Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
bmw-735-l-01.jpg

BMW 735

BMW 735 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW 735, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:7.5 - 8.4s
Maximumsnelheid:240 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):268 - 300 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):11.1 - 12.6 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4984 x 1862 x 1425 mm
Portieren:4
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:460 - 535 kg

Interesse in een BMW 735

BMW 735 tweedehands auto
BMW 735 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Een tweedehands BMW 735 nodig? U vindt onderaan deze pagina honderden BMW 735 occasie zoekertjes in België terug. U kan eveneens 1 advertentie voor uw tweedehands BMW 735 gratis plaatsen (enkel voor particulieren) met 15 foto's gedurende 1 maand.

De BMW 735 combineert sportieve rijeigenschappen met topklasse comfort


De ruime vormgeving en de bovenmate comfortabele rijeigenschappen van de in 1977 geïntroduceerde sedans uit de 7-serie waren voor BMW nog niet goed genoeg. Ook een BMW uit de hogere klasse moest met typische BMW-dynamiek klaarstaan. Twee jaar na de introductie van de 7-serie was het dan zover: de nieuwe BMW 735 werd geïntroduceerd. Met zijn 3,4 liter cilinderinhoud en 160 kW (217 pk) motor was de BMW 735 de toenmalige aanvoerder van de topklasse van Beierse autofabrikant. De klanten, die graag comfort en sportieve attributen gecombineerd in één auto zagen, kregen een auto die 217 km/u kon rijden en ondanks zijn gewicht van 1,5 ton binnen acht seconden tot honderd km/u kon accelereren.


De BMW 735 wordt het bestverkochte model van de hogere klasse


Het sportieve concept van de hogere klasse werd door de klanten met open armen ontvangen. De BMW 735 was samen met de BMW 728 het bestverkochte voertuig van de 7-serie, dit gold ook voor het eerste model met een nieuw design dat vanaf 1986 werd geproduceerd. Met de productiestop van de minder krachtige BMW 728 en BMW 732 en de gelijktijdige introductie van grotere V8- en V12-motoren in de BMW 740 en BMW 750, nam de BMW 735 van de tweede generatie tot 1992 ditmaal de middenpositie in de collectie van de 7-serie in. Het model werd aangeboden met een 162 kW (220 pk)-motor zonder katalysator en met een iets minder krachtige motor met 155 kW (211 pk), die wel met een katalysator was uitgerust.


Sinds 1996 is de BMW 735 uitgerust met een achtcilinder motor.


Tussen 1996 en 2001 kreeg de BMW een compleet nieuwe motor met een nog krachtiger prestatievermogen. De nieuwe achtcilinder presteerde nu tot 175 kW (238 pk) en had een maximale koppel van 345 Newtonmeter (Nm). Ten tijde van de derde generatie (2001-2005) werd de performance van de motoren nog eens opgeschroefd, de BMW 735 presteerde nu 200 kW (272 pk). Ondanks het feit dat het gewicht was gestegen tot bijna twee ton, was dit voldoende bij een maximale koppel van 360 Nm om binnen 7,5 seconden van nul naar honderd km/u te kunnen accelereren. Het verbruik van deze modellen lag gemiddeld op 10,7 liter super. In 2005 werd de productie van de BMW 735 ten gunste van de BMW 540 stopgezet.

Beoordelingen voor BMW 735

10 Beoordelingen

4,5