Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
AS24-modelpagina-porsche-targa_06.jpg

Porsche Targa

1 / 6
AS24-modelpagina-porsche-targa_06.jpg
AS24-modelpagina-porsche-targa_01.jpg
AS24-modelpagina-porsche-targa_02.jpg
AS24-modelpagina-porsche-targa_03.jpg
AS24-modelpagina-porsche-targa_04.jpg
AS24-modelpagina-porsche-targa_05.jpg

Sterke punten

  • Stijlvol design
  • Cabrioplezier en coupécomfort
  • Bliksemsnelle prestaties

Zwakke punten

  • Hoge prijzen
  • Hoog gewicht
  • Alleen met vierwielaandrijving

Porsche Targa Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Porsche Targa, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:3.5 - 5.8s
Maximumsnelheid:201 - 308 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):182 - 286 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):7.9 - 11.9 0
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4245 x 1735 x 1288 mm
Portieren:2 - 3
Kofferruimte:125 - 163 liter
Aanhangergewicht:310 - 445 kg

Cabriolet met vaste rolbeugel sinds 1965

Het silhouet van de Porsche 911 Targa is al bijna even iconisch als dat van de 911 zelf. Al sinds 1965 biedt Porsche een Targa-variant van zijn 911 aan, waarbij je het dak boven de voorste zitplaatsen kunt openen maar tegelijk van de veiligheid van een vaste rolbeugel profiteert. Sinds 2020 is er ook een Targa-variant van de huidige 911-generatie (992).

Interesse in een Porsche Targa

Porsche Targa tweedehands auto
Porsche Targa nieuwe auto
Porsche Targa dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goeie redenen

  • Zoals gezegd is het targa-silhouet al bijna even tijdloos als het silhouet van de 911 zelf. De elegante wraparound-achterruit maakt het plaatje helemaal af.

  • Met het mooie weer heb je het dak in 19 seconden geopend en bij slecht weer is het even snel weer dicht. De Porsche 911 Targa is dus geschikt voor alle weersomstandigheden.

  • Porsche biedt zijn 911 Targa aan met vierwielaandrijving die de voorkeur geeft aan de achterwielen, maar die op gladder wegdek toch nog een vangnet biedt.

  • Met minstens 385 pk uit de 3,0 liter grote zescilinder boxermotor helemaal achterin zijn de sportieve prestaties verzekerd.

Alle belangrijke gegevens over de Porsche 911 Targa (992)

Motoren

Porsche biedt de 992-generatie van zijn 911 Targa aan met drie verschillende motoren. Geen basisversies, zoals in de rest van het 911-gamma, en ook geen achterwielaandrijving: de 911 Targa is altijd vierwielaangedreven. De Targa 4 is de basisversie in het Targa-gamma, en gebruikt een 3,0 liter grote zescilinder met twee turbo’s die in totaal 385 pk en 450 Nm produceert. In combinatie met de standaard PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling en acht verzetten sprint hij naar 100 km/u in 4,2 seconden en haalt hij een topsnelheid van 289 km/u.

Een trapje hoger vinden we de Targa 4S, die naar keuze met de PDK-versnellingsbak of met een manuele zevenbak kan worden uitgerust. De Targa 4S haalt 450 pk en 530 Nm uit dezelfde boxermotor, en sprint in combinatie met de PDK-bak naar 100 km/u in 3,6 seconden. Met de manuele bak duurt dat iets langer: 4,4 seconden. Beide versies halen een topsnelheid van 304 km/u.

De kers op de taart van het 911 Targa-gamma is de Targa 4 GTS. Ook hier heb je weer de keuze tussen een PDK-achttraps en een manuele zevenbak. De 3,0 liter grote zescilinder boxermotor is hier 480 pk en 570 Nm sterk. Met de PDK-bak is de sprint naar 100 km/u in 3,5 seconden afgehandeld, met de manuele bak is dat in 4,3 seconden het geval. In beide gevallen ligt de topsnelheid op 307 km/u.

Afmetingen

Met een lengte van 4,52 meter, breedte van 1,85 meter en hoogte van 1,30 meter is de Porsche 911 Targa (992) laag en breed, zoals het een echte sportwagen betaamt. De Targa 4 GTS voegt nog een extra centimetertje toe aan de lengte door zijn andere bumpers, maar verder komen deze afmetingen overeen met die van de basis-911, de Carrera Coupé.

Ook het koffervolume onder de klep vooraan is bij deze 911 Targa met 132 liter identiek aan dat van de 911 Carrera. Omdat de kofferruimte vooraan zit neemt de weggeklapte dakconstructie geen kofferruimte weg. Ondanks dat bijzondere dak beschikt de 911 Targa eveneens over een 2+2-zitconfiguratie, dus met kleine achterbank en twee zitplaatsen. Die dienen weliswaar alleen voor kleine kinderen of voor noodgevallen.

Uitvoeringen

Porsche biedt zijn 911 Targa dus aan in drie uitvoeringen: de Targa 4, de iets krachtigere Targa 4S en de Targa 4 GTS, die nog meer vermogen uit de boxermotor haalt en die zich visueel onderscheidt door zijn zwarte koetswerkaccenten. Die laatste is er trouwens nog in een bijzonder exclusieve versie: de 911 Edition 50 Years Porsche Design. Die heeft een zwarte koetswerkkleur, een zwartgrijs interieur, de nodige 50 Years Porsche Design-logo's en een gelimiteerde oplage: 750 exemplaren.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De catalogusprijzen van de Porsche 911 Targa (992) beginnen bij 145.015,48 euro (Targa 4). De Targa 4S kost een goeie 15.000 euro meer, de Targa 4 GTS kost een goeie 35.000 euro meer dan de basis-Targa. De 911 Edition 50 Years Porsche Design heeft al helemaal een exuberant prijskaartje: 205.554,80 euro.

Door het ijzersterke merkimago is de Porsche 911 Targa op de tweedehandsmarkt behoorlijk waardevast. Temeer omdat de Targa-versie van deze 992-generatie nog niet zo lang op de markt is, en omdat de optielijst bij Porsche de factuur flink doet aandikken. Een startprijs van 165.000 euro is dan ook geen uitzondering.

In Vlaanderen betaal je voor de 911 Targa minstens 4.570,47 euro aan BIV en 998,59 euro aan jaarlijkse verkeersbelasting. In Brussel en Wallonië liggen de tarievne op respectievelijk 1.239 euro en 931,66 euro.

Design-highlights en interieur

De Porsche 911 Targa springt meteen in het oog door zijn vaste rolbeugel en zijn achterruit die naadloos overvloeit in de zijruiten. Verder biedt hij dezelfde personalisatiemogelijkheden en hetzelfde interieur als de andere 911-modellen. Dat betekent dat hij eveneens beschikt over een kleine achterbank en dus een 2+2-zitconfiguratie.

Vaste rolbeugel

Het silhouet van de Porsche 911 Targa is al sinds 1965 ongewijzigd: het dakgedeelte boven de voorste passagiers dat open kan en een gedeelte van de dakconstructie dat blijft staan. Sinds de 991-generatie van de 911 is dat weer een rolbeugel die de plaats van de B-stijl inneemt. Een andere blikvanger is de grote achterruit, die naadloos overvloeit in de zijruiten voor een wraparound-effect. De Targa 4 GTS houdt er met zijn zwarte accenten een iets sportievere stijl op na, al kun je bij de andere versies met de SportDesign-elementen hetzelfde effect beogen.

Kleine achterbank

Binnenin houdt de 911 Targa er in grote lijnen hetzelfde interieur op na als de meeste andere 911-modellen. Ook hier heb je vooraan de keuze tussen standaard sportzetels en exemplaren die in iets meer richtingen verstelbaar zijn. Achteraan zijn er nog twee zitjes, maar die zijn alleen geschikt voor noodgevallen of voor kleine kinderen. De zetels kunnen deels of volledig met leder worden bekleed, al drijft Porsche de personalisatie natuurlijk tot in het extreme. Op de middenconsole krijg je ofwel de kleine pook van de PDK-achttrapsversnellingsbak of de versnellingshendel van de manuele zevenbak. De afwerkingskwaliteit van het interieur is alleszins uitmuntend.

Rijhulp en veiligheid

Veiligheidsorganisatie Euro NCAP heeft de Porsche 911 nog niet beoordeeld, maar ook deze 911 Targa biedt behoorlijk wat rijhulp, al is die meestal optioneel. Zo noteren we in de optielijst uitgebreide parkeerhulp, een dodehoekwaarschuwing, rijstrookhulp, een adaptieve cruise control en zelfs een nachtzichtassistent. Daarnaast zorgt de standaard vierwielaandrijving voor de nodige gemoedsrust op nat of glad wegdek.

Alternatieven

Er zijn heel wat concurrenten voor de Porsche 911, van de BMW M4 over de Mercedes-AMG SL tot de Jaguar F-Type. Wie een alternatief zoekt voor de 911 Targa maar toch bij Porsche wil bijven, kan gewoon uitwijken naar de 911 Coupé of Cabriolet, in allerlei vermogensversies, van Carrera tot Turbo S.

FAQ

Hoeveel kost de Porsche 911 Targa?
De Porsche 911 Targa van de huidige 992-generatie heeft een startprijs van 145.015,48 euro. Maar naar goeie Porsche-gewoonte is de optielijst uitgebreid en zijn de opties prijzig, waardoor de eindfactuur nog stevig aantikt.
Welke versies zijn er van de Porsche 911 Targa?
Porsche speelt zijn 911 Targa door zijn vaste rolbeugel uit als een comfortabele en extra veilige cabriolet. De Duitsers bieden hem dan ook alleen aan met vierwielaandrijving, in de vorm van de Targa 4, de Targa 4S en de Targa 4 GTS.

Beoordelingen voor Porsche Targa

1 Beoordelingen

4,0