Ga naar hoofdinhoud
Opel Astra Electric (2022) banner

Nieuw: Opel Astra Electric, ook als elektrische break

Naast de PHEV biedt Opel nu een tweede Astra met stekker aan: de Electric. Die is er als vijfdeurs en als break, en biedt tot 416 kilometer rijbereik.

Verrassing: Opel doopt zijn elektrische Astra niet ‘Astra-e’, in navolging van de Corsa-e en Mokka-e. Wel heet de elektrische C-segmenter Astra Electric, en verschijnt hij meteen als vijfdeurs en als break, de Sports Tourer. Dat laatste is dan weer geen verrassing: eerder ging de technisch nagenoeg identieke Peugeot e-308 SW hem voor.

Opel Astra Sports Tourer Electric (2022) statisch, vooraanzicht

Iets meer koppel

Deze Opel Astra Electric en Astra Sports Tourer Electric gebruiken uiteraard dezelfde aandrijflijn als de elektrische Fransman: een batterij van 54 kWh, waarvan 51 kWh bruikbaar is, gekoppeld aan een elektromotor van 156 pk (115 kW). In deze Astra Electric beschikt de elektromotor over iets meer koppel: 270 Nm, vergeleken met 260 Nm in de Peugeot e-308. Over acceleratiecijfers wil Opel nog niets kwijt, wel dat de topsnelheid begrensd is op 170 km/u.

Opel Astra Electric (2022) statisch, detail

Tot 416 kilometer

Net als de e-308 mikt ook deze Astra Electric op een gemiddeld WLTP-verbruik van 12,7 kWh/100 km en op een rijbereik van meer dan 400 kilometer: Opel spreekt over een WLTP-rijbereik van 416 kilometer. Standaard geeft Opel de Astra Electric en Astra Sports Tourer Electric een boordlader van 11 kW mee en een snellader van 100 kW. Geen baanbrekende cijfers, maar wel mooi meegenomen is dat de batterij in deze Astra Electric netjes wordt geïntegreerd: het interieur- en koffervolume blijft volgens Opel dus netjes gevrijwaard.

Opel Astra Electric (2022) interieur

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

BEBE20250430 Citroën C5 Aircross Header

Citroën C5 Aircross: bekende technologie, nieuw jasje (2025)

Autonieuws
BEBE20250430 BMW M2 Header

De BMW M2 krijgt een... viercilinder?! (2025)

Autonieuws
BEBE20250430 Research Header

5 recente auto’s die je compleet bent vergeten (maar wel best goed zijn)

Autonieuws
Ontdek meer