Met de komst van de Ghost daalt Rolls Royce voor het eerste een trapje af op de maatschappelijke ladder. Bezitters van een Mercedes S600 vormen het doelpubliek. Met de Ghost verlegt Rolls meteen de standaard in deze klasse.
Zoals veel andere constructeurs, had ook Ford een primeur klaar voor het autosalon van Peking. Hij lijkt bedoeld voor China, maar laat ons in Europa ook niet onberoerd.
De Volt wordt Chevrolets eerste elektrische auto. Dat hij de voorloper is van een hele reeks batterijvoertuigen, bewijst deze Volt MPV5 concept: de eerste elektrische monovolume.
De prijzen van de Audi A1 zijn bekend. Zoals te verwachten viel, voert Audi met de A1 een strijd op het scherp van de snee met Mini.
De tweede moderne Gordini-incarnatie van Renault is klaar. Zijn strepenpak zit de Clio ‘Gordini’ RS als gegoten.
De Italiaanse carrossier Zagato heeft nauwe, historische banden met zowel Ferrari als Alfa Romeo. Op vraag van een verzamelaar maakte Zagato deze TZ3 Corsa, om het honderdjarig bestaan van Alfa Romeo te vieren.
Het mag vreemd klinken, maar het sportieve BMW heeft geen echt alternatief voor de Mercedes CLS. Misschien brengt de Concept Gran Coupé daar verandering in?
Hoe ver kan je de idee van een vierdeurscoupé stretchen? Nog heel ver, volgens Mercedes, dat op het autosalon van Peking deze ‘Shooting Break’ toont als voorsmaakje van de nieuwe CLS.
De Ford Galaxy maakt inmiddels geen deel meer uit van de Shalambraxy-familie. De VW-groep gaat nu solo.
Na de nieuwe Sharan stelt Volkswagen nu de facelift van diens kleine broertje voor: de Touran. Die is flink bijgespijkerd en kreeg enkele nieuwe motoren. Optisch krijgt de Touran de look van de huidige Golf aangemeten.
Over het uiterlijk van de TT blijft Audi best tevreden, want veel verandert deze facelift niet. Wel vliegt de V6 eruit.
Over de uiterlijke wijzigingen die de derde facelift van de Audi A3 brengt, zijn we snel uitgepraat. Maar onder de motorkap valt heel wat nieuws te rapen.
Zoals Enzo Ferrari het steeds stelde: de beste Ferrari is de nieuwste. Maak kennis met de 599 GTO, de snelste productie Ferrari tot nu toe.
De Mercedes die ons vorstenhuis wist te overtuigen, heeft zonet een facelift gekregen. Aan het concept van de R-Klasse wordt niet getornd. De nadruk blijft bij interieurruimte liggen.
Skoda maakt van een facelift van Roomster en Fabia gebruik om ook een nieuwe snelle Skoda voor te stellen: de Fabia RS. En deze keer is hij ook beschikbaar als break.
Nog voor de 5-serie berline op de markt is, laat BMW de foto’s zien van de 5 touring. Die wordt pas in het najaar bij de dealer verwacht.
Op het salon van Genève had Citroën nog dit brokje dynamiet voor te stellen: de DS3 Racing. Jawel, de snelle Citroëns zijn eindelijk terug.
Met de Clipper onthulde Ford in Genève nu ook het breakmodel van zijn nieuwe Focus. Maar het is nog tot 2011 wachten voor hij op de markt debuteert.
Officieel verkeert de 918 Spyder nog in de conceptfase, maar als het moet kruipen we op onze blote knieën naar Stuttgart als dat een OK voor productie kan losweken. Oh ja, dit is een hybride. Maar kent u er veel die een top van 320 km/u halen?
AMG, dat betekent pakken pk’s en zinderende acceleraties. Ook nu weer, in de nieuwe S63 AMG. Maar er is een maar...
De vorige Micra was een opvallend bolhoedje met guitige kikkerogen. De meningen waren verdeeld: love it or hate it. Nissan wil niet opnieuw dat risico lopen en maakt van de Micra terug een grijze muis.
Na de nieuwe Volkswagen Touareg, toont Porsche diens nieuwe tweelingbroertje: de Cayenne. Nu, tweeling? Er zit wel wat verschil tussen beide.
Lotus veilt zijn wonderkind lichtjes bij. De Elise blijft er wondermooi uitzien, en krijgt warempel een nieuwe motor ingepast.
De Mercedes F800 Style zullen we misschien niet in deze vorm op de weg te zien krijgen, maar hij belichaamt wel de weg die Mercedes uit wil. Zo toont hij al de nieuwe snuit die veel nieuwe Mercedessen zullen krijgen.
...althans, dat is toch vooral wat Volkswagen ons wil doen geloven wanneer we het hebben over de nieuwe Touareg. Maar ook al weegt hij nu 200 kilogram minder, we spreken nog steeds over een tweetonner.
GT/E, de magische letters die ooit de flanken sierden van snelle Manta’s en Kadetts, zijn terug. Maar de klemtoon ligt voor deze snelle concept bij milieu.
Bestaan er mensen voor wie een ‘gewone’ Porsche 911 turbo nog niet genoeg is? Blijkbaar wel, want Porsche toont in Genève (begin maart) deze nog krachtiger turbo S. Volgt u even: 530 pk voor de turbo S in plaats van 500 voor de turbo.
Geen turbo, geen downsizing, maar een good old V8 met 450 pk. Audi neemt geen risico’s in zijn poging om de BMW M3 te vloeren. Want dat is waar het hem deze RS5 om gaat.
Bekijk hem maar eens goed, deze Conceptcar-5 van Peugeot. Met wat minder extreme velgen en lichtblokken, kijk je hier naar de toekomstige Peugeot 508.
Volkswagen breidt het Polo-aanbod uit met twee nichemodellen: een GTI voor de snelle jongens, en een CrossPolo voor de stoere kerels.
Met de S60 neemt Volvo opnieuw BMW’s 3-serie op de korrel. Hopelijk deze keer met meer succes voor het Gentse Volvo-product.
Renault heeft de Coupé-Cabrio versie van de Mégane klaar. Hij wordt in Genève voorgesteld.
Alle hoeken, maar nooit het geheel. Audi heeft er lang over gedaan om het doek volledig te lichten over de A1, maar eindelijk is het nu zover.
Nu iedereen uitpakt met een rivaal voor de Qashqai, duikt Nissan een segment lager. Met de Juke gaan de Japanners op zoek naar een nieuwe hit.
Uw droomauto op de grootste autozoekertjes site van Europa vinden is nu ook mogelijk op uw iPhone! «AutoScout24 to Go” de nieuwe gratis en zeer gebruiksvriendelijk applicatie is vanaf nu gratis beschikbaar voor download op iTunes.
Drie jaar na de start van zijn carrière is de tweede generatie BMW X5 aan een facelift toe. Die brengt optisch weinig verschil, maar onderhuids steekt meer technologie.
Dankzij de IBZ concept car die nog op het salon van Brussel te zien was, is er weinig verrassend aan de productieversie van de Ibiza break, pardon, ST.
Wereldwijd roept Toyota 1,8 miljoen wagens terug naar de garage om het gaspedaal te vervangen. In België gaat het om 70.000 wagens.
De vorige Kia Sportage appeleerde vooral aan rationele geesten. Dat is met deze nieuwe Sportage wel even iets anders.
De huidige Mazda 6 is nog jong, maar moet toch al onder het mes. Enkele beperkte optische wijzigingen, technische verbeteringen en een nieuwe benzinemotor later, spreken we van een facelift
Renault laat in maart op het autosalon van Genève deze coupé-cabrio versie van de Twingo los: de Wind. Vrouwen- en mannenharten slaan plots sneller.
Nieuwe leeuw, en geheel nieuw gezicht. Peugeot neemt afscheid van zijn brede smoel.
Dacia zit in de lift, en Renaults budgetmerk heeft ook in 2010 bijzonder goede vooruitzichten. Nog dit voorjaar voegt deze Duster SUV zich bij de Logan en Sandero.
Mitsubishi pakt in Genève uit met deze ASX. Met zijn lengte van 4,30 meter is hij een rivaal voor de BMW X1 en de Hyundai ix35.
De facelift van de BMW 3 berline en touring (break) dateert van 2008, nu krijgen de coupé en de cabrio een opfrisbeurt. En verbeterde motoren.
Zelden heeft een concept er zo productierijp uitgezien als deze Volkswagen New Compact Coupé. Revolutionair, vooral onder de motorkap.
De ster op de BMW-stand op het autosalon is deze Vision EfficientDynamics concept-car.
Van vorm mag de nieuwe Audi A8 dan zeer conservatief zijn, onderhuids is hij een vernieuwend techno-monster. Een overzicht:
Nooit heeft Suzuki meer auto’s verkocht als vorig jaar. Hetzelfde geldt voor Dacia. Daar zit de crisis voor een groot stuk tussen. Suzuki moet het hebben van kleine auto’s.
De designbaas van de VW-groep, Walter de’Silva, noemt de Audi A5 coupé zijn mooiste creatie ooit. Maar of de Italiaan de A5 Sportback daar ook toe rekent, is minder duidelijk. Uit sommige hoeken straalt de Sportback een en al klasse uit, maar vanuit andere hoeken komt hij wat zwaarwichtig over.