Sterke punten
- Zeer goed panoramisch uitzicht
- Fatsoenlijke hoeveelheid ruimte in het interieur
- Laag brandstofverbruik
Zwakke punten
- Slechts 3 van de 5 sterren in de NCAP botsproef.
- Veel hard plastic in het interieur
- Matig motorvermogen
Honda Logo Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Logo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Honda Logo
-
Honda Logo 1.3i 139000km 1999
€ 650,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 139.000 km
- 10/1999
- 48 kW (65 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
6,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
150 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9860 oosterzele -
Honda Logo 1.3i 1er propriétaire 84000km !!
€ 2.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 84.000 km
- 12/2001
- 48 kW (65 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
6,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
150 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7120 Haulchin
Interesse in een Honda Logo
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De bagageruimte kan worden vergroot door de achterbank op te klappen.
- Relatief lage onderhoudskosten.
- Grote glazen oppervlakken zorgen voor een aangename sfeer in het interieur.
- Goede ruimte op de voorstoelen.
Gegevens
Motorisatie
De Honda Logo is uitgerust met een 1,3-liter viercilinder motor, die de kleine stadsrunabout acceptabele rijwaarden geeft. Zo heeft het model met 65 pk voldoende vermogen om gemakkelijk mee te zwemmen in het stads- en plattelandsverkeer. Alleen bij volledige belading raakt de logo enigszins buiten adem bij inhaalmanoeuvres tussen 100 km/u en 120 km/u.
Gezien de geregistreerde maximumsnelheid van 152 km/u is dat niet verwonderlijk. Tegen het einde van het toerenbereik heeft de benzinemotor gewoon geen kracht meer. Ook de acceleratie-eigenschappen zijn met ongeveer 15 seconden tot 100 kilometer per uur nogal terughoudend.
Daarentegen scoort de Honda Logo met laag brandstofverbruik. Terwijl het model in de stad ongeveer 8,0 liter verbruikt, daalt het verbruik buiten de stad tot 6,0 liter. Dit resulteert in een gecombineerd brandstofverbruik van 7,0 liter per 100 kilometer.
Naast een handgeschakelde versie is de Logo ook leverbaar met een continu variabele CVT-automaat. In combinatie met de kleine draaicirkel en de relatief directe besturing, laat de kleine Japanse auto zich vlot door smalle binnensteden manoeuvreren. Maar dankzij de comfortabele stoelen zijn ook langere ritten geen probleem voor de Honda Logo.
Afmetingen
Gezien het feit dat de Honda Logo een kleine auto is, is de binnenruimte heel bevredigend. Dat betekent dat ook langere mensen gemakkelijk langere afstanden kunnen afleggen op de voorstoelen.
Door zijn lengte van slechts 3,78 meter biedt het model echter weinig ruimte op de achterbank. De hoofd- en beenruimte zijn bescheiden, zoals typisch is voor deze klasse, en laten slechts personen tot ongeveer 1,80 meter lang toe om comfortabel te rijden. De middelste zitplaats achterin mag alleen voor zeer korte ritten worden gebruikt en wordt vanwege zijn smalle afmetingen een noodzitje genoemd.
Met een draaicirkel van slechts 10,2 meter is de kleine Japanse auto des te praktischer in het stadsverkeer. Dankzij de geringe afmetingen van het voertuig kan hij precies door smalle rijstroken rijden en met zijn optimaal zicht rondom slaat hij ook een goed figuur bij het parkeren en achteruitrijden.
Bovendien biedt de Honda Logo een aanvaardbare hoeveelheid ruimte in de kofferbak voor zijn autoklasse. Het laadvolume is met 230 liter niet enorm, maar kan aanzienlijk worden vergroot door de gedeelde achterbank neer te klappen.
Gegevens en afmetingen | Honda logo 1.3 |
---|---|
Bouwperiode | 1999- 2002 |
Lengte, breedte, hoogte | 3,8 m x 1,6 m x 1,5 m |
Wielbasis | 2,4 m |
Kofferbakvolume | 228 l |
Leeggewicht | 888 - 934 kg |
Toelaatbaar totaal gewicht | 1.365 - 1.405 kg |
Cilinderinhoud | 1.343 cm³ |
Koppel | 108 Nm |
Topsnelheid | 145 - 152 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 14,5 - 15,6 s |
Tankinhoud | 40 liter |
Verbruik | 6,3 - 7 l |
CO2-uitstoot | 150 - 167 g/km |
Varianten
De Honda Logo werd geproduceerd vanaf 1996, maar kon in Europa pas in 1999 worden besteld. Daarna werd hij hier als nieuwe auto verkocht tot het modeljaar 2001. De voorganger en opvolger van de serie is de Honda Jazz. De logo heeft ook enkele visuele overeenkomsten.
Tijdens zijn relatief korte verschijning op de Europese automarkt werd de Honda Logo uitsluitend aangeboden in één motorversie. Naast een model met handgeschakelde transmissie is de auto ook leverbaar met een CVT automatische transmissie.
Prijs
Met net geen 12.000 euro was de Honda Logo een betaalbare auto voor prijsbewuste klanten. Het model met een praktische automatische versnellingspook was slechts iets duurder, met een meerprijs van ongeveer 1000 euro.
De Honda logo werd echter in 2001 opgeheven, dus de enige optie is om een occasion te kopen. De toegangskosten liggen soms ver onder de 1000 euro. In de meeste gevallen gaat het echter om de basisvarianten met een zeer hoge kilometerstand. Aan de andere kant, als je een nieuwere Honda Logo wilt met een lage kilometerstand of een goede uitrusting, zul je ook meer geld moeten uitgeven aan een gebruikte auto. Tot 4000 euro is dan niet ongewoon.
Met zijn lage gewicht en zuinige motoren biedt het Honda Logo klanten en bestuurders gunstige onderhoudskosten. Het model weegt minder dan een ton en kost ongeveer 400 - 600 euro aan motorrijtuigenbelasting per jaar.
Design
Exterieur
Van buiten vertoont de Honda Logo enige overeenkomsten met zijn voorganger en opvolger, de Honda Jazz. Het ontwerp van het exterieur maakt vrijwel geen gebruik van harde randen en hoeken; in plaats daarvan wordt de vorm van het voertuig gekenmerkt door gebogen rondingen.
Van voren is de Honda Logo 1.3i gemakkelijk te herkennen aan zijn halfronde koplampen, waarin ook de richtingaanwijzers zijn verwerkt. Het smalle en kleine radiatorrooster geeft het model een vriendelijke uitstraling aan de voorzijde, terwijl de luchtinlaten in de voorbumper een vleugje behendigheid toevoegen.
In het zijaanzicht vallen vooral de grote zijruiten op. In combinatie met de smalle B- en C-stijlen zorgt dit voor een aangenaam interieurgevoel naast een groots uitzicht rondom. Door de kleine banden lijkt de kleine auto echter ook nogal hoogbenig, wat geen negatief effect heeft op het rijgedrag.
Interieur
Zoals gebruikelijk voor deze voertuigklasse is het interieur van de Honda Logo visueel nogal onaantrekkelijk. Het dashboard is geheel van hard plastic en wordt alleen onderbroken door de contrasterende middenconsole.
Voor 950 euro extra kon de kleine auto ook worden besteld met Alcantara lederen bekleding, wat de sfeer in het interieur aanzienlijk verbeterde.
De stoelen van het Honda Logo overtuigen met veel comfort. Dit betekent dat ook langere ritten comfortabel in de auto kunnen worden afgelegd.
De analoge snelheidsmeter met toerenteller lijkt tegenwoordig misschien wat verouderd, maar hij scoort punten met goede leesbaarheid. Met airconditioning en stuurbekrachtiging zijn ook basiscomfortvoorzieningen aan boord. De originele cassette radio straalt wat retro charme uit.
Veiligheid
Ondanks vier airbags scoort de Honda Logo slechts bevredigend in de Euro NCAP crashtest met een resultaat van drie van de vijf mogelijke sterren voor de bescherming van de inzittenden. De beoordeling is nog onaangenamer als we kijken naar de bescherming van voetgangers. Met slechts twee van de vijf mogelijke sterren zit de kleine Japanse auto onder het gemiddelde.
In gevaarlijke rijsituaties ondersteunen ABS en de elektronische remkrachtverdeling EBD de bestuurder. Dankzij de grote achter- en zijruiten is het zicht rondom zeer goed, wat vooral merkbaar is bij het parkeren en achteruitrijden.
Alternatieven
Met de VW Lupo presenteert de fabrikant uit Wolfsburg een populaire concurrent voor de Honda Logo, die in Europa veel vaker te koop wordt aangeboden. De marktsituatie is vergelijkbaar voor de VW Polo 9N. Dit biedt ook aanzienlijk meer ruimte en opslag.
Vanuit Frankrijk komt de Peugeot 206 in de vergelijkingsrace. Naast een grondig gestileerd ontwerp is de auto ook verkrijgbaar in een cabrioletversie die geschikt is voor de zomer.
Andere alternatieven zijn de Renault Clio of de Ford Fiesta. Beide voertuigen bieden met 250 liter iets meer bergruimte in de kofferbak.