Het Citroën conservatorium verhuist naar een kleinere locatie. Hierdoor moet het officiële Citroën-museum schoonmaak houden in zijn collectie. 63 auto’s gaan via een veiling in de verkoop.
BMW schuift opnieuw een uitgepuurde versie van de M3 naar voor. De nieuwe BMW M3 CS is met 460 pk krachtiger en dankzij carbon een stukje lichter.
De eerste Honda Type R die officieel naar Europa kwam, was de Integra van 1997. Toch vieren we anno 2017 niet 20 maar 25 jaar Type R, omdat het submerk al vijf jaar eerder gelanceerd werd met een supercar van formaat: de op 500 exemplaren beperkte NSX Type R uit 1992.
Citroën laat de eerste beelden zien van zijn geüpdatete C4 Cactus. Die blijft weliswaar origineel, maar toch ook wat volwassener om zich beter van zijn nieuwe taak te kwijten.
We wachten nog steeds vol ongeduld op de eerste mogelijkheid om de nieuwe Alpine A110 te testen op de weg. Maar Alpine heeft wel al een raceversie klaar, en kondigt zelfs al een eigen cup aan.
Uit de as van Gumpert is het merk Apollo opgestaan. Het laat zijn eerste boreling zien. Daarvoor heb je de moed van een viking nodig en de portefeuille van een Wall Straat-bankier.
Net als Audi met de Q2 kiest ook BMW voor zijn X2 voor een nieuwe designrichting. Hij debuteert in maart 2018 met 2.0 viercilindermotoren, later volgen kleinere motoren.
Jawel, opnieuw een erg knappe concept van Honda op het Salon van Tokio. So what? Wel, er is hoop dat dit echt een Honda van de nabije toekomst wordt.
Hij dook al kort even op toen de Aston Martin Vanquish Zagato Volante en Speedster werden aangekondigd. De Shooting Brake treedt nu pas helemaal op de voorgrond. Hiermee is de knappe nieuwe Astin-Zagato-familie compleet.
Minder auto voor meer geld, alleen Porsche kan daarmee weg komen. De Porsche 911 T schuift zichzelf naar voor als de 911 voor puristen. En bij Porsche betekent dat wat.
Met veel toeters en bellen heeft Audi het doek gelicht over zijn gloednieuwe A7 Sportback. Hij neemt helemaal bovenaan het gamma plaats, schouder aan schouder met de Audi A8. Natuurlijk zit hij tjokvol snufjes.
Sinds de vernieuwing van de kleine Porsches, die daarbij de naam 718 kregen, was het wachten op de GTS-versies. Het is eindelijk zover.
Volvo houdt woord: Polestar mag een eigen merk worden, en dit is de binnenkomer: de Polestar 1. Nog niet helemaal elektrisch, wel hybride en goed voor 600 pk.
De mix van oldtimers op leeftijd in combinatie met jong pk-geweld, trekt horden autoliefhebbers naar Knokke. Eén weekend lang is de kustgemeente een walhalla voor de autoliefhebber.
De Mercedes-Maybach G650 Landaulet die tijdens de Zoute Grand Prix is geveild, heeft uiteindelijk 1,2 miljoen euro opgebracht. Dat geld gaat naar de Laureus-stichting die steun krijgt van Mercedes.
De DB11 Volante is de bevestiging dat Aston Martin eindelijk klaar is om een nieuwe weg in te slaan. Met behoud van alle traditionele waarden van het merk.
De Range Rover Sport heeft de helft van zijn carrière bereikt. Tijd om hem op te frissen, en daarvoor mag er een stevig argument bij komen.
Dit is een getuigenis over het harde leven in de schaduw dat een reportagewagen in onze handen leidt. Anders gezegd: 3.000 kilometer, twee keer over de Alpen en tegen de bumper aan van een supersportwagen en een exclusieve oldtimer in de BMW 530d Touring.
McLaren heeft de eerste beelden vrijgegeven van een prototype van een auto waarbij de chauffeur in het midden plaatsneemt. Daarmee bevestigt Woking dat er een opvolger voor de legendarische F1 in de pijplijn zit.
De Porsche Cayenne wacht nog even in de coulissen alvorens hij naar de showrooms mag afzakken. Maar Porsche nodigde ons alvast uit om eens persoonlijk van dichtbij kennis te maken.
De Zoute Grand Prix omvat traditioneel ook een schoonheidswedstrijd: de concours d’élégance. Die komt ook dit jaar nog een stapje dichter bij de toppers op wereldniveau.
Dit weekend beleeft Knokke zijn drukste bezoekersweekend. De kustgemeente verwacht tot 200.000 bezoekers voor de Zoute Grand Prix, die oldtimers en moderne GT’s verenigt om het mooiste rijdende autosalon van België te vormen. Gratis toegankelijk bovendien.
Indien kopers van luxewagens en sportwagens iets gemeenschappelijk hebben, dan is het wel hun wens om zich te onderscheiden van de massa. Dat hebben de merken goed begrepen. Ze beschikken al enige tijd over departementen die maatwerk verrichten.
Renault heeft op het autosalon van Frankfurt deze concept voorgesteld die veel meer is dan een auto. Daarbij komt een oude Renault-slogan terug in gedachten.
Op een Autosalon van Frankfurt dat grotendeels in het teken van elektriciteit stond, bleek er toch nog ruimte voor klassieke petrolheads. Op de stand van Mini namelijk, met wat misschien wel een nieuwe Mini GP wordt?
Op een stand in Frankfurt die al propvol nieuwigheden staat, wist BMW toch nog plaats te maken voor een volledig elektrisch aangedreven concept car. Dit moet binnenkort BMW’s antwoord op Tesla worden.
Audi heeft in Frankfurt een R8 voorgesteld waar velen van droomden, zonder te geloven dat hij ooit echt zou komen. Nu is het dus zover: een R8 zonder quattro.
In Frankfurt stelde Honda deze Urban EV Concept voor, een leuke knipoog naar de eerste generatie Civic. Maar deze volledig elektrische stadsauto komt ook naar Europa, in 2019 volgens Honda.
Na twee jaar afwezigheid viert Audi in Frankfurt de terugkeer van één van de iconen vna het merk: de RS4 Avant. Hij wordt een waardige opvolger van de RS2, die ooit het pad effende.
Behalve enkele updates van de huidige modellen, laat Kia in Frankfurt ook een concept zien die de volgende stap in het design van het merk aankondigt. We zijn nog niet uitgepraat over Kia…
Naast de toekomstige 8-reeks en de Z4 geeft BMW op het Salon van Frankfurt ook nog een voorsmaakje mee van zijn toekomstige XXL-SUV: de X7. We kunnen we zeggen dat op de stand van BMW mooi… en minder mooi nieuws te rapen valt.
De Bugatti Chiron mag zijn borst nat maken. Mercedes doet er alles aan om deze 1.000 pk sterke ‘Formule 1 voor 2’ ook echt op de weg te krijgen. In Frankfurt is hij nog te zien als concept.
Het Arts & Elegance concours brengt voor miljoenen aan rijdende kunstwerken samen op het gras voor het al even prachtige kasteel van Chantilly. De unieke Bugatti 57SC Atlantic werd één van de hoogtepunten van het concours.
Liefhebbers van ‘hot hatches’ die de verplaatsing naar het Autosalon van Frankfurt maken, kunnen we alleen maar een ommetje langs de stand van Seat aanraden. Daar is de Leon Cupra R te zien.
Goed een jaar na de Coupé is het de beurt aan de Aventador Roadster om een update te krijgen die hem nog pikanter maakt, zowel in verleidingskracht als in prestaties.
Honda komt naar het Salon van Frankfurt met een concept die een voorsmaakje brengt van de volgende generatie CR-V. Voor het eerst komt daar ook een hybride variant van. Liever laat dan nooit, zeker?
Zoveel miljoen heb je nog nooit een berg op zien stormen. En dan hebben we het zowel over euro’s als over pk’s.
Eén van de blikvangers van het Salon van Frankfurt wordt de tweede generatie van de eerste in grote serie geproduceerde elektrische auto: de Nissan Leaf. Die gaat veel verder, met meer technologie, maar zal ook aanpassingen vergen.
Het Autosalon van Frankfurt wordt er eentje van extremen. Naast de nieuwe Ferrari Portofino krijgen we aan het andere uiteinde de nieuwe Dacia Duster te zien. Die is eigenlijk groter nieuws.
Bentley heeft hem tot op het laatste geheim kunnen houden, maar nu is de tijd voor de grote aankondiging aangebroken. Op het Autosalon van Frankfurt krijgen we deze nieuwe en knappe Continental GT te zien. Die is voor het eerst zelfs sexy.
De nieuwe Porsche Cayenne is toe aan de derde generatie. In enkele woorden samengevat is hij groter, praktischer, lichter en ook sportiever.
Veertig jaar lang hield een Japanse verzamelaar deze Ferrari 365 GTB/4 ‘Daytona’ verborgen. Bijzonder waardevol, want van de meer dan 1.200 geproduceerde ‘Daytona’s’ zijn er slechts zes in aluminium gemaakt. Dit is er één van.
Na een kat-en-muis-spelletje in camouflage-outfit met de paparazzi, geeft de nieuwe BMW M5 zich eindelijk helemaal vrij. De eerste gegevens zijn alvast veelbelovend.
Hier is een auto waar velen naar uitkijken: de eerste stads-SUV van Volkswagen: de T-Roc. Net voor zijn publieksdebuut in Frankfurt, heeft VW hem laten zien. Hij belooft veel rock’n’roll.
Ondanks het behoorlijk aantal afzeggen voor het Autosalon van Frankfurt zullen er toch heel wat belangrijke premières te zien zijn. Zoals deze nieuwe Ferrari bijvoorbeeld.
Porsche en Le Mans, een combinatie die goed is voor 19 overwinningen. Drie daarvan zijn op het conto te schrijven van de 962, en de 911 GT1 Evo die u hier ziet had er ook bijna één te pakken. Een ontmoeting met twee titanen die meer gemeenschappelijk hebben dan je zou denken.
Rijden in stijl én met plezier is niet elk merk gegeven. Nochtans zijn er enkele voorbeelden waarbij je voor minder dan 60.000 euro beide idealen bijeen hebt.
Na de ix35 met brandstofcel opteert Hyundai voor zijn nieuwe Fuel Cell SUV voor een revolutionair uiterlijk. Hij moet op één tank circa 800 kilometer ver komen.
Krachtiger, imposanter en beter uitgerust dan de kleine sportwagens onder 25.000 euro. Nu we het budget optrekken naar 40.000 euro, belanden we bij de compacte sportwagens die ook op circuitdagen erg in trek zijn.
Tussen alle evenementen als de Goodwood Revival, de Monaco Grand Prix Historique of Le Mans Classis is de Oldtimer Grand Prix op de Nürburgring nog steeds een referentie. Vorige week vond de 45ste editie plaats, helaas grotendeels in de regen.