Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe design – bekende functies

Ontdek nu ons nieuw design, die we stap voor stap over de hele website heen gaan implementeren.

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Porsche 911 Turbo: Zonder “S” maar daarom niet minder bonkers

Met de toevoeging van de Turbo heeft Porsche haar 911-gamma bijna vervolledigd. Met 580 pk positioneert ‘ie zich mooi onder de Turbo S.

De nieuwe generatie 911 – 992 voor de Porschisten – ziet zijn line-up steeds groeien. Na de Carrera, 4, 4S, Targa en Turbo S is er nu ook plaats voor de Turbo. Die plaatst zich mooi tussen de nog niet onthulde GTS en Turbo S. Kan je de bomen door het bos niet meer zien? Laat dan de cijfers spreken.

Onderschat vermogen

De 911 Turbo kan je zien als een Turbo S waarvan het vermogen net wat terug is geschroefd. Al kom je met 580 pk nog steeds niet zwakjes voor de dag. Meer nog, het is een publiek geheim dat Porsche haar vermogen zwaar onderschat. Waardoor de Turbo in realiteit zonder twijfel meer dan 600 pk achterin krijgt.

Porsche 911 Turbo 992 2020

Nu goed, vraag je het Porsche, dan krijg je een 3.7-liter zescilinder boxer met 580 pk en 740 Nm. Een krachtbron die de 911 in staat stelt om de honderd aan te tikken in 2.8 seconden om daarna door te stuiven richting 320 km/u. Jep, dit is een extreem apparaat.

Brede heupen voor breed schoeisel

Dat merk je ook visueel. Want net zoals de Turbo S profiteert de basis-Turbo van sterk gegroeide heupen. Nodig om genoeg rubber op de velgen te kunnen steken om de kracht zonder al te veel drama neer te krijgen. Een setje 315/30 achteraan spreekt dan ook boekdelen.

Porsche 911 Turbo 992 2020

Verder geeft Porsche je de kans om je 911 Turbo helemaal naar smaak aan te passen. Meer luxe? Geen probleem. Sportiever? Dat kan ook. Met een optionele sportuitlaat en zelfs een “lichtgewicht pakket” dat 30 kilogram van de 911 schaaft en de achterbank verwijdert. Prijzen? Wel, de 911 Turbo start aan zo’n 190.000 euro. Waardoor hij zo maar even 33.000 euro goedkoper is dan de Turbo S. Koopje van de eeuw, toch?

Porsche 911 Turbo 992 2020

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Hyundai Tucson scherpt zich aan voor generatie vier

Autonieuws

Goed nieuws: Suzuki Jimny leeft verder als lichte vracht!

Autonieuws

Volkswagen schuift Golf Variant naar voren met meer binnen- en kofferruimte!

Autonieuws
Ontdek meer