.
Juist ja. Bieretiketten.
Een meesterwerk van vloeibaar erfgoed en Soudal contactspray, beschermd met een transparante laag. Wat de Mona Lisa is voor het Louvre, is deze auto voor de Antwerpse Leien tijdens spitsuur – een kunstwerk dat er nooit hoort te zijn, maar toch voorrang krijgt."
En neen, we gaan niet bevestigen dat al die bieren daadwerkelijk geconsumeerd zijn – onze lever zwijgt bij de notaris.
Je denkt: “Leuk zo’n oude BMW, maar past er ook wat in?”
Welnu: deze kofferbak is zo groot dat je er makkelijk drie weekendtassen, een koelbox, een opblaasbare flamingo én een krat bier in kwijt kan – en dan heb je nog ruimte voor een gevouwen partytent en een mens met gemiddelde lenigheid (vraag me niet hoe we dat weten).
De specs – of beter: de partytrucs van deze Beierse burcht:
- Verwarmde achterbank – voor vriendin, vrouw, tinderdate, schoonmoeder of je koukleumige hond. Inclusief extra USB-poorten voor bijvoorbeeld... een radarverklikker. Toevallig.
- Koelbox in de koffer – houdt je virgin Margarita frappuccino kouder dan je ex haar hart.
- Nieuwe schokdempers, Eibach-veren & bumpstops – “Borduur? Welke borduur?” Zoek op YouTube: Cannonball Run 3 – E32 735 en skip naar 0:44.
- 4 nieuwe Dunlop Sport Maxx-banden + alle ophangrubbers verser dan een zondagse pistolet.
- Gereviseerde remklauwen + nieuwe schijven/slangen – stopt sneller dan jij op maandagmiddag.
- Nieuwe waterpomp, visco, thermostaat & radiator – blijft koel in de file op de ring rond Antwerpen, unlike jij.
- Nieuwe delco, bougies & batterij – sparks guaranteed.
- Werkend elektrisch schuifdak – voor als je wil uitzwaaien bij een trouwstoet, of gewoon dramatisch roepen naar voorbijgangers.
- Originele BMW-dakdragers – draag een dakkoffer, surfplank, je zelfvertrouwen na een break-up, of je buddy met beste evenwicht (Check foto 10).
- Bluetooth-radio + 6 verse speakers – ideaal voor Camille op standje kerkdienst. 'Vuuurweeeerk!
Nadelen (maar eigenlijk toch ook charmes):
- Je moet schakelen. Zelf. Met een pook. Zoals een man/vrouw/legende betaamt.
- De bieretiketten zorgen voor véél aandacht. Echt veel. Deze BMW trekt blikken zoals een flamingo op een curlingbaan. Reken op gemiddeld drie foto’s en 4 duimen per km. Kinderen wijzen, volwassenen vertragen. Eén keer stond er zelfs een man met een telelens in de struiken van de Carrefour. Of hij op een beer of op bier joeg, is nooit duidelijk geworden."
- "Centrale deurvergrendeling werkt niet. Maar hé, het opent de dialoog met je auto opnieuw. Elke deur vraagt nu om individuele aandacht, alsof je vier aparte relaties onderhoudt. Je hebt plotseling een reden om naar elke deur te wandelen, je tijd te nemen, en je auto beter te leren kennen. Soms is het de kleine dingen die het verschil maken, nietwaar?"
- Airco werkt op standje "Frisse wind uit '88". Ramen open zetten is sowieso meer in lijn met het karakter van de wagen.
- De boordcomputer spreekt alleen Duits. En hij is streng.
- De geur van klassiek leder, oude benzine en verloren dromen kan licht verslavend zijn.
- Geen rijhulpsystemen, tenzij je passagier “Links! LINKS!” roept in de Ardennen.
- "De dakhemel hangt… niet strak, nee. Die hangt als de laatste tent op de wei na Pukkelpop – moedig, vermoeid en lichtelijk verzakt. We hebben dit voorlopig opgelost met een reeks punaises van Temu. Is het OEM? Nee. Doet het z’n job? Absoluut. En als je ooit in een kunstgalerij een installatie ziet met stof, roest en punaisepatronen… weet dan: wij waren eerst."
Kortom:
Technisch in uitstekende conditie. Onderstel fris, motor loopt boterzacht, schakelt als een Zwitsers horloge. Rijd klaar voor een volgend avontuur – al is het naar de bakker 3 straten verder of de Noordkaap. Mensen vragen je onderweg geen specs, ze vragen selfies. Kapow!!📸
Optioneel met keuring voor verkoop – voor 10 bakken bier naar keuze OF “een retourticket naar Wenen en een belofte om iets op te halen wat je niet kunt uitleggen aan de douane."👮♂️
Maar geef nu eerlijk toe wil je hier zelf mee naar de keuring rijden? En ja, je zult 5 keer aangesproken worden. Minstens één keer door een politieman met twinkeling in de ogen.
Serieus geïnteresseerden only. Heb je maar €500? Koop een degelijke bakfiets met bekerhouder. Deze wagen is voor mensen met stijl, lef, en misschien een licht alcoholprobleem (geintje... soort van).
Zin om samen met deze wagen geschiedenis te schrijven (of herschrijven met een dikke stift)? Stuur een bericht! Let wel: humor verplicht.
"Fouten in de tekst? Kan. We hebben 'm geschreven met een pint in de ene en een punaise in de andere hand."
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van null
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 990,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 29.359,14
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,77
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 60 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 472,82
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Renault Bank / Renault Leasing - Geschäftsbereich der RCI Banque S. A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
ParticulierContactpersoon
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.