Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Mazda punt CX-5 bij (2020)

Mazda maakt er een goede gewoonte van om bijna jaarlijkse kleine updates door te voeren aan haar line-up. Niet anders voor de CX-5. Die krijgt als “MY2020” kleine visuele tweaks én een motor met cilinderuitschakeling.

Hoewel de huidige generatie CX-5 nog maar sinds 2017 op de markt is, krijgt de Japanse SUV al voor de tweede keer een bijpuntsessie. Het past in de filosofie van Mazda om jaarlijks de kwaliteit van haar wagens naar een hoger plan te tillen, in plaats van te wachten tot een grote facelift.

Details, details

Wat is er nu nieuw aan die CX-5 “MY2020”? Wel, je moet al een volleerde Mazda-iaan zijn om ‘m te kunnen onderscheiden van de “MY2019”. De Japanners spreken van nieuwe logo’s en een nieuwe lakkleur - Polymetal Grey Metallic. Kijk, voor de Duitsers genoeg om van een grote facelift te spreken.

Mazda CX-5 MY2020

Al is er natuurlijk meer. Want Mazda ging ook nog met de zwabber door het interieur. Waardoor het interieur vanaf 2020 uit kan pakken met een infotainmentscherm van 8-duims én LED-sfeerverlichting. De grootste nieuwigheid, die zit echter onder de kap.

Op twee pootjes

Mazda voorziet haar 2-liter benzinemotor met 165 pk namelijk van cilinderuitschakeling. Het systeem dat enkel beschikbaar is op de manuele versie schakelt bij een lage werkdruk cilinders 1 en 4 uit. Waardoor je dus met een tweecilinder SUV onderweg bent. Het voordeel? Een CO2-uitstoot die daalt van 149 g/km naar 133 g/km (NEDC).

MazdaCX-5 MY2020

Draait het minder om ecologie maar meer om pk’s? Dan biedt Mazda voortaan ook haar 2.5-liter benzine aan met 194 pk. Aan de dieselkant blijft de 2.2 turbodiesel met 150 of 184 pk staan. Vierwielaandrijving en automaat? Het behoort ook allemaal tot de mogelijkheden.

Verfijnder

Rest tenslotte nog het werk aan het chassis. Want ook daar boven de ingenieurs van Mazda zich over. Zo werd de stuurinrichting van de benzineversies aangepast om minder trilling in het stuur te garanderen. Verder is er voor de versies met vierwielaandrijving een nieuwe “off-road” assistent die samenwerkt met de hill assist om gripverlies beter tegen te gaan. Op vlak van veiligheid kreeg de camera aan de voorzijde een opfriskuur om gevaren beter te detecteren. Dat kan tussen 4 tot 80 km/u en indien nodig een noodrem uitvoeren. Nog niet overtuigd? Wel, vanaf MY2020 krijg je ook een nieuwe sleutel voor de CX-5! Kijk, je zou zo naar de dealer hollen. Al kan je beter eerst even bellen, in deze tijden...

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Alfa-Romeo-Junior-2024 01

Nieuw: Alfa Romeo Junior is eerste EV van het merk (2024)

Autonieuws
Maserati-GranCabrio-Folgore-01

Nieuw: Maserati GranCabrio Folgore geeft ons zin in de zomer (2024)

Autonieuws
Nissan-Qashqai-FL-2024 01

Nieuw: Nissan Qashqai Facelift (2024)

Autonieuws
Ontdek meer