Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
170.000 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
04/1985
Brandstof
Benzine
Vermogen
210 kW (286 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 170.000 km
- Bouwjaar
- 04/1985
- Laatste maal distributieriem vervangen
- 12/2021
Technische Gegevens
- Vermogen
- 210 kW (286 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Zwart
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
BMW M635CSI europese uitvoering ; de wagen werd begin 1985 geproduceerd en verkocht bij de dealer in Monaco maar werd onmiddellijk verscheept naar Amerika ; daar kon deze BMW nog niet gekocht worden op dat moment, zij moesten nog een tijdje wachten op de minder krachtige M6 (260pk motor) die voldeed aan de toen geldende Amerikaanse uitstootnormen. Deze zeer bemiddelde klant kon dus niet wachten en kocht zijn wagen in Europa om te verschepen naar US waar hij dus lange tijd verbleef ( omgeving Katy in Texas ). Dit zorgde er alvast voor dat deze wagen in tegenstelling tot vele andere E24’s niet aan de roestduivel is blootgesteld geweest. Anderzijds had de zon wel zijn best gedaan en was de lak niet meer optimaal.
Bijgevolg werd de wagen terug van zijn originele lakkleur voorzien ( bmw black anthracite ) en werd tevens het ganse lederen interieur ( beige) opnieuw bekleed waardoor dit er in vergelijking met de meeste andere wagens geweldig uitziet. Ook de dakhemel bekleding werd vernieuwd.
Toen de wagen in mijn bezit kwam in 2015 had deze 167213km op de teller en dit is nauwelijks opgelopen. Dat is eigenlijk ook de hoofdreden waarom deze wagen te koop wordt aangeboden. Ikzelf heb evenwel deze voorbije periode steeds verder aandacht gegeven aan de wagen om deze in een optimale conditie te behouden en te verbeteren waar ik dit mogelijk achtte. Zo werden de 3-delige BBS velgen ( veel beter dan de standaard TRX velgen ) volledig gedemonteerd, voorzien van nieuwe poederlak, de randen gepolijst en voorzien van nieuwe boutjes door Alu-VelgRepair.
Ook werden de rubbers en darmen ( inlaat, Airbox, carterventilatie ) allemaal preventief vervangen, naast uiteraard het noodzakelijke onderhoud met de voorgeschreven olie ( motor en versnellingsbak) door een BMW specialist ( die vroeger het Joosen team 24u Francorchamps begeleidde als technieker).
Nieuwe banden werden gemonteerd waar minder dan 2500km werd mee gereden sinds plaatsing. Remblokken en remklauwen vooraan werden vervangen.
Airconditioning werd volledig nagezien en onderdelen vervangen door Peeters-Van Tongel in 2023. Deurrubber links werd vervangen, viscokoppeling werd vervangen, en eind 2021 werd de motor bijna volledig gereviseerd, inclusief nieuwe ketting, Bourage, dichting kleppendeksel, dichting carter, riemen alternator en airco, oliefilter, nieuwe thermostaat, nieuwe watermpomp, vlakken kleppendeksel, één nokkenas vervangen waar lichte slijtage was vastgesteld, temperatuursensor vervangen, etc ( 4225eur factuur). Tevens werd door VAROCO de printplaat gecontroleerd en hersteld voor aansturing van aantal elektrische en elektronische items ( zoals ontsteking, maar ook verlichting ed). Al deze zaken sinds 2015 zijn aantoonbaar op factuur.
Alles bij elkaar heb ik een goede 25.000eur geïnvesteerd in deze wagen die al goed was bij de aankoop ervan nu 10 jaar geleden.
Een wagen van 1985 is misschien niet meer in concours-staat met 170.000km op de teller maar als u een wagen zoekt waar reeds ontzettend veel aan gebeurd is en die toch een BMW icoon genoemd kan worden, en die ondertussen behoorlijk in waarde aan het toenemen is, en waar u zowel comfortabel met 4 personen ( aantal toerritten voor het goede doel mee gedaan ) als sportief ( 286pk in de hogere toeren ) mee kan rijden, dan is deze BMW M635csi een wagen die u zeker zal aanspreken, als enige oldtimer of als onderdeel van uw collectie. Een betere vinden zal heel lastig worden en voor een aanzienlijk hoger budget dan
Bijgevolg werd de wagen terug van zijn originele lakkleur voorzien ( bmw black anthracite ) en werd tevens het ganse lederen interieur ( beige) opnieuw bekleed waardoor dit er in vergelijking met de meeste andere wagens geweldig uitziet. Ook de dakhemel bekleding werd vernieuwd.
Toen de wagen in mijn bezit kwam in 2015 had deze 167213km op de teller en dit is nauwelijks opgelopen. Dat is eigenlijk ook de hoofdreden waarom deze wagen te koop wordt aangeboden. Ikzelf heb evenwel deze voorbije periode steeds verder aandacht gegeven aan de wagen om deze in een optimale conditie te behouden en te verbeteren waar ik dit mogelijk achtte. Zo werden de 3-delige BBS velgen ( veel beter dan de standaard TRX velgen ) volledig gedemonteerd, voorzien van nieuwe poederlak, de randen gepolijst en voorzien van nieuwe boutjes door Alu-VelgRepair.
Ook werden de rubbers en darmen ( inlaat, Airbox, carterventilatie ) allemaal preventief vervangen, naast uiteraard het noodzakelijke onderhoud met de voorgeschreven olie ( motor en versnellingsbak) door een BMW specialist ( die vroeger het Joosen team 24u Francorchamps begeleidde als technieker).
Nieuwe banden werden gemonteerd waar minder dan 2500km werd mee gereden sinds plaatsing. Remblokken en remklauwen vooraan werden vervangen.
Airconditioning werd volledig nagezien en onderdelen vervangen door Peeters-Van Tongel in 2023. Deurrubber links werd vervangen, viscokoppeling werd vervangen, en eind 2021 werd de motor bijna volledig gereviseerd, inclusief nieuwe ketting, Bourage, dichting kleppendeksel, dichting carter, riemen alternator en airco, oliefilter, nieuwe thermostaat, nieuwe watermpomp, vlakken kleppendeksel, één nokkenas vervangen waar lichte slijtage was vastgesteld, temperatuursensor vervangen, etc ( 4225eur factuur). Tevens werd door VAROCO de printplaat gecontroleerd en hersteld voor aansturing van aantal elektrische en elektronische items ( zoals ontsteking, maar ook verlichting ed). Al deze zaken sinds 2015 zijn aantoonbaar op factuur.
Alles bij elkaar heb ik een goede 25.000eur geïnvesteerd in deze wagen die al goed was bij de aankoop ervan nu 10 jaar geleden.
Een wagen van 1985 is misschien niet meer in concours-staat met 170.000km op de teller maar als u een wagen zoekt waar reeds ontzettend veel aan gebeurd is en die toch een BMW icoon genoemd kan worden, en die ondertussen behoorlijk in waarde aan het toenemen is, en waar u zowel comfortabel met 4 personen ( aantal toerritten voor het goede doel mee gedaan ) als sportief ( 286pk in de hogere toeren ) mee kan rijden, dan is deze BMW M635csi een wagen die u zeker zal aanspreken, als enige oldtimer of als onderdeel van uw collectie. Een betere vinden zal heel lastig worden en voor een aanzienlijk hoger budget dan
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
Verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.

